Derde divisie zaterdag 2019/20

Batigoal

Well-known member
Misschien vloeken in de kerk; maar zijn er ook niet gewoon teveel trainers? Net als in het profvoetbal zitten er meer trainers thuis dan dat er een baan hebben als hoofdtrainer. Dan is iedere drempel mooi meegenomen lijkt me.

Unregistere

Well-known member
Misschien vloeken in de kerk; maar zijn er ook niet gewoon teveel trainers? Net als in het profvoetbal zitten er meer trainers thuis dan dat er een baan hebben als hoofdtrainer. Dan is iedere drempel mooi meegenomen lijkt me.

Tja, daar zitten ook trainers bij die wel veel geld hebben betaald voor al die dure cursussen. Dus dan zou je ook kunnen zeggen dat die meer nadeel hebben van die drempel dan dat het ze helpt.

Unregistere

Well-known member
Koploper Sparta Nijkerk won ruim van ONS Sneek (4-1), maar ook concurrent ODIN '59 won (0-2 bij Barendrecht).

ODIN '59 blijft dus ook koploper in de tweede periode, waar VVSB na een zege bij GOES (1-2) ineens de tweede plek inneemt.

In de degradatiestrijd liep VVOG door een knap punt tegen Hoek (1-1) iets in op ONS Sneek. Het slechte nieuws voor beide ploegen is echter dat DOVO won van FC Lisse (3-1) en dus verder uitloopt. Ter Leede is door de nederlaag tegen de Ajax amateurs (0-1) en de zege van VVSB nu de ploeg op de gevreesde veertiende plaats. Een puntje achter VVSB en het ambitieuze SteDoCo.

Unregistere

Well-known member
Tijd om weer even alles op een rijtje te zetten:

Speelronde 24

Barendrecht - ODIN '59 0-2 (0-1)
0-1 Sietse Brandsma 0-2 Koen Tros

DOVO - FC Lisse 3-1 (0-1)
0-1 Kubilay Koylu 1-1 Tom Menting 2-1 Roy Bakkenes 3-1 Kevin Schmidt

Excelsior '31 - SteDoCo 3-3 (1-2)
0-1 Hayri Pinarçi 0-2 Benjamin van Wanrooij 1-2 Boy Boeloerditi 1-3 Charlton Vicento (strafschop) 2-3 Jamarro Diks 3-3 Dérian Reinders
Rood: Ryan Snelders (Excelsior '31)

GOES - VVSB 1-2 (0-2)
0-1 Bert Steltenpool 0-2 Danny Bakker 1-2 Hiep Nguyen

Jong Almere City FC - DVS '33 Ermelo 0-1 (0-1)
0-1 Oktay Öztürk (strafschop)

Sparta Nijkerk - ONS Sneek 4-1 (1-1)
0-1 Tyson dos Santos 1-1 Donny van der Wal 2-1 Mohammed Al Haydar 3-1 Jerry Geurtsen 4-1 Wesley de Laat

Ter Leede - AFC Ajax 0-1 (0-0)
0-1 Marijn Sterk

VVOG - Hoek 1-1 (1-0)
1-0 Harrie Kersten 1-1 Rik Impens
Bijz.: Rik Impens (Hoek) mist bij 0-0 stand strafschop

STAND

1. Sparta Nijkerk 22-52
2. ODIN '59 22-47
3. Harkemase Boys 22-42
4. DVS '33 Ermelo 23-42
5. FC Lisse 23-38
6. Hoek 23-34 (+12)
7. Barendrecht 23-34 (-1)
8. AFC Ajax 22-31
9. Excelsior '31 23-31 (+10)
10. Jong Almere City FC 23-31 (+6)
11. GOES 23-31 (-11)
12. VVSB 22-28 (-1, 47 goals voor)
13. SteDoCo 22-28 (-1, 41 goals voor)
14. Ter Leede 23-27
15. DOVO 23-22
16. ONS Sneek 23-12
17. VVOG 22-11

Topscorers:

1. Steve Schalkwijk (GOES) 18
2. Sietse Brandsma (ODIN '59) 17
3. Rik Impens (Hoek) 15
4. Henny Bouius (Harkemase Boys) 14
5. Felitciano Zschüsschen (VVSB) 13
6. Hielke Penterman (Excelsior '31) 12
=. Robert Steemers (Ter Leede) 12
8. Joshua Patrick (DVS '33 Ermelo) 11
=. Joran Schröder (SteDoCo) 11
10. Quincy Arends (DOVO) 10
=. Berwout Beimers (Harkemase Boys) 10
=. Peter de Lange (Barendrecht) 10
=. Maurice de Ruiter (Sparta Nijkerk) 10

2-Mo-Al-Haydar-430x560.jpg

Mohammed Al Haydar zette koploper Sparta Nijkerk met zijn eerste goal van het seizoen op het juiste spoor tegen ONS Sneek

Unregistere

Well-known member
Ook je vraag of GOES in de zaterdagafdeling actief blijft, lijkt hiermee beantwoord.

Verder heeft Jack van den Berg dus al vervroegd zijn laatste duel bij Barendrecht gecoacht. Een 0-2 nederlaag tegen ODIN '59. Past wel bij zijn laatste periode op de Bongerd.

Unregistere

Well-known member

Unregistere

Well-known member
Ben ik niet met je eens. Ik vind het verzoek logisch en de inschatting van realisme getuigen.

Ajax gaat nooit de CL winnen. Misschien kunnen ze wel aan de UEFA vragen of ze dan automatisch in de Europa League mogen spelen? Is ook een realistische inschatting.

Nee, ik snap dit echt niet. Dit heeft niets met sportieve ambities te maken. Vlap presenteert zich als een angstige man, die liever een paar potjes meer wint in de hoofdklasse dan probeert een team neer te zetten dat op een aansprekender niveau kan meedraaien!

En die gave derby met Harkemase Boys is dan ineens ook niet interessant meer?

Bonehead

Well-known member
Uiteraard zal de KNVB hier niet in mee gaan. Het zal alleen maar precedent scheppen. En dan zie ik allerlei rechtsgangen van clubjes die menen ergens recht op te hebben. Ik vind het arbitrair geneuzel.

De Groene Scout

Well-known member
Zo'n verzoek van ONS moet je als KNVB direct omarmen en ze direct terug zetten naar de zaterdag 4e klasse.
Wat een enorme café-voetbalgedachte.

Unregistere

Well-known member
Precies. Gewoon knokken voor wat je waard bent! Zoals ze bij ONS altijd hebben gedaan. Over het veld razen als een Witte Lakenvelder die voor het eerst de stal uit mag op een zonnige zaterdagmiddag.

Nieuwe selecties, nieuwe kansen. Misschien zijn sommige tegenstanders wel minder sterk dan vorig seizoen.

Unregistere

Well-known member
In dat geval moet de KNVB maar een veiling organiseren, waarbij Sportlust '46 en Staphorst tegen elkaar mogen opbieden. De hoogste bieder krijgt de plek in de derde divisie. En misschien trekken ze het wel breder en krijgen ook DHSC, SC Feyenoord, ACV en Eemdijk de kans om mee te bieden. Spektakel gegarandeerd. Dat je Wesley Sneijder dan een ticket ziet overnemen van Jan van der Veen, met een breed lachende Jan Dirk van der Zee op de achtergrond. Live uitzenden via internet!!!

Bovenaan