District Oost

SanMark.

Well-known member
Gramsbergen werd kampioen in 3C zaterdag .
Het won op het hoofdveld van HHC voor 2700 toeschouwers de beslissingswedstrijd tegen Sc Lutten met 2 - 0 .
Er staan diverse mooie sfeerbeelden op internet.
Een seizoen eerder moest Gramsbergen nog p/d wedstrijden spelen om zich te handhaven in de derde klasse.

Gramsbergen is ook altijd met een grote aanhang bij de Protos wedstrijden. Dus dat er veel animo voor was snap ik dan wel.

Maar 2700 is wel een zeer mooi aantal. Daar zullen die spelers naar alle waarschijnlijkheid nooit weer voor voetballen.
 

Mug

Member
Geweldig voor J, P. Jonkman, trainer van Gramsbergen. Ik heb hem zien opgroeien bij Alcides, mooie carri?re, van jeugtrainer tot eerste elftal trainer bij Alcides , daarna uitgevlogen en overal goed gepresteerd, mooie bekroning en verdient.
 

De Groene Scout

Well-known member
Haha, lees net dat Hoeve Vooruit het ook weer een jaartje mag proberen in de 4e klasse. Gisteravond gepromoveerd vanuit de 5e klasse.
Zo af en toe lukt ze dat; meestal ook maar voor 1 jaartje.
 

germania

Member
Joop van den Ing skipt Heijen en wordt trainer bij Rood Wit


GROESBEEK ? Joop van den Ing wordt de nieuwe trainer van Rood Wit Groesbeek. Van den Ing had aanvankelijk toegezegd bij Heijen. Bij Rood Wit werd eerder deze week Henk Evers ontslagen als trainer. Rood Wit degradeerde dit seizoen van de eerste naar de tweede klasse.

Door Peter Kuijpers

Mondeling had Van den Ing al toegezegd bij de toen nog vierdeklasser Heijen. Van de Ing: "Dat klopt, maar ze zijn ook nog eens gedegradeerd en enkele belangrijke spelers gaan de club verlaten. Dan vind ik met alle respect vijfde klasse, toch de laagste klasse van Nederland, wel wat laag voor mij. De kans met Rood Wit mocht ik niet laten liggen. Het is bovendien bijna in mijn achtertuin hier in Groesbeek. Soufiane Dada komt van Vitesse'08 over naar hier, die zie ik tot mijn genoegen weer terug bij Rood Wit."


Vitesse'08 parel Soufiane Dada ziet zijn trainer weer terug bij Rood Wit in Groesbeek (foto: Peter Kuijpers)

Doorgesproken
Je breekt niet zomaar even een afspraak. Gedreven door ambitie wellicht? Van den Ing vervolgt: "Luister ik ben 50 geworden en dan kijk je toch vooruit in de toekomst. Ik vind het bijzonder vervelend voor Heijen, maar ik reken ook op wat begrip voor het verbreken van onze overigens mondelingen overeenkomst. Vijfde klasse is toch een heel ander verhaal dan een tweedeklasser dat behoeft toch geen extra uitleg."
Van de Ing gaat nog met vakantie eind juli juist als de voorbereidingen beginnen. "Dat klopt, maar stond al vast dat kan ik niet wijzigen. Ik heb dat overigens met Rood Wit doorgesproken en wordt prima opgelost", aldus Van den Ing, de nieuwe trainer van Rood Wit uit het immer ambitieuze voetbaldorp: Groesbeek.
 

bqandy

Well-known member
Ik zag de naam van oud Achilles'29 spits Ivo Rigter opduiken vandaag. Twee keer geel binnen een minuut bij OZC Ommen - AVW 66 vanmiddag. Ommen won met 2-0 en promoveerde. Ik vond Rigter terug op de teampaginga van AVW '66 5. Blijkbaar had men voorin een probleempje.

En een van mijn jeugdcluppies ABS uit Bathmen handhaafde zich eerder deze week via de nacompetitie in de 4e klasse. 2-0 winst op Wissel. (gehucht bij Epe)
 

Bonehead

Well-known member
Ook opvallend: Liefst 4 degradanten uit de 2de Klasse H.

Waarschijnlijk wordt dit de indeling van de 3de Klasse D:

AVW'66
Blauw Wit'66
DES
Drienerlo
Kloosterhaar
Juliana'32
Mari?nberg
Oranje Nassau
Rijssen Vooruit
RKSV
SVVN
Voorwaarts V
Wilhelminaschool
Zelos

Waarschijnlijk gaat Lemele bij handhaving (eerste wedstrijd met 4-0 gewonnen) naar C. Mari?nberg of Kloosterhaar zou ook nog kunnen. De rest lijkt wel vast te staan. Mocht DRC 2012 toch nog promoveren komen ze ook in C. E?n extra van bovenstaande rijtje gaat dan naar C. Het is een zware klasse. Maar twee verre uitwedstrijden en de rest in de buurt. Dat is dan wel lekker.
 

Bonehead

Well-known member
Yep. En wie zegt dat succes niet te koop is? Wellicht dat de naam nog veranderd wordt in Deventer Vooruit. Dat geeft meer lading
 

de waan

Well-known member
Ook daar al dus. Gelukkig hoeven ze pas over vier promoties aan contractspelers te denken.
 

Bonehead

Well-known member
Spelers die daar in het tweede zitten (reserve 6de Klasse) willen niet met het eerste meedoen. En aangezien ze bij Arrevee nog wel eens tegen schorsing aanlopen levert dat grote problemen op. Als ze compleet zijn hebben ze heel aardig team dat zeker niet zal misstaan in de 3de Klasse. Maar o wee als spelers niet beschikbaar zijn. De kern van RV komt uit Deventer. Veel voormalige spelers van CJV'ers/RDC die allemaal met de trainer zijn meegekomen. De trainer stelt zichzelf op. Kerel met een heel kort lontje.
 

de waan

Well-known member
Ik begrijp hieruit dat Grol weer is gedegradeerd?

CkMyH0MVAAAMFGT.jpg
 

Joost

Well-known member
Was nog een heftig potje geweest in Varsseveld begreep ik van iemand die er was. Wedstrijd tijdelijk gestaakt vanwege een ernstige blessure inclusief ambulance op het veld. En later nog opstootjes in de kantine.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik begreep dat het gistermiddag/avond zelfs druk was op de N18. De spelersbus van SV Grol die vanuit Varsseveld terug moest naar Groenlo, komt dan natuurlijk door Lichtenvoorde het dorpje van Longa'30. Het leek wel of het hele dorp was uitgelopen om de degradatie van aartsrivaal SV Grol te vieren langs de kant van de weg.

In de 4e klasse wist SV De Lutte zich te handhaven. Met De Lutte, Overdinkel en KVV Losser dus komend seizoen enkele fraaie derby's in de 4e klasse.
 

Susa

New member
Het Manchester city van Nijmegen promoveert voor het 4e jaar op rij. BVC 12 inmiddels 1e klas.
 

de waan

Well-known member
Ik word langzamerhand wel een beetje simpel van al die kutclubjes. Lijkt wel of het er ook steeds meer worden.
 
Bovenaan