Derde divisie zondag 2017/2018

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unregistere

Well-known member
Jong Vitesse na de dikke 5-0 zege op HSC '21 dus gelijk koploper. Ook JVC Cuijk (4-2 tegen Be Quick 1887), Westlandia (4-3 tegen Hercules), Dongen (3-2 tegen Blauw Geel '38), Quick (2-1 tegen De Meern in het duel der promovendi) en OFC (2-1 tegen HBS) pakken de volle buit.

De andere drie duels eindigden onbeslist: ADO '20 - Quick '20 1-1, OJC Rosmalen - UNA 2-2 en Jong De Graafschap - EVV 0-0.
 

Unnekuukse

Active member
Mooie eerste overwinning voor JVC Cuijk, al werd het op het laatst toch nog spannend. In de eerste helft was JVC Cuijk beter, effici?nter en gretiger: 3-0 na iets meer dan een half uur spelen, met de eerste twee competitietreffers van Jordie van der Laan.
In de tweede helft leek er geen vuiltje aan de lucht, tot Be Quick tien minuten voor tijd een strafschop benutte. Kort daarna moest centrale verdediger Jurre Grotenhuis met rood van het veld en kwam Be Quick op 3-2. In de laatste minuut scoorde invaller Alakmak uit een counter de verdiende 4-2.

Opvallend was dat JVC Cuijk startte met liefst acht spelers die uit de eigen jeugdopleiding van JVC Cuijk voortkomen. Bijzonder was verder dat de verdediging met doelman Kanters en de verdedigers Van der Looij, Peters, Grotenhuis en Lejic gemiddeld nauwelijks 20 jaar oud is.
Be Quick ging behalve met nul punten ook met drie geblesseerden naar huis. Onder hen keepers Schiltstra die vlak voor rust geblesseerd uitviel.
 

bqandy

Well-known member
Gefeliciteerd Unnekuukse. Terechte winst begreep ik.
Toch een beetje jammer. Zeker omdat er met OFC en Dongen nog twee loodzware tegenstanders aan komen.

Het is me ontgaan dat Lejic weer terug is bij JVC. Misschien een jonge gast, maar inmiddels aardig ervaren op dit niveau. Hij viel me bij Juliana'31 altijd al op positieve manier op. Is er soms een beleid van JVC om spelers te laten rijpen bij Juliana'31 om ze dan weer terug te halen? :)
 

Unnekuukse

Active member
:duim:

Nee. In het verleden vertrokken jonge spelers (Lejic, Van der Laan, Renirie, Broenland) om op een lager niveau ervaring en vooral speelminuten op te doen. Nu krijgen jonge talenten uit de jeugdopleiding (Kanters, vd Looij, Peters, Grotenhuis, Graat, Van Boxtel) de kans om dat bij JVC Cuijk zelf te doen.
 

de waan

Well-known member
Jammer van al die errors gisteren, ik had zo graag van alles willen delen over onze seizoensopening.
 

Fregge

Well-known member
Blauw Geel '38 is aan een inhaalrace begonnen tegen Dongen, denk dat Fregge het niet meer heeft langs de lijn.

Het was een mooi potje ja. Had een verlies ingecalculeerd, maar er had echt wel meer ingezeten. Snel op achterstand na 1 counter en 1 fout van de keeper. Snel weer door een counter in de tweede helft op 3-0 achter. Goed teruggeknokt. Hadden zeker meer verdiend, want 2e helft was voor ons. Helaas. Geeft goede moed, aangezien Dongen 1 van de sterkere was volgens mij.
 

Unregistere

Well-known member
Het was een mooi potje ja. Had een verlies ingecalculeerd, maar er had echt wel meer ingezeten. Snel op achterstand na 1 counter en 1 fout van de keeper. Snel weer door een counter in de tweede helft op 3-0 achter. Goed teruggeknokt. Hadden zeker meer verdiend, want 2e helft was voor ons. Helaas. Geeft goede moed, aangezien Dongen 1 van de sterkere was volgens mij.

En een mooi debuut voor Moustafa Mohammad gezien bij Dongen met twee treffers. Knap.
 

Unnekuukse

Active member
Mooie eerste overwinning voor JVC Cuijk, al werd het op het laatst toch nog spannend. In de eerste helft was JVC Cuijk beter, effici?nter en gretiger: 3-0 na iets meer dan een half uur spelen, met de eerste twee competitietreffers van Jordie van der Laan.
In de tweede helft leek er geen vuiltje aan de lucht, tot Be Quick tien minuten voor tijd een strafschop benutte. Kort daarna moest centrale verdediger Jurre Grotenhuis met rood van het veld en kwam Be Quick op 3-2. In de laatste minuut scoorde invaller Alakmak uit een counter de verdiende 4-2.

Opvallend was dat JVC Cuijk startte met liefst acht spelers die uit de eigen jeugdopleiding van JVC Cuijk voortkomen. Bijzonder was verder dat de verdediging met doelman Kanters en de verdedigers Van der Looij, Peters, Grotenhuis en Lejic gemiddeld nauwelijks 20 jaar oud is.
Be Quick ging behalve met nul punten ook met drie geblesseerden naar huis. Onder hen keepers Schiltstra die vlak voor rust geblesseerd uitviel.

Aanvulling: ook JVC Cuijk komt gehavend uit de strijd. Middenvelder Stan Broenland werd na ruim een half uur vervangen. Hij blijkt zijn kaak te hebben gebroken. Jammer, hij was in de afgelopen wedstrijden steedseen van de beste JVC'ers
 

bqandy

Well-known member
Hoe staat Be Quick ervoor bqandy?
Wil zondag eens even een kijkje nemen op de esserberg

Door mijn vakantie heb ik weinig mee gekregen de afgelopen weken. Dus we gaan het zondag zien.
Ik zag wel dat er enkele potentiele basisspelers hun minuten in het tweede hebben gemaakt. Vandaar misschien ook de opvallende overwinningen op 2e klasser Peize (7-0) en 1e klasser Rolder Boys (3-1).
 

Unregistere

Well-known member
Speelronde 1

ADO '20 - Quick '20 1-1 (0-0)
1-0 Ted Amson 1-1 Melvin Degenaar

Dongen - Blauw Geel '38 3-2 (2-0)
1-0 Mustafa Mohammad 2-0 R?mon Koenen 3-0 Mustafa Mohammad 3-1 Alexander Mols 3-2 Danny Verbakel

Jong De Graafschap - EVV 0-0 (0-0)

Jong Vitesse - HSC '21 5-0 (3-0)
1-0 Jesse Schuurman 2-0 Gino Bosz 3-0 Bo van Essen 4-0 Jesse Schuurman 5-0 Sven van Doorm
Rood: Caglar Uguz (HSC '21)

JVC Cuijk - Be Quick 1887 4-2 (3-0)
1-0 Jordie van der Laan 2-0 Rik Renirie 3-0 Jordie van der Laan 3-1 Daan Driever (strafschop) 3-2 Thomas Careman 4-2 Furkan Alakmak
Rood: Jurre Grotenhuis (JVC Cuijk, 2 x geel)

OFC - HBS 2-1 (2-1)
0-1 Mike de Geer 1-1 Nick Kramer 2-1 Bryan Ottenhoff
Rood: Mike Tros (HBS, 2 x geel)

OJC Rosmalen - UNA 2-2 (2-2)
0-1 Idi Camara 1-1 Melvin van Gestel 1-2 Mart van de Gevel 2-2 Stijn Rambach

Quick - De Meern 2-1 (1-1)
1-0 Can Memisoglu 1-1 Giovanni Nicolaas 2-1 Joost de Gelder

Westlandia - Hercules 4-3 (2-0)
1-0 Patrick Batist (strafschop) 2-0 Adnan Bajic 3-0 R?mon van Bochoven 3-1 Fouad Belarbi 3-2 Fouad Belarbi 3-3 Oskar van Logtenstijn 4-3 Anwar Beeldstroo
Rood: Matthijs Blijham (Hercules, 2 x geel)

STAND

1. Jong Vitesse 1-3 (+5)
2. JVC Cuijk 1-3 (+2)
3. Westlandia 1-3 (+1, 4 goals voor)
4. Dongen 1-3 (+1, 3 goals voor)
5. OFC 1-3 (+1, 2 goals voor)
=. Quick 1-3 (+1, 2 goals voor)
7. OJC Rosmalen 1-1 (0, 2 goals voor)
=. UNA 1-1 (0, 2 goals voor)
9. ADO '20 1-1 (0, 1 goal voor)
=. Quick '20 1-1 (0, 1 goal voor)
11. EVV 1-1 (0, 0 goals voor)
=. Jong De Graafschap 1-1 (0, 0 goals voor)
13. Hercules 1-0 (-1, 3 goals voor)
14. Blauw Geel '38 1-0 (-1, 2 goals voor)
15. HBS 1-0 (-1, 1 goal voor)
=. De Meern 1-0 (-1, 1 goal voor)
17. Be Quick 1887 1-0 (-2)
18. HSC '21 1-0 (-5)

Topscorers:

1. Fouad Belarbi (Hercules) 2
=. Jordie van der Laan (JVC Cuijk) 2
=. Mustafa Mohammad (Dongen) 2
=. Jesse Schuurman (Jong Vitesse) 2

009.jpg

De talentvolle Dongen-aanvaller Mustafa Mohammad scoorde twee keer tegen Blauw Geel '38 en is een van de eerste topscorers van de derde divisie zondag
 

De Groene Scout

Well-known member
Ronde 2; met frisse tegenzin toch maar weer op de fiets richting het Scholtenhagen. Bijkomend voordeel aan de overkant van de straat vinden de Schuttersfeesten plaats, dus mocht het opnieuw tegenvallen.....


2e Speelronde 3 September

14.00 uur: Hercules - Dongen
14.00 uur: De Meern - OJC Rosmalen
14.00 uur: HBS - JVC Cuijk
14.00 uur: Quick'20 - Quick
14.30 uur: Blauw Geel'38 JUMBO - Jong Vitesse
14.30 uur: UNA - Westlandia
14.30 uur: EVV - ADO'20
14.30 uur: HSC'21 - Jong De Graafschap
14.30 uur: Be Quick 1887 - OFC
 

Fregge

Well-known member
Ronde 2; met frisse tegenzin toch maar weer op de fiets richting het Scholtenhagen. Bijkomend voordeel aan de overkant van de straat vinden de Schuttersfeesten plaats, dus mocht het opnieuw tegenvallen.....

Dat valt nog mee. Wij moeten tegen ze dit weekend.
 

Unregistere

Well-known member
Direct de kraker Quick - Quick. Daar kan wel eens een vroege goal vallen.

Jong Vitesse zonder internationals naar Veghel, dat is een voordeel denk ik. :duim:
 

de waan

Well-known member
Weer geen HSC voor mij zondag. Ik mag voor het eerst in mijn leven een honkbalpotje bijwonen.

Ondertussen heb ik HSC in 2017 nog niet in levende lijve zien winnen.
 

de waan

Well-known member
Nee. Moet ik wel zeggen dat ik de laatste maanden veel heb overgeslagen. Maar in ieder geval Westlandia, Dongen, De Dijk, Zwaluwen en dan mis ik er nog wel een paar.
 

De Groene Scout

Well-known member
Wat is dat toch met die trainers bij HSC'21? Zit je krap in de spelers kies je er nog voor om basiskrachten die terug komen van een blessure niet op te stellen maar ritme op te laten doen in het tweede. Morgen geen van Dijk en Nieuwboer, maar weer diverse noodgrepen. Snap er niets van, die van Dijk is topfit en misschien wel onze beste verdediger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan