Derde Divisie zaterdag 2017/18

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Groene Scout

Well-known member
Is dat trouwens echt een beetje een gemiddeld salaris in het oosten, 4.000 op jaarbasis? Neem toch aan dat clubs als HHC Hardenberg, SVZW e.d. wel wat meer kunnen doen dan dat?
Met die 2 clubs heb je de extreme uitzonderingen ook wel genoemd en her en der wat verdwaalde laag spelende clubs die ineens met een suikeroompje omhoog willen.
Rest in Oost Nederland kan niet veel meer bieden dan hetgeen ik aangaf.
 

noordooster

Well-known member
Met die 2 clubs heb je de extreme uitzonderingen ook wel genoemd en her en der wat verdwaalde laag spelende clubs die ineens met een suikeroompje omhoog willen.
Rest in Oost Nederland kan niet veel meer bieden dan hetgeen ik aangaf.

Hoeveel krijgen de spelers van SVZW betaald en hoeveel die van HHC ?
En zijn daar bewijzen van ?
 

bqandy

Well-known member
Uitslag van vanavond : Harkemase Boys - ACV 1-2 Vriendendienst ?

ACV staat nu net als Spijkenisse en Capelle op 20 punten uit 23 duels.

De wedstrijd was live op podium TV. Slechte pot, vooral van Harkemase Boys. In blessuretijd wel een hoofdrol voor ACV doelman Bart Woering met twee cruciale reddingen. Eerste uitwinst voor ACV.
Ik zou niet van een vriendendienst spreken. Harkema heeft nog de nodige punten nodig en kan ook nog omhoog kijken als de andere inhaalwedstrijden wel wat beter aflopen.
 

noordooster

Well-known member
Ze krijgen veel tot veel te veel en concrete bewijzen heb ik niet. Wel wat losse flodder geluiden uit wandelgangen, maar die ga ik hier niet noemen.

Je weet niet hoeveel er bij HHC wordt betaald, maar het is wel veel te veel. Vreemd.
Wij vinden het mooi dat HHC op tweede divisie niveau voetbalt. De club kan het zich veroorloven een selectie te hebben die er nu loopt.
Of dat ook mogelijk zou zijn als de club pakweg 25% minder zou besteden betwijfel ik.
In die zin vind ik helemaal niet dat er " veel te veel" wordt betaald.
 

noordooster

Well-known member
De wedstrijd was live op podium TV. Slechte pot, vooral van Harkemase Boys. In blessuretijd wel een hoofdrol voor ACV doelman Bart Woering met twee cruciale reddingen. Eerste uitwinst voor ACV.
Ik zou niet van een vriendendienst spreken. Harkema heeft nog de nodige punten nodig en kan ook nog omhoog kijken als de andere inhaalwedstrijden wel wat beter aflopen.

Eerlijk gezegd was " vriendendienst " ook niet helemaal serieus bedoeld.
De Harkemase Boys hadden vast liever de wedstrijd willen winnen , hebben ook nog wel wat punten nodig, maar ik denk dat ze te goed zijn om te degraderen.
Ik denk wel dat ze liever hebben dat clubs als Spijkenisse, Capelle of ASWH degraderen dan ACV.
Mooi voor ACV, dat ze weer eens winnen. Dat toenmalig topscorer Djababoe ermee stopte en dat Saber Hendriks in het tweede moet of wil spelen, scheelt echt wel een slok op een borrel.
 

Unregistere

Well-known member
Met die 2 clubs heb je de extreme uitzonderingen ook wel genoemd en her en der wat verdwaalde laag spelende clubs die ineens met een suikeroompje omhoog willen.
Rest in Oost Nederland kan niet veel meer bieden dan hetgeen ik aangaf.

Okee, mooi dat het dan ook lukt om daadwerkelijk spelers aan te trekken voor die bedragen. Zijn wel aardige verschillen met deze regio in elk geval.
 

noordooster

Well-known member
Je weet niet hoeveel er bij HHC wordt betaald, maar het is wel veel te veel. Vreemd.
Wij vinden het mooi dat HHC op tweede divisie niveau voetbalt. De club kan het zich veroorloven een selectie te hebben die er nu loopt.
Of dat ook mogelijk zou zijn als de club pakweg 25% minder zou besteden betwijfel ik.
In die zin vind ik helemaal niet dat er " veel te veel" wordt betaald.

Overigens moeten we hierbij ook wel bedenken, dat HHC van alle amateurclubs in Oost ( en Noord ) verreweg de grootste publiekstrekker is.
 

JMD

Well-known member
Het was overigens de eerste thuiswedstrijd van Harkemase Boys sinds 16 december...
 

Unregistere

Well-known member
Vanavond Jong FC Twente - VVOG, ook een inhaalduel. Toch een opmerkelijke dag, de donderdagavond. Wat zou daar de achterliggende reden voor kunnen zijn? Beschikbaarheid van velden in Hengelo?
 

De Groene Scout

Well-known member
Vanavond Jong FC Twente - VVOG, ook een inhaalduel. Toch een opmerkelijke dag, de donderdagavond. Wat zou daar de achterliggende reden voor kunnen zijn? Beschikbaarheid van velden in Hengelo?

Geen idee, had inderdaad ook gewoon zaterdag gekund. Dan haalt de rest ook in.
Misschien een verzoekje van 1 van beide i.v.m. andere activiteiten in het komende weekend?
Veld in Hengelo (bij VV Hengelo dan wel trainingscomplex) is volgens mij wel beschikbaar op zaterdag.
 

