Derde Divisie zaterdag 2017/18

Status
Niet open voor verdere reacties.

de waan

Well-known member
Er is helemaal geen rekening gehouden met een situatie als dit en daarom is het niet in de reglementen opgenomen. Vermoed ik.

Maar het kan maar zo vaker gebeuren. Wat nou als komend seizoen Achilles'29 of De Dijk failliet gaan, terwijl ze op zaterdag spelen?
 

noordooster

Well-known member
Er is helemaal geen rekening gehouden met een situatie als dit en daarom is het niet in de reglementen opgenomen. Vermoed ik.

En dat ze bepaalde gevolgen niet zagen aankomen, bleek al eerder.
Het meest schrijnend vond ik de situatie met de indelingen van de derde divisies aan het begin van dit seizoen.
De KNVB leek totaal verrast, terwijl ze aan het begin van de competities al van diverse kanten waren gewezen op de mogelijke gevolgen. Zodat ze niet bijna smekend later aan clubs uit de derde divisie zo. hoefden te vragen : " wie wil er a.u.b. overstappen naar de derde divisie za. "
Van dat verkeerd of helemaal niet inschatten zijn meer voorbeelden te geven.
 

Joost

Well-known member
De afgekondigde manier om de opengevallen plek van Twente op te vullen is niet bedacht door zomaar een incompetente medewerker, mag ik toch hopen.
Maar het lijkt toch niet beschreven in de reglementen als ik jou mag geloven en is dan daarom ook aanvechtbaar.
Nogmaals als erover niets in de reglementen staat is men gewoon slecht voorbereid op piramide-gevolgen.
En dat bleek ook al enkele malen eerder.

Ik bedoel dat ik een mail heb gekregen van een incompetente medewerker, ze verzinnen reglementen niet bij de publieksbalie.
 

Joost

Well-known member
En dat ze bepaalde gevolgen niet zagen aankomen, bleek al eerder.
Het meest schrijnend vond ik de situatie met de indelingen van de derde divisies aan het begin van dit seizoen.
De KNVB leek totaal verrast, terwijl ze aan het begin van de competities al van diverse kanten waren gewezen op de mogelijke gevolgen. Zodat ze niet bijna smekend later aan clubs uit de derde divisie zo. hoefden te vragen : " wie wil er a.u.b. overstappen naar de derde divisie za. "
Van dat verkeerd of helemaal niet inschatten zijn meer voorbeelden te geven.

Die enigen die verrast waren, dat waren jij en die clubs die hierover zelf niet hadden nagedacht.

De KNVB was allesbehalve verrast en had het nota bene opgenomen in de reglementen.
 

Joost

Well-known member
Er is helemaal geen rekening gehouden met een situatie als dit en daarom is het niet in de reglementen opgenomen. Vermoed ik.

Maar het kan maar zo vaker gebeuren. Wat nou als komend seizoen Achilles'29 of De Dijk failliet gaan, terwijl ze op zaterdag spelen?

Dat geloof ik niet helemaal. Er is wel vastgelegd wat er moet gebeuren als een club geen recht meer heeft op een beloftenteam in de piramide, dan moet toch ook wel ergens staan hoe het gat op te vullen.
 

noordooster

Well-known member
Die enigen die verrast waren, dat waren jij en die clubs die hierover zelf niet hadden nagedacht.

De KNVB was allesbehalve verrast en had het nota bene opgenomen in de reglementen.

Jonge,jonge,jonge, wat lul je weer dom uit je nek en doe je weer alsof je het geweten bent van dvk.
Ik was niet verrast, ik heb juist meermalen, ook hier, gewezen op de mogelijke gevolgen die promotie en degradatie in en uit die gemengde tweede divisie kon hebben voor de klassen er onder.

En wanneer de KNVB alles goed in zijn reglementen had staan, wat ik betwijfel, kwam het wel heel erg lullig over hoe zij omgingen met die indeling van de derde divisies . Verrast als ze waren door die scheve verdeling van de beloften. Uiteindelijk waren ze als een kind zo blij dat Magreb overgehaald kon worden naar de zaterdag te gaan ( wat is hen daarvoor toegezegd door de KNVB ? )

Wanneer de KNVB alle mogelijke scenario's netjes had beschreven, inclusief de oplossingen, had er nooit zo'n onduidelijkheid hoeven te komen. En dat geldt ook bij het terugtrekken van een beloftenteam, waar volgens jou niets van in de reglementen staat, zodat een aantal zondagclubs gaat protesteren.

Er werken daar zoveel mensen in Zeist. En toch is er onvoldoende nagedacht over de gevolgen van de piramide.
Misschien had van der Zee zich daar beter op kunnen richten dan zich bezig te houden met pupillenvoetbal en een jeugdraad met meisjes van 15.
 

noordooster

Well-known member
Dat geloof ik niet helemaal. Er is wel vastgelegd wat er moet gebeuren als een club geen recht meer heeft op een beloftenteam in de piramide, dan moet toch ook wel ergens staan hoe het gat op te vullen.

Ik kreeg ook als mail terug dat het in de reglementen zou staan. Nu heb ik dus eens doorgebladerd maar daar is echt niets over te vinden. Dat heb ik dus maar teruggemaild. Je kan het hooguit plakken onder de noemer dat de commissie uiteindelijk beslist.

Je zegt zelf, dat er niets over te vinden is !
De KNVB had daarover natuurlijk gewoon WEL iets moeten opnemen in de reglementen.

Er is helemaal geen rekening gehouden met een situatie als dit en daarom is het niet in de reglementen opgenomen. Vermoed ik.

Zo uitzonderlijk is het nou ook weer niet dat een beloftenteam zich terugtrekt uit de piramide.
Had gewoon duidelijk van te voren bekend moeten zijn wie zo'n opengevallen plek invult za, zo, of 1 van 2. Volgens Joost is daarover echter niets terug te vinden in de reglementen.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Je zegt zelf, dat er niets over te vinden is !
De KNVB had daarover natuurlijk gewoon WEL iets moeten opnemen in de reglementen.
Zo uitzonderlijk is het nou ook weer niet dat een beloftenteam zich terugtrekt uit de piramide.

Niet alle reglementen zijn via de website gepubliceerd en/of makkelijk te vinden.

Zo weet ik dat wel dat er iets beschreven staat over het recht op een beloftenteam wanneer het eerste degradeert naar de 2e Divisie, maar dat is dan weer niet terug te vinden in de openbare documenten.
 

noordooster

Well-known member
Ik bedoel dat ik een mail heb gekregen van een incompetente medewerker, ze verzinnen reglementen niet bij de publieksbalie.

Jaja, die schreef, dat het in de reglementen stond, terwijl daar volgens jou niets over in de reglementen te vinden was.
Als dat zo is, zijn die reglementen ook door incompetente mensen opgesteld.
Zulke, niet eens zo bijzondere scenario's moet je gewoon daarin uitwerken !
 

noordooster

Well-known member
Niet alle reglementen zijn via de website gepubliceerd en/of makkelijk te vinden.

Zo weet ik dat wel dat er iets beschreven staat over het recht op een beloftenteam wanneer het eerste degradeert naar de 2e Divisie, maar dat is dan weer niet terug te vinden in de openbare documenten.

Nu trek je je eigen conclusie dat er niets over in de reglementen is terug te vinden weer in twijfel.
Misschien was die incompetente medewerker dus juist wel heel competent ?
Dat die gelijk heeft, dat het wel in de reglementen staat ?
En dat dan het genoemde bezwaar tegen die regeling door een aantal zondagteams zinloos is ?
 

JMD

Well-known member
Jong Volendam verliest bij Scheveningen, maar pakt toch een periode omdat DVS niet wint.
 

JMD

Well-known member
Quick Boys verliest van ACV en zakt zelfs nog weg naar plaats 6.
Voor ACV was de zege overigens niet genoeg, want Spijkenisse won ook, dus ACV degradeert.
 

JMD

Well-known member
Nacompetitie:
A) Excelsior '31 - Capelle
B) Hoek - Spijkenisse
C) SteDoCo - Berkum
D) Ajax Amateurs - Ter Leede

Finale:
D-B en C-A
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan