Derde Divisie B seizoen 2021/2022

SC Heerenveen

Well-known member
Zaterdag was ik scheidsrechter bij FC Utrecht O15 tegen PSV O15, onder de rook van de Galgenwaard.

Zondag ASR 1 bij Quick - Hollandia. Vanwege eerdere stress in het verkeer van Den Haag, maar op tijd vertrokken vanuit mijn hotel in Wijk bij Duurstede. Hierdoor ruim op tijd aanwezig.

Beginfase was wat aftasten van beide kanten, al had Quick wel licht de overhand. Nadat zij al enkele malen gevaarlijk waren geweest kwam de openingstreffer dan ook niet uit de lucht vallen. Maar over de grond. Tot aan de pauze bleef het spelbeeld hetzelfde. Geen al te hoog niveau werd gehaald en Quick met een klein overwicht.

Je zou een meer aanvallend Hollandia verwachten in de tweede helft, maar dat viel tegen. Toen de nummer 10, tevens oud Spartaan, rechtstreeks uit een hoekschop scoorde was het verzet wel gebroken uit Hoorn. Zonder indrukwekkend goed te spelen liep Quick nog uit naar 4-0.

Zelf had ik een rapporteur. Iemand die er was en die ik kende had dat gezien. Ik had ook wel iemand verwacht. Nu het rapport maar afwachten. 2x gevlagd voor een overtreding en 3x voor buitenspel. Samenwerking met scheidsrechter (die goed floot) was meer dan prima en volgen ook redelijk goed. Een enkele keer startmoment iets te laat.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Zondag 8 mei ASR bij Westlandia - Hoogland, een degradatiekraker waar je u tegen zegt. Als tweede ASR, dat is echt voor het eerst in 14 wedstrijden.

Zaterdag 7 mei scheidsrechter bij Almere City O17 tegen ADO Den Haag O17, ook bepaald niet verkeerd!
 

De Groene Scout

Well-known member
De 5e winst op rij. 39 punten en plek 10 inmiddels. We zijn wel veilig hoor!!!
Opnieuw 2x Diego en ook Mo mocht er weer 2 bijtellen.
Gaat mooi de laatste tijd en dat terwijl er ook nu nog altijd een handvol niet meedoet vanwege blessures.
 

De Groene Scout

Well-known member
Gemert is het ook even kwijt. Opnieuw een nederlaag, OFC en Groene Ster liggen nog op de loer.
En de derde periode wordt ook nog spannend en hiervoor zijn ook wij volop in de race.
 
Bovenaan