Unregistere

Well-known member
Dat zal het wel zijn dan. Of wellicht de beschikbaarheid van spelers bij Twente.

Spijkenisse moet het in de degradatiestrijd in elk geval doen zonder aanvallende middenvelder Daan Bourgonje (21). Hij is vanwege een kruisbandblessure de rest van dit seizoen en een groot deel van volgend seizoen uitgeschakeld.
 

Unregistere

Well-known member
Opmerkelijk genoeg lijkt het er op dat de KNVB tegenwoordig twee gele kaarten in ??n wedstrijd niet meer registreert als twee gele kaarten, maar als ??n rode. Een speler die afgelopen weekend zijn vijfde gele kaart pakte, met daarin ook twee gele die tot een rode kaart hebben geleid, is namelijk niet geschorst. Volgens de KNVB staan er pas drie gele kaarten achter zijn naam.

Ik vind het nogal apart. Aan de ene kant misschien wel logisch, want in tegenstelling tot het verleden ben je nu als speler wel geschorst als je twee keer geel en dus rood krijgt in ??n wedstrijd, en dan zou het doortellen van twee gele kaarten wellicht een dubbele straf zijn. Maar toch. In het handboek competitiezaken kom ik hier niet echt iets over tegen, of ik lees er overheen. Iemand die daar meer van weet, misschien @ForzaAZ of @Joost?
 

Joost

Well-known member
Opmerkelijk genoeg lijkt het er op dat de KNVB tegenwoordig twee gele kaarten in ??n wedstrijd niet meer registreert als twee gele kaarten, maar als ??n rode. Een speler die afgelopen weekend zijn vijfde gele kaart pakte, met daarin ook twee gele die tot een rode kaart hebben geleid, is namelijk niet geschorst. Volgens de KNVB staan er pas drie gele kaarten achter zijn naam.

Ik vind het nogal apart. Aan de ene kant misschien wel logisch, want in tegenstelling tot het verleden ben je nu als speler wel geschorst als je twee keer geel en dus rood krijgt in ??n wedstrijd, en dan zou het doortellen van twee gele kaarten wellicht een dubbele straf zijn. Maar toch. In het handboek competitiezaken kom ik hier niet echt iets over tegen, of ik lees er overheen. Iemand die daar meer van weet, misschien @ForzaAZ of @Joost?

Was het in het verleden anders?

Ik kan het ook niet opmaken uit de reglementen.
 

Joost

Well-known member
Stel;

- er degraderen 4 zondagclubs uit de 2e Divisie
- Jong Twente maakt gebruik van het recht terug te keren naar de Zondag 3e Divisie
- Via de nacompetitie promoveren enkel zaterdagverenigingen naar de 2e Divisie

... dan mogen er komend seizoen 4 zondagverenigingen aan de bak naast de reeds aanwezige 3 Beloftenteams.
dan zijn er van de 18 clubs maar 11 oorspronkelijke zaterdagclubs.
 

Forza AZ

Well-known member
Opmerkelijk genoeg lijkt het er op dat de KNVB tegenwoordig twee gele kaarten in ??n wedstrijd niet meer registreert als twee gele kaarten, maar als ??n rode. Een speler die afgelopen weekend zijn vijfde gele kaart pakte, met daarin ook twee gele die tot een rode kaart hebben geleid, is namelijk niet geschorst. Volgens de KNVB staan er pas drie gele kaarten achter zijn naam.

Ik vind het nogal apart. Aan de ene kant misschien wel logisch, want in tegenstelling tot het verleden ben je nu als speler wel geschorst als je twee keer geel en dus rood krijgt in ??n wedstrijd, en dan zou het doortellen van twee gele kaarten wellicht een dubbele straf zijn. Maar toch. In het handboek competitiezaken kom ik hier niet echt iets over tegen, of ik lees er overheen. Iemand die daar meer van weet, misschien @ForzaAZ of @Joost?

In het betaald voetbal telden gele kaarten die tot een rode kaart leidden nooit mee voor het totaal aantal gele kaarten in het seizoen. Geen idee hoe dat in het amateurvoetbal geregeld is eigenlijk, maar zou toch vreemd zijn als je dubbel geschorst zou worden (1 wedstrijd voor de rode kaart, en dan later ook nog omdat die 2 gele kaarten meetellen).
 

JMD

Well-known member
In het betaald voetbal telden gele kaarten die tot een rode kaart leidden nooit mee voor het totaal aantal gele kaarten in het seizoen. Geen idee hoe dat in het amateurvoetbal geregeld is eigenlijk, maar zou toch vreemd zijn als je dubbel geschorst zou worden (1 wedstrijd voor de rode kaart, en dan later ook nog omdat die 2 gele kaarten meetellen).

Eigenlijk tripel geschorst, want je mist ook een deel van de wedstrijd waarin je het veld werd uitgestuurd...
 

Unregistere

Well-known member
Dan zal dat systeem wel overgenomen zijn.

In het verleden was je na twee keer geel = rood in ??n wedstrijd niet automatisch geschorst. Stel dat je pas ??n keer geel had en je kreeg twee keer geel en dus rood in ??n wedstrijd, stond je totaal daarna op drie gele kaarten en mocht je een week later gewoon voetballen. Dat is sinds dit seizoen veranderd, maar dan is het dus waarschijnlijk dat ze die regel uit het betaald voetbal hebben overgenomen en die kaarten niet nogmaals meetellen.

Wel opmerkelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan