Derde divisie zaterdag 2019/20

Unregistere

Well-known member
En inderdaad, dat verenigingen die het geluk hebben over veel jeugd te beschikken en daardoor gemakkelijk een gecertificeerde jeugdopleiding krijgen, .
ook nog bevoordeeld moeten worden t.o.v. verenigingen die niet het geluk hebben over veel jeugd te beschikken, omdat ze bv uit een kleiner dorp komen, vind ik bijzonder krom
Altijd al gevonden sinds die maatregel er kwam.

.

Dat is dan min of meer vergelijkbaar met 'clubs uit een druk gebied met heel veel trainers bevoordelen ten opzichte van clubs die uit een provincie komen waar de spoeling dunner is'.

Ik vind het Zeeuwse voetbal overigens al jaren interessant en volg het met meer dan gemiddelde belangstelling, ook al toen onze trainer nog speler was. Vandaar de sympathie voor GOES.

En zodoende kon ik ook beoordelen dat Niels / Cor totaal geen idee had waarover hij het had in zijn column over deze kwestie!
 

Unregistere

Well-known member
Die vergelijking gaat niet op.
In een dichtbevolkt gebied met logischerwijze meer clubs die op een hoger niveau spelen, heb je ook meer trainers nodig en in Zeeland is er wat minder vraag naar trainers met oefenmeester 1.
Maar ik begrijp , dat jij vindt, dat Goes niets kwalijk valt te nemen, dat ze sinds oktober geen oefenmeester 1 hebben aangesteld ?
Als die er in Zeeland niet zijn, of als ze niet willen komen, moet je maar in Zuid Holland of Noord Brabant kijken.
Er zijn zat trainers die werken bij een club in een andere provincie als waar ze wonen.

En nogmaals, ik vind die link die de KNVB legt tussen het hebben van een gecertificeerde jeugdafd. en het aantal verplichte contractspelers krom.

Toch gaat het ergens wel op... Want als GOES een trainer uit Zuid-Holland of Noord-Brabant moet halen, wordt dat duurder voor ze. Dus moeten ze meer betalen, net als de clubs die meer contractspelers moeten aantrekken. En dus worden ze extra op kosten gejaagd omdat ze toevallig niet in een gebied zitten waar veel trainers met het vereiste diploma zijn. Ik kan me dus niet geheel aan de indruk onttrekken dat je tegenover een 'gastclub' in de zaterdagafdeling iets strenger bent dan wanneer het hier om pakweg Ter Leede was gegaan. ;)

Overigens hadden ze het zelf best handiger kunnen aanpakken hoor. Gewoon zo'n oude bok als stroman zoeken. Maar de aanklager is er hier wel erg snel bij, terwijl clubs als RVVH en Kozakken Boys in het verleden veel langer zonder gediplomeerde trainer mochten doorgaan. Dat vind ik dan wel weer opmerkelijk. Of ze hebben geleerd van oude fouten.

En Cor cq Niels liet hier en via andere media regelmatig zien, dat hij aardig goed door had hoe het zat.

Nou, als er één ding was dat hij liet zien, was het wel dat hij juist totaal niet op de hoogte was van bijvoorbeeld licentiebepalingen enzovoort. En als je nu zijn column terugleest, moet je toch concluderen dat hij de plank finaal heeft misgeslagen, zoals de waan ook al schreef. Omdat hij alleen maar afging op 'van horen zeggen', maar vermoedelijk nooit echt iemand had gesproken en overduidelijk ook geen inzicht had in het Zeeuwse voetbal. Maar verder is alle aandacht voor deze jongen, die zelfs op het supportersforum van zijn eigen club is verbannen door zijn postgedrag, eigenlijk al te veel. Vermakelijk was zijn column wel en dat is ook wat waard!
 

Eef de Kip

Well-known member
Wanneer ik het heb over dat die jongen het regelmatig bij het rechte eind had, dan heb ik het over zijn inzichten in hoe de hazen lopen wat betreft de opbouw van de voetbalpiramide, de discussies over "weekendvoetbal" enz..

