Derde divisie B seizoen 2020/21

Fregge

Well-known member
Hoezo? De eksters waren op tijd van het veld. Ik hoorde ze nog wel kibbelen even verder op. Iets met "Vd Zee is er niet. Dat vuile zondagmannetje"
 

Unregistere

Well-known member
Tegen JOS hadden ze kennelijk nogal mazzel en scoorden ze pas kort voor tijd. Maar de cijfers liegen niet natuurlijk en nog geen enkel tegendoelpunt is toch wel indrukwekkend. En dat terwijl ze er in de beker tegen Harkemase Boys nog met 6-0 afgingen.

Ja, daar dacht ik ook nog aan, die dikke nederlaag bij Harkema. Nou ja, in elk geval een knappe start van de Utrechters in de competitie.

En het lijkt er dus op dat de door @Fregge gekozen kaas slecht is gevallen in de darmen van @SC Heerenveen. Zonde.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Zondag 11 oktober overigens naar JOS/Watergraafsmeer - Westlandia.

Eerste keer daar.

Aanstaande zondag bij Hercules - Hoogland dus voor het eerst zonder publiek, zal aparte gewaarwording worden.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Blauw Geel '38 (0-0) EVV

Goed, ik mocht weer naar de club van Fregge. Altijd leuk natuurlijk, een wedstrijd bij een club van een grote supporter hier.

We werden vriendelijk ontvangen door Oma Blauw Geel, waarna we gezellig aan de bestuurstafel gingen zitten. We moesten het overigens zelf wel gezellig maken, want van een bestuur was niemand te bekennen. Later kwam de trainer van Blauw Geel erbij, wel een sympathieke man moet ik zeggen. Tijdens wedstrijden ook nooit last van.

We hadden een kleedkamer die bepaald niet corona proof was, gelukkig waren wij niet zo moeilijk maar ik kan je op een briefje geven dat je hiermee problemen gaat krijgen. Met 3 man in zo'n hokje anderhalve meter afstand houden is onmogelijk. Kleedkamers genoeg overigens, dus de oplossing lijkt mij erg simpel.

We zouden in het zwart, omdat voor EVV het kledingadvies gold van blauw. Helaas dachten ze er in Echt anders over, want we zagen ze in het zwart het veld betreden. Wij dus niet het veld op, maar snel omkleden naar het rood.

De eerste helft was nog niet van een al te hoog niveau en veel kansen konden ook niet genoteerd worden. Blauw Geel kreeg wel één grote kans, maar miste jammerlijk. EVV, dat een goede/betere teamdiscipline had, kon daar aanvallend weinig tegenover stellen. Wel zag je duidelijk de absolute wil om die 0 zolang mogelijk op het bord te houden, er werd name in d achterste linie volop gestreden.

Eerste helft kende enkele buitenspelsituaties, maar echt complex was het niet.

In de pauze kwam mijn rapporteur even buurten, ook nog nooit meegemaakt, hij kende blijkbaar de andere ASR en scheidsrechter wel goed.

In de tweede toch een wat ander spelbeeld. Je voelde bij Blauw Geel wat de ergernis toenemen dat het nog altijd 0-0 stond, waardoor telkens meer hun beklag kwamen doen bij de scheidsrechter. Deze ging er mee om, zoals ik hem al kende. Niet gelijk kinderachtig met kaarten geven, maar zelf ook gewoon op dezelfde toon wat terug zeggen. Het resulteerde ook in vele (veelal kleine) overtredingen van Blauw Geel, gezien het aantal hiervan hadden de spelers al gauw het idee dat hen hiermee onrecht werd aangedaan. Toch was dit meestal niet terecht, want met name de handen werden iets teveel in de duels gebruikt.

Richting het einde van de wedstrijd ging EVV ook beter voetballen, waardoor zij ook meer op de helft van de tegenstander te vinden waren. Met name een buitenspeler was hierbij een plaag voor de Blauw Geel defensie. Toch bleef Blauw Geel dreigender en werd vaker het doel onder vuur genomen dan de eerste helft, dit leverde zeker wel wat kansen voor de 1-0 op maar vaak redde de Belgische goalie of zat er nog Limburgs been tussen.

De slotfase was erg open, omdat beide toch het idee hadden dat er nog een winnende goal in zat. Aan beide kanten werd ook nog aan een strafschop gedacht. Eerst aan hands van EVV, hands was het zeker maar strafbaar hands zeker niet. Dat juist Fregge hier hardste om een strafschop schreeuwde verbaasde mij toch enigszins, aangezien hij toch bekend staat als groot spelregelkenner. In minuut 90 dacht EVV nog aan een strafschop, alhoewel weinig spelers hier de scheidsrechter op attenderen. Dit gebeurde vlak voor mijn neus, scheidsrechter was hierbij gelijk resoluut met doorspelen. Alhoewel ik als ASR toch voorkeur voor strafschop had, moet ik hier als ASR van afblijven aangezien de scheidsrechter zijn beslissing al had gemaakt (en daarvoor op goede positie stond) en ik ook niet 100% overtuigd was maar 80%. Had scheidsrechter de beslissing aan mij overgelaten, dan was ik benieuwd wat ik had gedaan. ;-)

Een 0-0 uitslag die gewoon meer dan terecht was. Blauw Geel had de eerste helft wel de meeste aanspraak op een treffer, maar moet ook eerlijk toegeven dat EVV de tweede helft er beter in zat dan Blauw Geel. En zo pakt Blauw Geel voor het eerst een punt onder mijn leiding, na volgens mij 3 nederlagen hiervoor. Maar volgens mij nog wel zonder doelpunt.

Na afloop nog even leuk met Fregge bijgekletst en de nabespreking gedaan, ook de scheidsrechter en andere ASR werden hierin betrokken. Ze vonden jou ook wel een prima kerel. Helaas was de jong belegen kaas op, maar ook de belegen kaas blokjes waren van prima kwaliteit! Het was alleen jammer dat het kaasplankje op een gegeven moment buiten bereik kwam te liggen, omdat bestuursleden er ook zo nodig van moesten hebben. Toen ik na een kwartiertje door had dat ze er weinig van aten, ben ik opgestaan en heb het kaasplankje terug gepakt. Ook het balletje was prima verzorgd en van goede kwaliteit!

Na de wedstrijd doorgereden naar Heelsum waar ik één nacht in een Fletcher Hotel ben verbleven. Uiteraard nog even gebruik gemaakt van het zwembad. De volgende dag uitgerust naar de Veluwe gereden waar ik 22 kilometer gewandeld heb in het Deelerwoud. Schitterende omgeving, vele bizons ook van dichtbij mogen zien. Ondanks het wat trieste weer (grijs, lichte regen soms en beetje mist) toch nog mooie foto's kunnen maken.

Vannacht rapport ontvangen van de rapporteur met als resultaat een 8, het cijfer wat ook je startpunt is. Een gemiddelde beoordeling dus met geen verbeterpunten. Ik had niet anders verwacht, tweede helft stond hij tegenover mij en heb ik hem eigenlijk alleen maar zien praten met z'n buurman. Dus dan mis je ook wel eens wat.

Goh, dit moet echt wel mijn langste bericht ooit geweest zijn op DVK. Maar ja, ik moest met een verslag komen dus dan kan je hem krijgen ook. ;-)
 

Fregge

Well-known member
We werden vriendelijk ontvangen door Oma Blauw Geel, waarna we gezellig aan de bestuurstafel gingen zitten.
Nelly! Topvrouwke is dat. Werd ook ineens een soort van cultheld bij FC Afkicken:
(Als deze niet goed springt: 1:18:47)
We moesten het overigens zelf wel gezellig maken, want van een bestuur was niemand te bekennen.
Hangt ook echt af wie er die zondag dienst heeft van de bestuursleden. De ene is er wel, de ander loopt rond of iets anders.
Eerst aan hands van EVV, hands was het zeker maar strafbaar hands zeker niet. Dat juist Fregge hier hardste om een strafschop schreeuwde verbaasde mij toch enigszins, aangezien hij toch bekend staat als groot spelregelkenner.
Sowieso is hands een rare regel, zeker tegenwoordig, want dan lijkt alles hands als het niet langs het lichaam is. Maar regel 1 van supporter zijn is altijd roepen. Ook al weet je dat je mis zit. En ja, m'n stem valt wel op als ik roep haha.
 

Unregistere

Well-known member
Mooi verhaal, @SC Heerenveen! Blijkt dat @Fregge in the heat of the moment ook niet objectief is en dat hoort eigenlijk ook wel zo. ;)

Over dat kledingadvies... EVV moet dat toch gewoon opvolgen en als ze dat niet willen tijdig contact zoeken met de KNVB en de scheidsrechter? Best gek dat jullie je nog moesten aanpassen omdat zij hun eigen zin doordrijven. Verbaast mij wel een beetje.
 

Joost

Well-known member
Ik snap best dat EVV niet in het blauw naar Blauw-Geel komt.

Maar kortgezegd, je hebt de Limburgers dus gewoon een strafschop door de neus geboord.
 

Fregge

Well-known member
Ik snap best dat EVV niet in het blauw naar Blauw-Geel komt.
Ja maar dat kan je best communiceren lijkt me

Maar kortgezegd, je hebt de Limburgers dus gewoon een strafschop door de neus geboord.
Volgens mij heeft de scheids zelfs toegegeven dat als de overtreding op het middenveld werd gemaakt, dat hij gefloten zou hebben.
 

Unregistere

Well-known member
Exact en dat is volgens het begeleidend schrijven een bindend advies. Vandaar dat ik het vreemd vind, al is het advies dan wellicht ook wat vreemd gekozen. Maar misschien is de scheidsrechter laks geweest hoor, dat kan ook. Hebben wij ook wel eens gehad bij het ambitieuze SteDoCo, toen bepaalde de scheids ter plekke dat onze kousen niet mochten en moesten we kousen van SteDoCo aan. Later gaf de KNVB toen aan dat de scheids fout zat, maar ja, op dat moment win je dat toch niet van die man.

Meestal is de KNVB er vrij secuur in. Alleen vorig seizoen hadden ze een nieuwe medewerker die duidelijk even moest wennen, want die stelde de vreemdste combinaties voor.
 

Fregge

Well-known member
Dit seizoen speelden ADO'20 en Blauw Geel beide in uittenue hun wedstrijd. Vond ik ook appart.
 

Unregistere

Well-known member
Divisieniveau. Is destijds al meteen ingevoerd in 2016. Dus zeker voor een vaste waarde als EVV kan het ook niet echt nieuw zijn.
 

SC Heerenveen

Well-known member
@Joost Óf je leest niet goed óf je komt uit Limburg vermoed ik. Afspraken tussen een scheidsrechter en ASR zijn duidelijk. ASR heeft een adviserende rol. En ook al had ik een voorkeur voor een strafschop, het was geen duidelijke fout. Dus dan grijp ik, net als een VAR in zo'n geval zou moeten doen, niet in. De scheidsrechter zelf vond het geen strafschop, daar was hij duidelijk in, en voor mij was het ook niet zodanig fout om in te grijpen. Speler waarop mogelijke overtreding gemaakt protesteerde niet eens, dat zegt ook genoeg. Overigens hebben de scheidsrechter en ik het zeker ook over deze situatie gehad na afloop, maar dat is iets onder ons.

@Unregistere Goed op de hoogte! KNVB doet een kledingadvies. EVV had prima in het blauwe thuis tenue kunnen spelen, deze wijkt namelijk genoeg af van het blauw geel van Blauw Geel '38. Vorig seizoen vlagde ik namelijk deze wedstrijd in Echt, daar hadden beide clubs de thuistenues aan en dit was makkelijk uit elkaar te houden. Het blauwe van EVV verschilt nogal met het blauwe van Blauw Geel.

Het klopt natuurlijk wel dat wij vooraf best even hadden kunnen vragen aan EVV welke kleur ze hadden, net zoals ik dat als ASR altijd bij de doelman moet doen.
 
Bovenaan