District Noord

Abubakari

Well-known member
Is er eigenlijk ergens in de stad Groningen een sportcomplex te vinden dat nog iets van charme heeft? Ik word altijd een beetje treurig van de 'sfeer' op de foto's.
63790bcccb5db-IMG_3144.JPG

Zoiets?

Abubakari

Well-known member
Vind ik nou ook niet echt sfeervol. Mooie tribune, maar voor de rest vooral veel beton en ver van het veld.

Over BQ1887 gesproken, de zaterdagmannetjes zijn zaterdag gedegradeerd. Nul zeges, 3x gelijk en 16x verloren. De oude garde die promotie naar de tweede klasse bewerkstelligde werd verplicht om 3 of 4x per week te trainen en daar hadden ze geen zin in. Een aantal is vertrokken naar Groen Geel. Die spelen derde klasse en worden elk seizoen kampioen. Al spelen ze inmiddels wel al jaren derde klasse, dus het kampioen worden is voornamelijk wishful thinking. Staan nu tweede achter Grijpskerk. Gat is zes punten. Maar misschien dat het via de nacompetitie lukt voor Groen Geel.

de waan woont op de Veluwe, daar valt voor onze Stadsclubs ook niet mee te concurreren.😀

Joost

Well-known member
Vind ik nou ook niet echt sfeervol. Mooie tribune, maar voor de rest vooral veel beton en ver van het veld.

de waan woont op de Veluwe, daar valt voor onze Stadsclubs ook niet mee te concurreren.😀
Ik ken toch ook diverse stedelijke complexen die het aanzien meer dan waard zijn. Ook grote complexen.

Abubakari

Well-known member
Hier houdt het inderdaad niet echt over. Lelijkste is dat van Velocitas, aan de snelweg. SC Stadspark is nog wel aardig, sportpark het Noorden ook nog wel.
Maar ook die zijn niet heel fraai gelegen.

erka

Well-known member
Daarentegen zijn in de provincie Groningen de meest fantastische sportparken en tribunes te vinden.

de waan

Well-known member
Ik ken toch ook diverse stedelijke complexen die het aanzien meer dan waard zijn. Ook grote complexen.

Die tweede foto is van Victoria Boys hier in Apeldoorn. Ook niet echt verkeerd.

Alleen het complex van Groen Wit'62 is helemaal niks hier. De rest heeft elk op zijn eigen manier wel iets.

Maar goed: ontopic maar weer. :)

Joost

Well-known member
7ACED2A6-71BD-4E97-999F-9C9A94F75415.jpeg
Ik wilde anders nog best een keer het veld hier in het dorp tonen met heuvels en molen op de achtergrond. Het is geen straf om daar wekelijks mijn zoon op te moeten halen.

Joost

Well-known member
Welke club is dat?

Trouwens: ophalen? Je gaat toch wel kijken ook?
RKSVB. Ik ga nooit een hele training kijken. Dat wordt ook niet gewaardeerd door de trainer die zonder publiek dan tenminste de training kan afwerken. Meestal zie ik het laatste kwartier.

Abubakari

Well-known member
5cd6e21aad26a-IMG_20190511_163459.jpg

Vanmiddag de vijand uit Dokkum, buh kwiek dus, live zien degraderen. Ze verloren met 7-2 van VVG en omdat Gorecht bij Zeerobben won is be quick gedegradeerd.

VVG begon goed, in de eerste tien minuten onderkant lat, nog een keer de lat en twee goals. Nog voor rust 3-0 en nog binnen het uur was het 6-0.Daarna deed bqd wat terug, 6-2 waarna het kort voor tijd ook nog 7-2 werd.
Belangrijke punten voor VVG, staan op doelsaldo nog onder de streep maar moeten op de laatste dag nog thuis tegen concurrent Bedum.
HZVV werd vanmiddag kampioen, ze wonnen met 1-2 bij Broekster Boys.

VV Dokkum won zowaar eens in de slotfase. Ze kwamen in de 83' minuut 2-1 achter maar scoorden in de laatste paar minuten nog 3x. Zul je net zien dat concurrent Nieketk van nummer 3 Leovardia wint, staat Dokkum nog laatste.
Zaterdag zie ik mijn oud stadsgenoten van Be Quick (of buh kwiek zoals we in Dokkum zeggen) weer eens in actie. Op bezoek bij koploper Velocitas. Laatste keer dat ik bqd zag spelen verloren ze met 7-2 van VVG en degradeerden ze. In 2019 was dat.

Abubakari

Well-known member
64441e908788d-B9801C84-4BCB-470F-BDCB-5C149BB53BC3.jpeg

Leuke pot, voor rust de meeste kansen voor Velocitas maar 1-1 bij rust. Na rust buh kwiek better, kwamen ook op 1-2 maar Velocitas kwam weer langszij. Beide clubs gingen vol voor de winst, Velocitas pakte in de 90’ minuut de volle winst, 3-2. Bart Steenbergen maakte ze alledrie. Achilles speelde gelijk, Velo weer wat dichterbij de titel. Denk wel dat ze het moeilijk krijgen in de eerste klasse want ik ben na de 3 wedstrijden die ik van ze zag niet echt onder de indruk.
Voor de liefhebber nog een verslag met een fijne slotzin vanuit Groen Wit (Dokkum en Velocitas) perspectief.😀

In 1F dikke zeges voor ON (1-7 bij FVC) en PKC’83 (1-4 bij Drachtster Boys). ON nog volop in de race om de titel.

644420cf5c05a-FD3BB911-345C-459C-BF6A-9DB037BB87C0.jpeg

Voor ik naar Velocitas ging ook nog een klein half uur Stadspark-Mamio gezien. Stond na tien minuten al 0-3, toen ik na 25 minuten wegging al 0-5. Is 1-8 geworden.
Vorige week verloor Stadspark met 11-0. Die gaan het zelfs in de vijfde klasse nog zwaar krijgen.

Dokkum verloor met 1-0 van Harkema Opeinde. Oude liedje weer, weinig tegen maar zelf niet scoren.

Laatst bewerkt:

bqandy

Well-known member
Vanmiddag bij Helpman - Sellingen in 2K geweest. Geen beste wedstrijd, maar Helpman won wel: 1-0. Sellingen uitgeschakeld voor de titel.
Gaat tussen WKE, Valthermond en Helpman. WKE en Valthermond wonnen ook met 1-0.

Bovenaan