District Noord

Abubakari

Well-known member
Nog een prachtweekend voor VVG, de topper bij nummer 3 DZOH werd met 4-2 gewonnen, Noordschschut verloor weer, Klazienaveen-Pelikaan S eindigde gelijk, kortom net als vorige week verspeelt behalve VVG iedereen bovenin punten.

Dokkum ook weer gewonnen, 6-1, Mamio met 10-2 gewonnen, blijven dus ook allebei koploper.
Zelf was ik naar Groen Geel-Zuidhorn in 2J, werd 1-0 waardoor Groen Geel de maximale score houdt in de tweede periode. En inmiddels gestegen is naar een gedeelde derde plek. Op 6 punten van koploper VVG. De voorsprong van VVG op Noordscheschut is trouwens 4 punten. Op naar de eerste klasse! :duim:
 

Abubakari

Well-known member
Spektakel garantie bij GRC de laatste tijd, 10 keer gescoord in de laatste 3 wedstrijden maar wel 3x verloren. 4-6, 3-5 en weer 3-5.
Het zijn ook wel een stel domkoppen. Net als vorige week een flinke achterstand goedmaken om in de laatste minuten weer de boot in te gaan.
Nou ja, het publiek is de winnaar zullen we maar zeggen. Hopelijk is het lek na de winterstop boven en pakt GRC dan weer wat punten anders is het ondanks de prima seizoensstart straks weer tweede klasse. Zou ik zeer jammer vinden.
 

Unregistere

Well-known member
Voor de neutrale kijker inderdaad interessante potjes met zo ontzettend veel doelpunten. Maar ik kan me voorstellen dat de trainer er gek van wordt.
 

noordooster

Well-known member
Voor de neutrale kijker inderdaad interessante potjes met zo ontzettend veel doelpunten. Maar ik kan me voorstellen dat de trainer er gek van wordt.

De trainer heeft vorig jaar een zware hartoperatie ondergaan. Naar ik heb begrepen is die operatie erg succesvol geweest en dat is voor zulke uitslagen natuurlijk ook alleen maar goed.
 

noordooster

Well-known member
Kortgeleden besloot het bestuur van ZFC Zuidlaren in al haar wijsheid dat de zaterdagtak, toen spelend in de 2e klasse KNVB , moest worden opgeheven.
De spelers en de aanhang van de zaterdagafdeling waren het er niet mee eens en uiteindelijk werd er een nieuwe zaterdagvereniging opgericht, DSZ '16, die dit seizoen gestart is in de 5e klasse.
Zij kregen van de gemeente toestemming om vanaf 1 jan. 2017 gebruik te maken van het sportpark van Zuidlaren waarop ook ZFC Zuidlaren speelt.
Intussen is het bestuur van ZFC Zuidlaren dat verantwoordelijk is voor het afserveren van de zaterdagafdeling afgetreden.
Er zit nu een nieuw bestuur en dat heeft de gesprekken gestart met DSZ '16 om weer samen te gaan. Men wil per 1 juli a.s. weer herenigd zijn.
Geldt voor de club dan nu niet meer het argument van kostenbesparing dat destijds constant als argument werd genoemd ?
Al dat gedoe heeft uiteindelijk alleen maar verlies en verliezers opgeleverd. Leden zijn noodgedwongen overgestapt naar andere verenigingen en het zaterdagvoetbal in Zuidlaren speelt 3 stappen lager.
 

noordooster

Well-known member
Trainer Pascal Mulder verlaat per direct WKE-'16.
De site van de club bericht dat hij een "buitenlands avontuur" aangaat.
De man is hier al enkele malen ter sprake geweest, o.a. omdat hij als trainer in het verleden spelers uit eigen zak betaalde.
WKE '16 is ongeslagen koploper is 5E Noord met een gemiddeld aantal gescoorde doelpunten van 9.
Voor de beker werden ze uitgeschakeld door zaterdag 1e klasser Drenthina uit Emmen
Wellicht een nieuwe ( interim ) klus voor oud speler en trainer van WKE, Joseph Oosting ?
 

bqandy

Well-known member
Wispelturige man die Pascal Mulder.
In het verleden stopte hij ook steeds bij een club, of wilde stoppen, ging dan toch weer door, dan weer niet..........
Bij PKC'83 en Groninger Boys kunnen ze er over mee praten.
 

Joost

Well-known member
Voor trainers die graag een leuk CV hebben is daar nu wel makkelijk een kampioenschapje op te halen.
 

noordooster

Well-known member

noordooster

Well-known member
Het Protos-Weering zaalvoetbaltoernooi is gisteren weer begonnen.
Van de 100 deelnemers zijn er na gisteren 50 afgevallen.
Volgens mij geen al te grote verrassingen daarbij.
Ook Vitesse '63 van SanMark is door met Johnny Schuttevaar als veel scorende spits.
Overigens heeft Vitesse '63 voor het komend seizoen ook een nieuwe trainer : Ben Batterink, op dit moment hulptrainer bij HZVV.

Het Protos Weering toernooi werd wel overschaduwd door het onwel worden van een speler van Twedo. Hij werd naar het ziekenhuis in Emmen vervoerd waar ze hem in coma hielden. Het schijnt dat hij sinds vanmiddag gelukkig weer redelijk aanspreekbaar is.
 

noordooster

Well-known member
Gisteravond werd de tweede ronde van het Protos Weering toernooi gespeeld.
25 van de 50 ploegen zijn nu door naar de halve finales, daarbij eigenlijk alle favorieten voor de titel.
De halve finales worden gespeeld in 5 hallen met poules van 5 teams.
Alleen de nrs 1 gaan door naar de finale. De nrs 2 krijgen nog een herkansing.
De winnaar van vorig jaar, Sc Erica, redde het met de hakken over de sloot.
 
Bovenaan