Gooit hij niet succesvolle trainers dan de Maas in?
Uiteindelijk wordt het teruggebracht tot iets voorwaardelijks, wat ik geen straf vind.
En daarbij, waarom is dit dan zo'n misdaad?
Omdat... ach nee, laat ook maar.
Met HansieHansie was toch ook altijd wat aan de hand met stromannen en weet ik wat?
Klopt. Gelukkig hadden ze Spitz Kohn nog in het archief liggen.
Zou ik niet eens zo'n slecht idee vinden. Het diploma zegt in mijn ogen niet al te veel over iemands kwaliteiten. Nu moet de KNVB altijd een beetje gemaakt streng doen in deze kwesties, omdat het anders raar zou zijn tegenover trainers die voor veel geld in Zeist de cursus hebben gevolgd.
Vanuit Zeeland, waar men dit topic met interesse volgt, kreeg ik trouwens wel het verzoek of 'die man uit het noord-oosten wel gewoon GOES wil zetten als hij de voetbalclub bedoelt en Goes als het over de plaats gaat'. Maar dat terzijde.
Voetbaltrainer is niet alleen een hobby maar ook een serieus beroep en zeker op landelijk niveau is een basisopleiding echt wel vereiste. Als we gezamenlijke opwaarts, eendrachtig sterker willen worden lijkt het me niet meer dan logisch dat we niet iemand gaan beoordelen enkel op zijn mooie blauwe ogen.
Als je waterleiding gesprongen is dan verwacht je toch ook een gediplomeerd loodgieter en niet iemand die toevallig handig is met buizen?