District Noord

Abubakari

Administrator
Forumleiding
Het ligt inderdaad naast de deur. MSC was afgelopen weekeinde al de host van een finale in de nacompetitie.
Dat was niet de reden. FC Meppel wilde naar Staphorst. Bij MSC waren ze welkom geweest, maar FC Meppel heeft het idee dat Staphorst het beter kan organiseren. Alcides had ook wel bij MSC willen spelen.

noordooster

Well-known member
Misschien gunnen ze MSC die extra inkomsten wat minder?
Overigens snap ik de redenatie van FC Meppel ook wel.
Bij Staphorst is het parkeren beter geregeld, zeker als je ook, zoals vaker bij grote evenementen op De Tippe kunt parkeren.
De overdekte tribune is groter en de kantine is groter en gezelliger, net als de buitenterrassen.
En Staphorst heeft wat meer ervaring in het managen van grotere toeschouwersstromen.
Volgend seizoen in de gemeente Meppel op zaterdag dus een 1e klasser, 2e klasser, 3e klasser en een 4e klasser (SVN'69).

Joost

Well-known member
Misschien gunnen ze MSC die extra inkomsten wat minder?
Overigens snap ik de redenatie van FC Meppel ook wel.
Bij Staphorst is het parkeren beter geregeld, zeker als je ook, zoals vaker bij grote evenementen op De Tippe kunt parkeren.
De overdekte tribune is groter en de kantine is groter en gezelliger, net als de buitenterrassen.
En Staphorst heeft wat meer ervaring in het managen van grotere toeschouwersstromen.
Volgend seizoen in de gemeente Meppel op zaterdag dus een 1e klasser, 2e klasser, 3e klasser en een 4e klasser (SVN'69).
Maar in Meppel kan iedereen met de fiets komen en hoef je niet met de auto.

bqandy

Well-known member
Ik heb op hoofdklasseniveau diverse keren MSC - Alcides (en andersom) mogen mee maken met ruim tweeduizend mensen langs de lijn. MSC kan dat makkelijk aan. Jonkers is nog steeds voorzitter, dus die weet wel hoe je dat varkentje wast.
Ik vind de argumenten van FC Meppel echt belachelijk. Hou zo'n leuke wedstrijd gewoon in je eigen stad.

Komende zondag is het complex van MSC trouwens opnieuw (net als afgelopen weekend) het toneel van een finale. Olyphia - EMMS voor een plek in de 2e klasse. Gastvrijheid kun je MSC niet ontzeggen.

noordooster

Well-known member
Komende zondag is het complex van MSC trouwens opnieuw (net als afgelopen weekend) het toneel van een finale. Olyphia - EMMS voor een plek in de 2e klasse. Gastvrijheid kun je MSC niet ontzeggen.
Leuk, eindelijk weer eens wat drukte op zondag op Ezinge.
MSC had afgelopen seizoen nog 1 reserveteam op zondag (en 8 seniorenteams op zaterdag) en ook Alcides heeft al zijn 6 seniorenteams op zaterdag.
Overigens is het niet alleen gastvrijheid. Bij zo'n beslissingswedstrijd draait de kantine vaak overuren. Dat zag ik afgelopen zaterdag met die supporters uit Emmer-Compascuum en dat zal met die uit Noordwolde en Slagharen niet veel anders zijn.

Bovenaan