Joop van den Ing skipt Heijen en wordt trainer bij Rood Wit
GROESBEEK ? Joop van den Ing wordt de nieuwe trainer van Rood Wit Groesbeek. Van den Ing had aanvankelijk toegezegd bij Heijen. Bij Rood Wit werd eerder deze week Henk Evers ontslagen als trainer. Rood Wit degradeerde dit seizoen van de eerste naar de tweede klasse.
Door Peter Kuijpers
Mondeling had Van den Ing al toegezegd bij de toen nog vierdeklasser Heijen. Van de Ing: "Dat klopt, maar ze zijn ook nog eens gedegradeerd en enkele belangrijke spelers gaan de club verlaten. Dan vind ik met alle respect vijfde klasse, toch de laagste klasse van Nederland, wel wat laag voor mij. De kans met Rood Wit mocht ik niet laten liggen. Het is bovendien bijna in mijn achtertuin hier in Groesbeek. Soufiane Dada komt van Vitesse'08 over naar hier, die zie ik tot mijn genoegen weer terug bij Rood Wit."
Vitesse'08 parel Soufiane Dada ziet zijn trainer weer terug bij Rood Wit in Groesbeek (foto: Peter Kuijpers)
Doorgesproken
Je breekt niet zomaar even een afspraak. Gedreven door ambitie wellicht? Van den Ing vervolgt: "Luister ik ben 50 geworden en dan kijk je toch vooruit in de toekomst. Ik vind het bijzonder vervelend voor Heijen, maar ik reken ook op wat begrip voor het verbreken van onze overigens mondelingen overeenkomst. Vijfde klasse is toch een heel ander verhaal dan een tweedeklasser dat behoeft toch geen extra uitleg."
Van de Ing gaat nog met vakantie eind juli juist als de voorbereidingen beginnen. "Dat klopt, maar stond al vast dat kan ik niet wijzigen. Ik heb dat overigens met Rood Wit doorgesproken en wordt prima opgelost", aldus Van den Ing, de nieuwe trainer van Rood Wit uit het immer ambitieuze voetbaldorp: Groesbeek.