Maar waarom zou het tegenwoordig niet meer kunnen ?
Die regio is toch ook gewoon een beetje een tokkiehoek? Dat hele stuk wat tegen Duitsland aan ligt tussen Emmen en Hoogeveen? Verbaast mij in ieder geval niet, die opstootjes.
Klopt, het is allemaal mouwen opstropen en erin knallen. Daarnaast zijn ze niet vies van enige intimidatie.
Even wat anders. Weer trainersgedoe.
Germain Beck, trainer van Be Quick 1887 2, is volgend seizoen trainer van 2e klasser SC Stadspark uit Groningen.
Beck speelde voor zijn trainersloopbaan jaren in de top van het amateurvoetbal, vooral bij Achilles 1894 en ACV.
Nou.... Dat is wel een beetje generaliserend.
Met clubs als VIOS, Sweel of Twedo om maar een paar te noemen is toch niet zo gek veel mis ?
Het is wel zo dat ik bij SCN ooit 1 van mijn meest onterechte waarschuwingen ( heet nu gele kaart ) ooit kreeg.
Puur een geval van provocatie en intimidatie van de tegenstander.
Ik heb het dan over HODO, Elim, VCG , Hoogeveen, de Weide Noordscheschut en in mindere mate Hollandscheveld en HZVV.
Dan heb je het dus vooral over de "veen" clubs in de regio Hoogeveen.
.
:cab: Hoeveel 'veen' zit er in Elim en HODO ?
Vanavond werden de Halve finales gespeeld van het populaire Protos Weering Zaalvoetbaltoernooi.
Voor de finales van zaterdag 14 januari komen 6 teams in actie. ( Het toernooi begon met 100 teams ).
De nrs 1 van vanavond plaatsten zich rechtstreeks en dat zijn : Noordscheschut (za2), DZOH (za2), SVBO (zo1), HZVV (za1) en Dedemsvaart ( zo3).
De nrs 2 krijgen woensdag a.s. nog een herkansing. Dat zijn MSC (zoH), Staphorst (zaH), Nieuw Buinen ( zo1), Germanicus (zo2) en De Weide (za2)
Van deze 5 teams zal er nog 1 zich ook plaatsen voor de finales.
Overigens wordt de tussenronde vanavond in zijn geheel rechtstreeks uitgezonden door TV Drenthe.
Kritiek op Staphorst blijft uit, onfatsoenlijk om zo laat af tezeggen. Of worden zaterdag clubs gespaard. ?