Derde divisie zondag 2019/2020

Unregistere

Well-known member
Mooi terug naar de populaire zondag derde divisie , deze 2.
Dan krijg je weer gewoon een zaterdag en een zondag derde divisie.
Gaten in die zaterdag derde divisie kun je gemakkelijk aanvullen met teams van het kaliber Staphorst en ACV.

De KNVB gaat nog steeds uit van een min of meer gelijke structuur van de piramide op zondag en op zaterdag.
Mede door het opvullen van gaten bestaat zo'n gelijkheid op papier er niet qua speelsterkte, er is hier en daar al sprake van een behoorlijke scheefgroei.

Waarom zouden Staphorst en ACV sterker zijn dan pakweg Hollandia en Unitas?

Denk echter dat er niemand promoveert en dat ze dan gewoon met 15 starten op zaterdag én zondag. Wel zo makkelijk.
 

noordooster

Well-known member
Waarom zouden Staphorst en ACV sterker zijn dan pakweg Hollandia en Unitas?
.

Waarom niet ?

De opmerking over scheefgroei is veel breder bedoeld dan alleen de DD.
Ik snap uiteraard hoe die uitleenclubs terecht komen in de DD. Het lijkt mij om diverse redenen een goede zaak, wanneer de DD za. alleen zou bestaan uit zaterdagverenigingen en de DD zondag alleen uit zondagverenigingen .
 

de Kok

Member
Zo mooi is het toch niet bij FC Lienden? Ik vond het redelijk verouderd eerlijk gezegd. En er vallen heel vreemde grassprieten of iets dergelijks op dat veld, waardoor we menig voetbalkous konden weggooien na afloop. Maar goed, het was voor een goede zaak...



Nee, GOES en VVSB zitten in de zaterdagafdeling en die zijn daar hard nodig ook, omdat die laffe herders van ONS vrijwillig willen degraderen. :p


Eindelijk even tijd om te reageren. We hebben het druk in Den Haag. Voetbal is ook maar een bijzaak toch?
Laf ONS? Misschien wel, maar ik me laten vertellen dat er geen geld meer is om spelers te betalen.
Maar dat zal bij meerdere clubs een probleem gaan worden.

En waarom zou Staphorst moeten promoveren? Op zich prima maar ik dacht hier wel eens gelezen te hebben dat supporters toch een voorkeur hadden voor de hoofdklasse.
 

noordooster

Well-known member
En waarom zou Staphorst moeten promoveren? Op zich prima maar ik dacht hier wel eens gelezen te hebben dat supporters toch een voorkeur hadden voor de hoofdklasse.

Het lijkt mij, dat de kok de laatste gedachtenwisseling hier in dezen niet heeft gevolgd.

Laf ONS? Misschien wel, maar ik me laten vertellen dat er geen geld meer is om spelers te betalen.
Maar dat zal bij meerdere clubs een probleem gaan worden.
.

Helemaal niet laf van ONS. Een zeer begrijpelijke wens van ONS. Naar verluidt heeft de KNVB ook een opening richting ONS geboden.
De club is het hele huidige afgebroken seizoen uitgegaan van spelen in de hoofdklasse, volgend seizoen, ook bij het aantrekken van spelers.
Of hun wens wordt vervuldis de vraag, dat ze die wens hebben vind ik zeer te begrijpen.
 

Unregistere

Well-known member
Eindelijk even tijd om te reageren. We hebben het druk in Den Haag. Voetbal is ook maar een bijzaak toch?
Laf ONS? Misschien wel, maar ik me laten vertellen dat er geen geld meer is om spelers te betalen.
Maar dat zal bij meerdere clubs een probleem gaan worden.

Omdat ze redeneren vanuit de 'campinggedachte': liever lager spelen, zodat we misschien iets vaker kunnen winnen. Beetje zoals die nieuw ingeschreven vriendenteams bij de veteranen die zich lager laten indelen dan ze qua niveau aan zouden kunnen. ;)
 

noordooster

Well-known member
Laf en campinggedachte zijn wel erg negatieve associaties die gelegd worden bij de wens van ONS om een niveau lager te kunnen worden ingedeeld.
Het gaat ook voorbij aan de bijna zekere degradatie van de club, waarmee al was rekening gehouden en waarop al was ingespeeld.
En het is wat gemakkelijk gesproken als je ziet hoe vanwege bijzondere omstandigheden opeens de competitie niet wordt uitgespeeld en hoe er niet wordt gepromoveerd en wordt gedegradeerd.
Verder slaat de vergelijking met een recreatief vriendenteam de plank mis.
ONS vraagt niet een vrijwillige degradatie aan terwijl ze komend seizoen het niveau van derde divisie aankunnen. Integendeel.
 

noordooster

Well-known member
Op topamateurniveau is het een lachertje.

Het verzoek van ONS is in deze bijzondere omstandigheden geen lachertje.
Wanneer ONS zich na een volledig uitgespeeld seizoen zich had gehandhaafd, zou ik zo'n verzoek minder reëel vinden
Het is een begrijpelijk verzoek , zeker ook nadat de KNVB daartoe kennelijk een opening bood.

Eerder zei ik al, dat ik verwacht, dat het verzoek niet zal worden gehonoreerd.
 
Bovenaan