Derde divisie zondag 2016/2017

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Groene Scout

Well-known member
Hoe kan dat nou? HSC'21 was voorafgaand aan dit seizoen de torenhoge titelfavoriet.

Ja en terecht. Je mist op een haar na de tweede divisie, houdt de selectie vrijwel intact en met name in de breedte is de selectie zelfs sterker geworden, dan mag je wel iets verwachten van een team.
Ik denk dat het met name aan de vrijblijvendheid ligt binnen de selectie. In de voorbereiding 'Jan en alleman' niet van de partij vanwege vakanties en ook te lang met alles en iedereen blijven proberen en minuten geven om te testen. Daarna nog steeds dat zoeken naar de juiste formatie, verkeerde keuzes, spelers op de verkeerde plek laten spelen, tactisch geen plan hebben om tijdens de wedstrijd iets te veranderen en te slap en te weinig trainen.
ik heb tot nu toe iedere wedstrijd gehoord dat de tegenstander feller en scherper was en dat het van HSC-zijde 'tam en gemakzuchtig' was. Dan moet je toch even met z'n allen in de spiegel kijken.

Toch heb ik niet het idee dat we (alle betrokkenen bij de 1e selectie) het heel erg vinden dat het nog niet loopt en hopen en wachten op het kantelmoment. Zal wel vanzelf komen is de gedachte volgens mij.
Tja we wachten rustig af, maar de kans dat ik binnenkort een keer voor een potje van KVV Losser ga i.p.v. HSC'21 komt wel steeds dichter bij. Ik verveel en erger mij gewoon langs de lijn. Er is echt niets aan.
 

Joost

Well-known member
Nog even over EVV; bij rust had EVV al 4 keer gescoord en de doelstelling voor de 2e helft was geen kaarten pakken en de 0 houden. Beide mislukt.

De tegentreffer viel toen Magreb nog maar met 9 spelers stond en de 90 minuten werden ook niet volgemaakt. De sfeer was dermate onvriendelijk geworden dat de arbiter ietsje eerder affloot.
 

Unregistere

Well-known member
Samenvatting UDI'19 - Be Quick 1887.

https://www.youtube.com/watch?v=KkIdk3MZR-E

Geflatteerd zegt men in Uden. Ik zeg: "Welkom in de derde divisie". Fouten waar je in de hoofdklasse nog mee weg komt moet je op dit niveau niet maken.

Op basis van deze beelden ben ik het daar wel mee eens. UDI '19 moet kennelijk nog een beetje wennen, waar andere teams het wel direct op kunnen brengen.

Ron Timmers was overigens zeer tevreden met het spel van Dongen: http://www.vvdongen.nl/page=nieuws/item=7828
 

SanMark.

Well-known member
Tja als je voor een schijntje de spelers op de loonlijst hebt staan kun je verwachten dat ze op vakantie gaan wanneer het hun uit komt.
 

De Groene Scout

Well-known member
Tja als je voor een schijntje de spelers op de loonlijst hebt staan kun je verwachten dat ze op vakantie gaan wanneer het hun uit komt.

Is zeker waar, heel boos kun je niet worden op spelers die hun vakantie af moeten stemmen op die van familie en vrienden als voetbal je hobby is.

Ik heb overigens nog een nieuwtje uit het geruchtencircuit: Dennis Kaars staat voor 35.000 euro op de loonlijst bij De Dijk.
 

SanMark.

Well-known member
Als je dan met 20 uur werken ook nog een 1500 pakt mag je echt niet klagen nee.

Valt mij op dat de meeste top spelers bij de amateurs over het algemeen wel een aardig goede opleiding hebben. ( nu kan ik zo even geen voorbeelden noemen maar als ik ergens een interview lees met zulke spelers hebben ze of een goede opleiding of een goede baan)
 

bqandy

Well-known member
Op basis van deze beelden ben ik het daar wel mee eens. UDI '19 moet kennelijk nog een beetje wennen, waar andere teams het wel direct op kunnen brengen.

De spelers met topklasse ervaring zaten op de bank of deden mee met het tweede, maar de technische staf weet natuurlijk wel wat het betekent om op dit niveau te spelen. Want mijn "Welkom in de derde divisie" is eigenlijk wat er gebeurde in de eerste topklasse wedstrijd van BQ thuis tegen HBS, een paar seizoenen geleden. 3-1 voor in de 90e minuut en dan twee keer Saeys, omdat we dachten dat de buit binnen was. "Welkom in de topklasse", zei HBS toen. :)

Maar onze technische staf, die nog steeds hetzelfde is, weet wat er moet gebeuren om een stapje hoger te spelen en dat je tot het einde de kop er bij moet houden.
 

bqandy

Well-known member
Dat lijkt me als het wit is aan de ruime kant, of loop ik zoveel achter?

1500 is kattenpis voor sommige clubs. Bij WKE hoefden diverse mensen geen baan er naast te hebben. Over Jongsma gingen zelfs geruchten over 43 duizend per jaar. Maar ??n speler meldde me dat hij er niet meer naast hoefde te werken. Een bedrag wilde hij niet noemen, maar dat lag boven de tweeduizend schoon per maand.
Maar ik heb ook salarisbedragen gehoord uit de jaren negentig van enkele voormalige topamateurs. Daar kon je ook goed van leven zonder een baan er naast.
 

SanMark.

Well-known member
En dan hebben we het dus over het bedrag wat ze zo krijgen.

Daarnaast werken de meeste clubs nog met premies.

Dus 100, 200 of 300 euro per gewonnen wedstrijd. Dus dan pak je 20 of 25K zo en zit je bij een top 4 team kun je daar nog wel een euro of 600 per maand bij rekenen aan premies.

Ik heb wel eens gehoord bij Harkema dat je daar 500 euro per gewonnen wedstrijd kreeg. ( praat ik over zeker 10 jaar terug)
 

bqandy

Well-known member
Premies prima, dan moeten ze er wat voor doen, behalve alleen zakken vullen. Ik ken ook een paar clubs die zo werken.
Ik kreeg een keer aardig openheid over een toenmalige hoofdklasser (hoogste niveau indertijd) die niet zo hard met de buidel kon zwaaien. De topspeler was al moeilijk om te houden terwijl die toch duizend euro kreeg. De rest kreeg tussen de 400 en 800 euro per maand. Nu worden er bedragen genoemd van 400 als er in de 1e klasse wordt gespeeld tot 600 in de hoofdklasse. Of er dan nog premies bijkomen weet ik niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan