Derde Divisie B seizoen 2021/2022

De Groene Scout

Well-known member
Kan de juichende Heinz terug komen?
Met of zonder Heinz, ik juich wel.
Eindelijk een keer gewonnen van Blauw-Geel.

Voor het eerst dit seizoen startte HSC'21 met de beoogde vleugels De Vries en Ottink en nam het vanaf de aftrap het initiatief door hoog druk te zetten en overal kort op te zitten. De thuisploeg was de eerste 25 minuten ook beter en kwam terecht op voorsprong via Jules Stokkers die een voorzet fraai verlengde met de kop. Daarna trok HSC'21 zich wat terug en namen de bezoekers het initiatief over. Na ruim een half uur leidde dat ook tot een terechte 1-1. Uit een vrije trap werd simpel binnengekopt.
Na de thee was Blauw Geel ook het eerste kwartier de ploeg die overtuigender voor de winst speelde, maar uit een counter kwam HSC'1 via Stef Ottink op 2-1. Ook nu was de voorsprong niet van lange duur en werd het wederom uit een dood spelmoment (echt een aandachtspunt voor HSC!!!) gelijk.
Enkele pittige overtredingen aan de kant van Blauw Geel zorgden voor de nodige straffen (geel en zelfs 1x rood) waardoor HSC'21 het initiatief weer overnam. Via Veensma (fraaie vrije trap over het muurtje) en Ottink (individuele actie) werd het 4-2 voor de thuisploeg.

Na afloop bleef het nog lang gezellig in de kantine en staat HSC'21 inmiddels weer gewoon in de middenmoot en hebben we vanaf heden geen angstgegner meer.
 

De Groene Scout

Well-known member
Opnieuw een nederlaag voor OSS 1920. Die zakken toch wel wat weg als topfavoriet. OFC inmiddels een klein gaatje.
Onderin wonnen zowel DEM als Hoogland. Het schuift dus nog meer in elkaar.

HSC'21 was vrij, nou ja vrij. We moesten stevig aan de drank.
 

SC Heerenveen

Well-known member
JOS Watergraafsmeer (2-0) Unitas

De gasten trokken in de beginfase voorzichtig ten aanval, maar werden niet echt gevaarlijk. Al snel werd de wedstrijd vrij gelijkwaardig. Unitas liet mooie mogelijkheden liggen, waar JOS er wel direct 2 benutte.

De scheidsrechter waarschuwde mij vooraf al voor de trainer van Unitas. En niet onterecht bleek. Constant zat hij via mij commentaar te leveren over de scheidsrechter. En al helemaal toen een speler van hem met een bloedende knie tijdelijk uit het veld moest. Ik heb de beste man verder geen aandacht gegeven, dat was achteraf gezien ook het beste wat ik kon doen. Want het was ook niet zo dat hij alles bij elkaar schreeuwde.

In de tweede helft probeerde Unitas nog de aansluitingstreffer te forceren, maar echt veel creëerden ze niet. JOS werd ook gevaarlijker in de counter. Gescoord werd er echter niet meer.

Ik had een rapporteur, maar gelukkig wist ik het dit keer vooraf aangezien mijn coach mee wilde maar niet mee mocht. Was moeilijk om echt in te scoren, dit gaf de rapporteur ook aan in ons belletje vanochtend. Dus hopelijk gewoon een 8 score. Startmoment was wel 2/3x te laat, dat heeft nog steeds wel aandacht nodig.

De terugreis was in ieder geval eentje om gauw te vergeten, al zal dat niet gaan lukken. Ik was nog maar net vertrokken uit het regenachtige Amsterdam, toen ik een zwaar ronkend geluid van achterin de auto hoorde.
 

SC Heerenveen

Well-known member
De terugreis was in ieder geval eentje om gauw te vergeten, al zal dat niet gaan lukken. Ik was nog maar net vertrokken uit het regenachtige Amsterdam, toen ik een zwaar ronkend geluid van achterin de auto hoorde. Heb toen de auto stil gezet op de smalle pechstrook van een 80 weg om eens een kijkje achterin de auto te gaan nemen. Daar bleek de uitlaat helemaal los te zitten, die bungelde op en neer. Een politiewagen die aan de andere kant van de weg reed, kwam behulpzaam mijn kant opgereden. Hij zag ook wat ik al gezien had en heeft voor mij een sleepwagen geregeld, omdat ik daar niet echt heel veilig stond. Vandaar dat hij zijn auto blokte achter de mijne. De sleepwagen heeft mij vervolgens naar een tankstation gesleept. Hier heb ik bijna 3 uren (!) op de ANWB moeten wachten. Een koppelstuk van de uitlaat was compleet afgebroken, deze heeft de ANWB er met een stuk ijzerdraad weer opgezet maar advies was wel om rustig aan naar huis te rijden. Met 90 per uur heb ik dat dan ook gedaan, 23:30 uur was ik uiteindelijk thuis. De volgende dag (gisteren dus) snotverkouden, omdat ik bijna 3 uren in de auto gezeten heb in mijn pak. Toen had ik het idee dat de kou wel meeviel, maar achteraf denk ik daar wel anders over. Het was beter geweest om de kachel even wat vaker aan te zetten. Gaat nu ietsje beter. Uitlaat is in ieder geval al voor reparatie bij de garage geweest.
 

Fregge

Well-known member
Het eerste duel ligt er in deze competitie ook al uit ivm Corona: Dongen hoeft niet naar zuid-Limburg voor de wedstrijd tegen Groene Ster
 

De Groene Scout

Well-known member
De rest gaat vooralsnog wel door en HSC'21 mag op bezoek bij Unitas.
De groep is weer bijna compleet en dat zorgde er zelfs voor dat er gisteren al 4 selectiespelers mochten meedoen bij het O23 om ritme op te doen. Vol vertrouwen op pad na de 3 zeges op rij; HUP HSC!!!
 

De Groene Scout

Well-known member
Helaas 1-0 verloren. HSC'21 was niet minder, maar beetje ongelukkig in de afronding.
Verder onderin veel clubs die punten sprokkelen; schuift steeds meer in elkaar.
 
Bovenaan