Derde divisie zondag 2016/2017

Status
Niet open voor verdere reacties.

de waan

Well-known member
Achilles'29 had inderdaad gerekend met de hoofdklasse. Die schrokken er wel een beetje van.

We zijn al bijna zeker van het linkerrijtje: twee beroerde beloftenteams, Be Quick, Quick'20, HBS en Hercules willen niet aan de contracten en OFC, De Dijk en Magreb'90 gaan failliet. :oops:
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik vind Jong FC Den Bosch al beter klinken dan Jong Brabant United, maar ze moete natuurlijk wel luisteren naar de zondagclubs.
 

noordooster

Well-known member
Het zal uiteindelijk wel wat loslopen denk ik, maar van zo' n opsomming word je toch niet vrolijk, ook de KNVB niet.
 

bqandy

Well-known member
Ik weet niet hoe Andy aan die informatie komt (uit eerste hand neem ik aan), maar ik weet niet beter of er komt pas ergens in november een eerste toetsing aan de licentie-eisen. Welke strafmaat daar op staat is voor zover ik weet ook nog niet bekend.

Als het hard gespeeld gaat worden kan een sanctie van puntenaftrek er komen. Maar men gaat er nog niet vanuit bij Be Quick.
 

de waan

Well-known member
In het eerste seizoen zal het nog niet zo'n vaart lopen. Daarna zal het ofwel harder worden gespeeld of de contracteis gaat helemaal van tafel.
 

noordooster

Well-known member
Als het hard gespeeld gaat worden kan een sanctie van puntenaftrek er komen. Maar men gaat er nog niet vanuit bij Be Quick.

Andor, tot nu toe geef je op dit punt steeds het standpunt weer van het Be Quick 1887-bestuur.
Maar wat vind je zelf van het Be Quick standpunt ten aanzien van de contractspelers ?
 

bqandy

Well-known member
Mee eens. Be Quick is een gezonde club die hoog speelt bij de amateurs dankzij de inzet op de jeugdafdeling. Meer sponsoren binnen halen om selectiespelers te kunnen betalen (rond 350 euro) is mislukt.
Contractspelers binnen halen gaat dus ten koste van de jeugdopleiding. Het is net alsof een buitenstaander gaat vertellen waar ik in mijn huishouden het geld aan uit moet geven.

Nu maakt de KNVB van het vierde niveau in Nederland in feite een semi-prof afdeling. Zeg dan meteen dat echte amateurs niet mogen promoveren, of haal die selectie-eisen weg bij de derde divisie, omdat het blijkbaar mogelijk is dat een echte amateurclub die klasse kan halen. Bij Be Quick laat niemand zich gek maken, maar ik kan me voorstellen dat er clubs zijn die onverantwoorde dingen gaan doen om er maar aan te voldoen om zo hoog mogelijk te spelen. Nou ja voorstellen... Er zijn al genoeg voorbeelden: WKE, DIO Groningen, Dijkse Boys om maar wat zondagclubs te noemen.

Bovendien ben ik van mening dat je met een zooi semi-profs betreft kampioen van Nederland moet kunnen worden. Gaat nooit gebeuren natuurlijk. Veiligheidseisen, voldoende licht, daar kan ik me wel in vinden, maar selectie-eisen, zeker op niveau vier in Nederland, vind ik een beetje belachelijk.
 

Bonehead

Well-known member
Volkomen belachelijk. Wat is de meerwaarde van een eis dat er contractspelers moeten zijn?

Ik heb echt geen idee.
 

Sjorro

Active member
Nog meer kans voor HSC'21 om zich te handhaven in het linkerrijtje.

MALDEN - Juliana’31 moet vrezen voor puntenaftrek. De Maldense club, als hoofdklassekampioen gepromoveerd naar de derde divisie, voldoet niet aan de licentie-eis om minstens drie contractspelers te hebben.

Juliana weigert ook aan die verplichting te voldoen, als enige club uit het verspreidingsgebied van De Gelderlander zo leert een rondgang langs de aankomende tweede- en derdedivisionisten.
„Het valt niet uit te leggen aan onze leden”, zegt voorzitter Martien te Riele van Juliana. „Het is een principekwestie. Wij zijn een amateurvereniging, hebben nog vijftig andere teams. Die zijn ons net zo veel waard.” Te Riele weet dat de sanctie mogelijk puntenaftrek is. „Het zij zo, als dit het beleid is van de KNVB.”
Accommodatie Jong De Graafschap
Clubs in de tweede en derde divisie moeten komend seizoen aan licentie-eisen voldoen. Jong De Graafschap, ook derde divisie, had een andere kwestie te tackelen. Het beloftenteam van de Doetinchemse profclub heeft geen eigen accommodatie. De club heeft na overleg met de KNVB besloten de thuiswedstrijden bij amateurclub GWVV in Varsselder te spelen.
Kunstgras FC Lienden
De eisen omtrent de accommodatie kunnen voor FC Lienden in de toekomst nog een probleem vormen. De voormalig amateurkampioen, die instroomt in de tweede divisie, voldoet wel aan alle voorwaarden, maar het kunstgrasveld is onderwerp van gesprek. De mat is goedgekeurd, maar Lienden gaat ervan uit dat het veld komend jaar vervangen moet worden. Probleem is dat de gemeente Buren geen geld wil investeren en de club er geen geld voor heeft.

bron: Gelderlander
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Ah, bij Juliana hebben ze ook nog een boterbergje over. Wat een hypocriet gelul toch weer, "wij zijn een amateurvereniging". :eek:mg:
 
Laatst bewerkt:

Sjorro

Active member
In het eerste seizoen zal het nog niet zo'n vaart lopen. Daarna zal het ofwel harder worden gespeeld of de contracteis gaat helemaal van tafel.

Is de Tweede Divisie dan een betere grens om wel met contactspelers te werken? Daar spelen de "professionele" amateurs en mogelijk later de "amateuristische" professionals en is dus een mooi grensgebied?
 

bqandy

Well-known member
Ah, bij Juliana hebben ze ook nog een boterbergje over. Wat een hypocriet gelul toch weer, "wij zijn een amateurvereniging". :eek:mg:

Allemaal mooi en wel. Maar waarom mogen clubs als Juliana, Be Quick en Quick '20 promoveren als men niet aan de eisen wil/kan voldoen? Gewoon terugzetten naar de hoofdklasse. O nee, dan heeft de derde divisie niet voldoende clubs. Dan maar puntaftrek. "Mooie" oplossing. Gewoon zwalkend beleid van de KNVB.
 

Forza AZ

Well-known member
Allemaal mooi en wel. Maar waarom mogen clubs als Juliana, Be Quick en Quick '20 promoveren als men niet aan de eisen wil/kan voldoen? Gewoon terugzetten naar de hoofdklasse. O nee, dan heeft de derde divisie niet voldoende clubs. Dan maar puntaftrek. "Mooie" oplossing. Gewoon zwalkend beleid van de KNVB.
Net als bij een betaald voetballicentie zullen er wel verschillende straffen zijn als clubs niet aan de eisen voldoen. Dat begint dus bij punten in mindering en zal (misschien) na een aantal overtredingen resulteren in een zwaardere straf zoals degradatie of intrekken van de licentie voor Tweede en/of Derde Divisie.
 

Jef400

Well-known member
Maar wat ik niet begrijp. Waarom worden die licenties ?berhaupt verstrekt als je er niet aan kunt voldoen? Wat hebben die licenties zelf dan ?berhaupt voor zin?
 

de waan

Well-known member
Allemaal mooi en wel. Maar waarom mogen clubs als Juliana, Be Quick en Quick '20 promoveren als men niet aan de eisen wil/kan voldoen? Gewoon terugzetten naar de hoofdklasse. O nee, dan heeft de derde divisie niet voldoende clubs. Dan maar puntaftrek. "Mooie" oplossing. Gewoon zwalkend beleid van de KNVB.

Ja, dat heb ik eerder ook al aangegeven. Halfslachtig werk.

Maar dat staat verder los van de hypocrisie bij Juliana. Die betalen gewoon stevig en dan gaan lullen over principes. Hou nou toch op.
 

noordooster

Well-known member
Ja, dat heb ik eerder ook al aangegeven. Halfslachtig werk.

Maar dat staat verder los van de hypocrisie bij Juliana. Die betalen gewoon stevig en dan gaan lullen over principes. Hou nou toch op.

En ik kan het me ook haast niet voorstellen dat de 8 spelers die Be Quick 1887 vorig seizoen van andere clubs haalden ( velen ervan stonden aan de basis van de promotie in dit seizoen ) en de 9 die ze dit seizoen weer elders vandaan haalden voor niets bij de club komen voetballen.
Waarom dan zo tegen die paar lage contractjes zijn ??
 

bqandy

Well-known member
Ja, dat heb ik eerder ook al aangegeven. Halfslachtig werk.
Maar dat staat verder los van de hypocrisie bij Juliana. Die betalen gewoon stevig en dan gaan lullen over principes. Hou nou toch op.

Dat weet ik ook wel. Misschien lopen die betalingen buiten de club om en wordt er daarom een probleem van gemaakt. Ik heb al de meest creatieve constructies gezien.

En ik kan het me ook haast niet voorstellen dat de 8 spelers die Be Quick 1887 vorig seizoen van andere clubs haalden ( velen ervan stonden aan de basis van de promotie in dit seizoen ) en de 9 die ze dit seizoen weer elders vandaan haalden voor niets bij de club komen voetballen.
Waarom dan zo tegen die paar lage contractjes zijn ??

Kom eens langs en ga het de spelers eens vragen zou ik zeggen. Je loopt al lang mee in het wereldje begrijp ik en dat weet jij ook wel dat deze -Ik kan me het niet voorstellen dat er niet betaald word bij Be Quick- discussie al lang pass? is.
Er gaat jaarlijks 110 duizend euro naar de jeugdopleiding, dus helaas is er geen geld om spelers meer te betalen dan de maximale onkostenvergoeding van 1500 euro per JAAR.
 

noordooster

Well-known member
Kom eens langs en ga het de spelers eens vragen zou ik zeggen. Je loopt al lang mee in het wereldje begrijp ik

Ik mag dan al flink wat jaren wedstrijden bekijken in het amateurvoetbal, ik heb nog nooit meegemaakt dat een speler van een amateurclub mij eerlijk vertelde wat hij verdient met zijn voetballerij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan