Derde divisie zondag 2016/2017

Status
Niet open voor verdere reacties.

bqandy

Well-known member
De mutaties bij Be Quick 1887 op een rij:
Nieuw: Thomas Careman (Achilles 1894, aanvaller), Jorrit Kunst (WKE, verdediger, halverwege seizoen gekomen en blijft), Stefan Lukic (FC Meppel, middenvelder), Michiel Rusch (De Valk, aanvaller, ovb inloting studie), Raymond Bolt (Harkemase Boys, middenvelder), Joram Smits (Harkemase Boys, aanvaller), Ahmed Ndayisaba (Nieuw Buinen, aanvaller) Stefan Viel (Borger, doelman), Rik Graver (Nieuw Buinen, verdediger).

Daarnaast stromen 6 A-junioren door naar de 1e/2e selectie. Het zouden er drie of vier meer zijn, maar Cambuur start een nieuwe jeugdafdeling en “winkelde” bij Be Quick.

Weg: Frank Harms (Oranje Nassau, 2/3 doelman), Rene Westerveen (Asser Boys, aanvaller), Aron Strengholt (ONS Boso Sneek, middenvelder), Bjorn Adams (Harkemase Boys, verdediger), Fabian Stevens (ONS Boso Sneek, aanvaller), Willem Bouwkamp (Omlandia, 2/3 doelman). Vanuit de tweede selectie verdwijnt ook nog het een en ander.

Conclusie: Be Quick houdt de selectie redelijk op orde. Voor de vertrekkers zijn van buitenaf goede vervangers aangetrokken en ik zie bij enkele A junioren die aansluiten wel potentie. En vooral met oud Be Quick’er Bolt komt de nodige ervaring binnen drijven.

Prognose: Rond plek tien.
 

bqandy

Well-known member
Aardige versterking voor Juliana'31. Tim Verhoeven. Jaren actief bij Achilles 29 en afgelopen seizoen bij Trekvogels een stapje terug.
Maar miste het voetbal op niveau aldus J'31.
 

noordooster

Well-known member
http://www.rtvnh.nl/nieuws/186124/de-dijk-wil-tweede-amsterdamse-profclub-worden

Ambities bij De Dijk om het profvoetbal te halen. Dan zou er wel een hoop aan het sportpark moeten gebeuren. Daarnaast, zijn de toeschouwersaantallen van dien aard dat De Dijk ?berhaupt het profvoetbal in kan?

Het is wel apart dat er in onze hoofdstad met zoveel inwoners maar 1 profclub is. Die er geweest zijn konden het destijds niet meer bolwerken.
Ik heb geen idee of de plannen van De Dijk een beetje re?el zijn.
 

de waan

Well-known member
Eerst maar eens zien of Heino B. door de integriteitscheck komt.

Een tweede Amsterdamse profclub heeft alleen een kansje als ze er een typisch Amsterdamse club van maken, want dat is Ajax natuurlijk al lang niet meer. En Noord lijkt me dan op zich een goede locatie. Alleen zullen ze dan om te beginnen een nieuwe plek moeten vinden, want ze zitten nu helemaal klem op een mini-sportparkje tussen Schellingwoude en het IJ.
 

bqandy

Well-known member
De kans bestaat dat Be Quick 1887 met puntenvermindering start in de derde divisie. Dit vanwege het ontbreken van contractspelers. Het kan oplopen tot -9.
 

Batigoal

Well-known member
Okee. Dan heb je denk ik 12 punten sowieso binnen. Jong Achilles '29 en Jong Brabant United. Sowieso best schandalig dat zulke teams nu kunstmatig naar de derde divisie kunnen promoveren, maar ja, dat is nu eenmaal zo.

Zo'n ramp is het toch ook niet? Binnen 2 a 3 jaar zijn dit soort Jong-teams toch weer gezakt als ze geen niveau hebben.
 

de waan

Well-known member
De kans bestaat dat Be Quick 1887 met puntenvermindering start in de derde divisie. Dit vanwege het ontbreken van contractspelers. Het kan oplopen tot -9.

Hier snap ik dan weer helemaal niks van. ?f je vindt als bond de voorwaarden echt belangrijk en laat clubs simpelweg niet toe die daar niet aan (willen) voldoen, of je laat het erbij.

Ik ben wel benieuwd o.a. FC Lienden, De Dijk en Hercules puntaftrek krijgen voor het niet voldoen aan de capaciteitsnorm.
 

noordooster

Well-known member
De kans bestaat dat Be Quick 1887 met puntenvermindering start in de derde divisie. Dit vanwege het ontbreken van contractspelers. Het kan oplopen tot -9.

Op die manier wordt er dan een soort tussenoplossing gecre?erd .
Wanneer je principieel weigert aan zo'n voorwaarde te voldoen, zou je niet toegelaten moeten worden tot de derde divisie.
Beter is nog dat de club die niet aan de voorwaarden wil voldoen zelf afziet van deelname op dat niveau.
Blijf dan hoofdklasse spelen.
 

de waan

Well-known member
Die zijn nog met advocaten in de weer om aan te tonen dat het wettelijk allemaal niet kan.

Ik weet niet hoe Andy aan die informatie komt (uit eerste hand neem ik aan), maar ik weet niet beter of er komt pas ergens in november een eerste toetsing aan de licentie-eisen. Welke strafmaat daar op staat is voor zover ik weet ook nog niet bekend.

Iets anders nog: Brabant United gaat Jong FC Den Bosch heten en ze willen hun thuiswedstrijden standaard op zaterdag om 18.00 uur spelen, maar volgens mij kan dat helemaal niet.
 

Joost

Well-known member
Iets anders nog: Brabant United gaat Jong FC Den Bosch heten en ze willen hun thuiswedstrijden standaard op zaterdag om 18.00 uur spelen, maar volgens mij kan dat helemaal niet.

Dat lijkt me inderdaad ook alleen mogelijk als ook de uitploeg daar toestemming voor geeft.
 

Unregistere

Well-known member
Zo'n ramp is het toch ook niet? Binnen 2 a 3 jaar zijn dit soort Jong-teams toch weer gezakt als ze geen niveau hebben.

Een ramp is wat overtrokken. Maar het is ergens wel zonde, want het gaat ten koste van mooie amateurclubs. Achilles '29 heeft nooit beloften gehad en profiteert nu dus optimaal van deze mogelijkheid. En Brabant United is echt drie keer niks, dus in dat opzicht vind ik het jammer dat deze twee ploegen dus wel een plekje hebben gekregen. Maar goed, waarschijnlijk degraderen ze inderdaad vrij snel.

Al is Brabant United nu dus weer Jong FC Den Bosch... Standaard zaterdag om 18.00 uur lijkt me onmogelijk zonder toestemming van de tegenstander inderdaad, aangezien ze zullen worden aangemerkt als zondagvereniging.
 

Forza AZ

Well-known member
Iets anders nog: Brabant United gaat Jong FC Den Bosch heten en ze willen hun thuiswedstrijden standaard op zaterdag om 18.00 uur spelen, maar volgens mij kan dat helemaal niet.
Ze hadden inderdaad zelf een voorkeur voor zaterdag, maar eindigden te laag om in de 3e divisie zaterdag uit te mogen komen. Maar is het wel logisch dat ze alsnog een voorkeur voor zaterdagavond hebben. Al zullen de tegenstanders daar dan inderdaad wel mee moeten instemmen.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Nee, ze wilden naar de zaterdag, maar eindigden achter Groningen, Almere City enne .... nog eentje.
 

noordooster

Well-known member
Hadden ze zelf geen voorkeur uitgesproken voor zondag? Vreemd dat ze vervolgens liever op zaterdag gaan spelen.

Had Jong Brabant United niet juist zijn voorkeur uitgesproken voor de zaterdag maar moest het " noodgedwongen " naar de zondag derde divisie omdat de zaterdag derde divisie al vol zat ?
Edit: ja dus...
 

noordooster

Well-known member
Een ramp is wat overtrokken. Maar het is ergens wel zonde, want het gaat ten koste van mooie amateurclubs. Achilles '29 heeft nooit beloften gehad en profiteert nu dus optimaal van deze mogelijkheid. En Brabant United is echt drie keer niks, dus in dat opzicht vind ik het jammer dat deze twee ploegen dus wel een plekje hebben gekregen. Maar goed, waarschijnlijk degraderen ze inderdaad vrij snel.

Bovendien had de KNVB erop gerekend dat er meer beloftenteams mee wilden doen in de piramide. Een deel ervan zou dan ook terecht komen in de hoofdklassen.
Dat niveau had waarschijnlijk beter gepast bij sommige beloftenteams.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan