Derde divisie zaterdag 2019/20

Unregistere

Well-known member
GOES heeft Michel Leonhart aangetrokken om het seizoen af te maken als trainer. Daan Eikenhout wil niet met hem samenwerken, dus die vertrekt.

De dreigende straf (punten in mindering) is door de bond omgezet in een voorwaardelijke straf. Dus daar hoeft GOES nu niet meer voor te vrezen, want Leonhart beschikt over de vereiste papieren.
 

Fregge

Well-known member
Belachelijk dat een club niet zelf mag bepalen wat voor kwalificaties een trainer heeft.
 

Unregistere

Well-known member
Of, zoals Janus van Peenen altijd zei: "Het enige diploma dat een trainer bij mij moet hebben is een zwemdiploma."

Overigens is GOES wel degelijk gestraft. Alleen dan in de vorm van een voorwaardelijke straf.
 

Unregistere

Well-known member
Gooit hij niet succesvolle trainers dan de Maas in?

De Maas is niet groot genoeg voor de door Janus weggestuurde trainers. :heinz:

GOES had trouwens dispensatie tot eind januari noord-ooster , dus zo lang hebben ze uiteindelijk niet met een 'verkeerde' trainer gezeten. Vond de KNVB dus ook en daarom was een voorwaardelijke straf voldoende.
 

Unregistere

Well-known member
Bij mijn weten blijft het in zulke gevallen bijna altijd bij een waarschuwing. Volgens mij volgt er zelden puntaftrek. Clubs als Kozakken Boys en RVVH hebben in het verleden bijna een heel seizoen zo gewerkt, voordat er überhaupt een opmerking van de bond kwam....

En daarbij, waarom is dit dan zo'n misdaad? Pennings, met diploma, bakte er niets van. De voor dit niveau ongediplomeerde Eikenhout pakt juist wel veel punten met GOES. Dat zegt ook wel iets over de waarde van zo'n papiertje.
 

Unregistere

Well-known member
Omdat... ach nee, laat ook maar.

Met HansieHansie was toch ook altijd wat aan de hand met stromannen en weet ik wat?

Ja, die was officieel altijd assistent van een trainer die wel de juiste papieren had. Later niet meer, toen had hij ook een Nederlands diploma.

Johan Cruijff zat volgens mij aanvankelijk toch ook ongediplomeerd op de bank bij Ajax?
 

Unregistere

Well-known member
Klopt. Gelukkig hadden ze Spitz Kohn nog in het archief liggen.

Zo zie je maar. En we kunnen toch niet zeggen dat Johan een slechte trainer was.

Ben overigens nog steeds wel benieuwd naar die clubs die allemaal zijn gestraft voor een vergelijkbare kwestie....
 

Unregistere

Well-known member
Zou ik niet eens zo'n slecht idee vinden. Het diploma zegt in mijn ogen niet al te veel over iemands kwaliteiten. Nu moet de KNVB altijd een beetje gemaakt streng doen in deze kwesties, omdat het anders raar zou zijn tegenover trainers die voor veel geld in Zeist de cursus hebben gevolgd.

Vanuit Zeeland, waar men dit topic met interesse volgt, kreeg ik trouwens wel het verzoek of 'die man uit het noord-oosten wel gewoon GOES wil zetten als hij de voetbalclub bedoelt en Goes als het over de plaats gaat'. Maar dat terzijde. ;)
 

Joost

Well-known member
Zou ik niet eens zo'n slecht idee vinden. Het diploma zegt in mijn ogen niet al te veel over iemands kwaliteiten. Nu moet de KNVB altijd een beetje gemaakt streng doen in deze kwesties, omdat het anders raar zou zijn tegenover trainers die voor veel geld in Zeist de cursus hebben gevolgd.

Vanuit Zeeland, waar men dit topic met interesse volgt, kreeg ik trouwens wel het verzoek of 'die man uit het noord-oosten wel gewoon GOES wil zetten als hij de voetbalclub bedoelt en Goes als het over de plaats gaat'. Maar dat terzijde. ;)

Voetbaltrainer is niet alleen een hobby maar ook een serieus beroep en zeker op landelijk niveau is een basisopleiding echt wel vereiste. Als we gezamenlijke opwaarts, eendrachtig sterker willen worden lijkt het me niet meer dan logisch dat we niet iemand gaan beoordelen enkel op zijn mooie blauwe ogen.

Als je waterleiding gesprongen is dan verwacht je toch ook een gediplomeerd loodgieter en niet iemand die toevallig handig is met buizen?
 

Unregistere

Well-known member
Voetbaltrainer is niet alleen een hobby maar ook een serieus beroep en zeker op landelijk niveau is een basisopleiding echt wel vereiste. Als we gezamenlijke opwaarts, eendrachtig sterker willen worden lijkt het me niet meer dan logisch dat we niet iemand gaan beoordelen enkel op zijn mooie blauwe ogen.

Als je waterleiding gesprongen is dan verwacht je toch ook een gediplomeerd loodgieter en niet iemand die toevallig handig is met buizen?

Nou, laten we dan zeggen: kom inderdaad met één basisopleiding. Rond je die af, dan mag je trainer zijn, ongeacht het niveau. Nu is het elke keer cashen als trainers hogerop willen komen, want dan moeten ze weer duizenden euro's in die cursus steken. Terwijl zeker bij GOES tot nu toe is gebleken dat de juiste diploma's niet zaligmakend zijn.
 

de waan

Well-known member
Ik ken best een aantal trainers in de lagere klassen, die ambitieus zijn en voor zover ik dat kan beoordelen best de kwaliteiten hebben om hogerop aan de slag te gaan, maar het geld niet hebben voor de gruwelijk dure trainerscursussen (of het er niet voor over hebben). Daardoor wordt het een forse drempel en dat is toch jammer.
 

Unregistere

Well-known member
Precies. In de huidige situatie is een papiertje meer waard dan kwaliteit en ambitie. Waardoor je soms constructies met een stroman krijgt, waarvan iedereen weet hoe het zit, maar tegelijkertijd net doet alsof ze dat niet weten. Inclusief de KNVB zelf.
 
Bovenaan