Met "bij het rechte eind hebben" doel je natuurlijk op het feit dat hij jouw inzicht deelt, dat is iets anders dan dat iets waar is.
 

SanMark.

Well-known member
En dat argument van duurder, tsja, je speelt derde divisie...
.
Kijk en dat argument kun je op heel veel zaken gebruiken, voor tweede en derde divisie clubs.

Bv voor licentie eisen, of spelen op een ander tijdstip.

Mooi dat je eindelijk tot inzicht komt.
 

Unregistere

Well-known member
De onlangs bedachte kronkel , dat je als club gestraft wordt omdat je jeugdopleiding niet is gecertificeerd, domweg omdat je daarvoor onvoldoende jeugdspelers hebt, vind ik abnormaal.

In dezelfde redenering wordt GOES gestraft, domweg omdat er minder trainers in Zeeland met het vereiste diploma lopen. :p

Overigens kun je ook zeggen dat clubs met een gecertificeerde jeugdopleiding worden beloond, dat is een veel positievere kijk op de zaken!
 

de waan

Well-known member
Certificering heeft dus geen ene ruk met de kwaliteit of kwantiteit van je jeugdspelers te maken.
 

De Groene Scout

Well-known member
De link tussen de certificering en het aantal contractspelers is maar een heel klein minimaal bijkomen voordeeltje. Daarvoor laat je je niet certificeren.
Dat doe je om je met je jeugdopleiding te onderscheiden van andere verenigingen.
Daarvoor moet je voldoen aan 68 normeisen, in geen enkele van die eisen of toelichtingen daarop wordt gerept over de contractspelers. Dat is dus slechts een klein bijkomend voordeeltje.
.
 

SanMark.

Well-known member
Heb je een goede jeugdopleiding dan komt de jeugd vanzelf naar je toe. Dat zie je zelfs in dorpen gebeuren.

maar je kan het natuurlijk nog 100x herhalen.
 

Unregistere

Well-known member
En ik vind dat je het GOES ook niet kwalijk kunt nemen dat zij in een dunbevolkt gebied niet zo snel een gediplomeerde trainer kunnen vinden!

Wat gebeurt er overigens op deze foto? Telefoonnummers uitwisselen tussen Shona en Tim Eekman?

BVV-DOVO_09-1024x683.jpg
 

Unregistere

Well-known member
GOES gaat niet akkoord met het schikkingsvoorstel van de aanklager van de KNVB, die de club twee winstpunten afhandig wil maken. Terecht!

Voetbalvereniging GOES dient bezwaarschrift in tegen straf aanklager
Voetbalvereniging GOES heeft een bezwaarschrift ingediend tegen de straf die de aanklager van de KNVB de club afgelopen vrijdag heeft opgelegd. GOES is het niet eens met de straf van twee punten in mindering en een geldboete die het heeft gekregen, omdat de club geen trainer met het vereiste diploma op de bank heeft zitten. De zaak gaat nu naar de tuchtcommissie.

GOES-voorzitter John Vette liet vrijdag al weten de opgelegde straf 'buiten proportioneel' te vinden. "Wij vinden dat we er alles aan gedaan hebben om een trainer te vinden. We hebben met tien kandidaten gesproken", zei Vette. Volgens hem is er continue overleg geweest met de trainersvakbond VVON en de KNVB om tot een oplossing te komen. Zonder succes.

Na het vertrek van trainer Ruud Pennings in oktober is GOES er niet in geslaagd een trainer te vinden die het vereiste UEFA A-diploma heeft. Na Pennings zat het duo Ron Amperse/John Livramento op de bank en daarna Eikenhout. Geen van de trainers beschikt over het diploma, terwijl dat wel verplicht is. Tot 23 december had GOES dispensatie. Sinds de aanklager de kwestie onderzoekt (twee weken geleden) is de dispensatie vervallen.

Eikenhout op de bank

GOES heeft van de KNVB bericht gekregen dat het bezwaarschrift ontvangen is en dan interim-trainer Daan Eikenhout tot de behandeling daarvan door de tuchtcommissie op de bank mag blijven zitten. Wanneer de tuchtcommissie aan de zaak gaat werken is nog niet bekend.

Bericht komt van Omroep Zeeland.
 

Unregistere

Well-known member
Misschien hebben al die kandidaten zelf afgezegd na het aanbod van GOES, dat kan natuurlijk ook nog!!!

Ook hier nog even de update na afgelopen weekend:

Speelronde 20

Barendrecht - DOVO 2-2 (0-1)
0-1 Quincy Arends 1-1 Ramy Salem 1-2 Simon van Zeelst 2-2 Marouane Bakour

GOES - Hoek 2-0 (1-0)
1-0 Steve Schalkwijk (strafschop) 2-0 Daniël Wissel
Rood: Fabian Wilson (Hoek)

Harkemase Boys - FC Lisse 0-3 (0-2)
0-1 Ayoub Ait Afkir 0-2 Tom Duindam 0-3 Tom Duindam

ODIN '59 - ONS Sneek 4-1 (2-1)
1-0 Sietse Brandsma 2-0 Jim Hulleman 2-1 Tyson dos Santos (strafschop) 3-1 Niels Jager 4-1 Sietse Brandsma

SteDoCo - Jong Almere City FC 4-1 (2-0)
1-0 Charlton Vicento 2-0 Joran Schröder 3-0 Bryan Jongeneel 3-1 Mitchel Bergkamp 4-1 Marlon Pereira
Rood: Samuel Brobbey (Jong Almere City FC, 2 x geel)

Ter Leede - Excelsior '31 1-3 (1-0)
1-0 Robert Steemers 1-1 Hakim Ezafzafi 1-2 Hielke Penterman 1-3 Boy Boeloerditi

VVOG - DVS '33 Ermelo 1-1 (1-0)
1-0 Rihairo Meulens 1-1 Christiaan van Hussen

VVSB - AFC Ajax 2-3 (2-2)
1-0 Mo El Osrouti 1-1 Ricardo Fransberg 1-2 Koen Blommestijn 2-2 Bert Steltenpool 2-3 Toer Bouwman

STAND

1. Sparta Nijkerk 18-46
2. ODIN '59 19-40
3. DVS '33 Ermelo 19-39
4. Harkemase Boys 19-36
5. FC Lisse 19-31
6. Hoek 19-30 (+13)
7. Barendrecht 19-30 (+1)
8. Excelsior '31 19-27 (+10)
9. Jong Almere City FC 19-27 (+7)
10. AFC Ajax 18-26
11. SteDoCo 19-26
12. GOES 18-23
13. Ter Leede 18-20
14. VVSB 18-19
15. DOVO 19-13
16. VVOG 19-9 (-31)
17. ONS Sneek 19-9 (-37)

Topscorers:

1. Sietse Brandsma (ODIN '59) 15
2. Rik Impens (Hoek) 14
=. Steve Schalkwijk (GOES) 14
4. Henny Bouius (Harkemase Boys) 11
=. Joshua Patrick (DVS '33 Ermelo) 11
=. Joran Schröder (SteDoCo) 11
7. Peter de Lange (Barendrecht) 10
=. Hielke Penterman (Excelsior '31) 10
=. Robert Steemers (Ter Leede) 10
=. Felitciano Zschüsschen (VVSB) 10

sietse-brandsma-1000-600.jpg

Sietse Brandsma maakte er wederom twee voor ODIN '59 tegen ONS Sneek en is daarmee nu topscorer van de derde divisie zaterdag
 

JMD

Well-known member
Ter Leede staat na 30 minuten 0-3 voor bij VVSB... VVSB zakt echt steeds verder weg. Dat TL onderkant middenmoot zou spelen was te verwachten, maar van VVSB had je (als degradant 2e divisie) echt meer verwacht.
 
Bovenaan