Blauw Geel '38 (0-0) EVV
Goed, ik mocht weer naar de club van Fregge. Altijd leuk natuurlijk, een wedstrijd bij een club van een grote supporter hier.
We werden vriendelijk ontvangen door Oma Blauw Geel, waarna we gezellig aan de bestuurstafel gingen zitten. We moesten het overigens zelf wel gezellig maken, want van een bestuur was niemand te bekennen. Later kwam de trainer van Blauw Geel erbij, wel een sympathieke man moet ik zeggen. Tijdens wedstrijden ook nooit last van.
We hadden een kleedkamer die bepaald niet corona proof was, gelukkig waren wij niet zo moeilijk maar ik kan je op een briefje geven dat je hiermee problemen gaat krijgen. Met 3 man in zo'n hokje anderhalve meter afstand houden is onmogelijk. Kleedkamers genoeg overigens, dus de oplossing lijkt mij erg simpel.
We zouden in het zwart, omdat voor EVV het kledingadvies gold van blauw. Helaas dachten ze er in Echt anders over, want we zagen ze in het zwart het veld betreden. Wij dus niet het veld op, maar snel omkleden naar het rood.
De eerste helft was nog niet van een al te hoog niveau en veel kansen konden ook niet genoteerd worden. Blauw Geel kreeg wel één grote kans, maar miste jammerlijk. EVV, dat een goede/betere teamdiscipline had, kon daar aanvallend weinig tegenover stellen. Wel zag je duidelijk de absolute wil om die 0 zolang mogelijk op het bord te houden, er werd name in d achterste linie volop gestreden.
Eerste helft kende enkele buitenspelsituaties, maar echt complex was het niet.
In de pauze kwam mijn rapporteur even buurten, ook nog nooit meegemaakt, hij kende blijkbaar de andere ASR en scheidsrechter wel goed.
In de tweede toch een wat ander spelbeeld. Je voelde bij Blauw Geel wat de ergernis toenemen dat het nog altijd 0-0 stond, waardoor telkens meer hun beklag kwamen doen bij de scheidsrechter. Deze ging er mee om, zoals ik hem al kende. Niet gelijk kinderachtig met kaarten geven, maar zelf ook gewoon op dezelfde toon wat terug zeggen. Het resulteerde ook in vele (veelal kleine) overtredingen van Blauw Geel, gezien het aantal hiervan hadden de spelers al gauw het idee dat hen hiermee onrecht werd aangedaan. Toch was dit meestal niet terecht, want met name de handen werden iets teveel in de duels gebruikt.
Richting het einde van de wedstrijd ging EVV ook beter voetballen, waardoor zij ook meer op de helft van de tegenstander te vinden waren. Met name een buitenspeler was hierbij een plaag voor de Blauw Geel defensie. Toch bleef Blauw Geel dreigender en werd vaker het doel onder vuur genomen dan de eerste helft, dit leverde zeker wel wat kansen voor de 1-0 op maar vaak redde de Belgische goalie of zat er nog Limburgs been tussen.
De slotfase was erg open, omdat beide toch het idee hadden dat er nog een winnende goal in zat. Aan beide kanten werd ook nog aan een strafschop gedacht. Eerst aan hands van EVV, hands was het zeker maar strafbaar hands zeker niet. Dat juist Fregge hier hardste om een strafschop schreeuwde verbaasde mij toch enigszins, aangezien hij toch bekend staat als groot spelregelkenner. In minuut 90 dacht EVV nog aan een strafschop, alhoewel weinig spelers hier de scheidsrechter op attenderen. Dit gebeurde vlak voor mijn neus, scheidsrechter was hierbij gelijk resoluut met doorspelen. Alhoewel ik als ASR toch voorkeur voor strafschop had, moet ik hier als ASR van afblijven aangezien de scheidsrechter zijn beslissing al had gemaakt (en daarvoor op goede positie stond) en ik ook niet 100% overtuigd was maar 80%. Had scheidsrechter de beslissing aan mij overgelaten, dan was ik benieuwd wat ik had gedaan. ;-)
Een 0-0 uitslag die gewoon meer dan terecht was. Blauw Geel had de eerste helft wel de meeste aanspraak op een treffer, maar moet ook eerlijk toegeven dat EVV de tweede helft er beter in zat dan Blauw Geel. En zo pakt Blauw Geel voor het eerst een punt onder mijn leiding, na volgens mij 3 nederlagen hiervoor. Maar volgens mij nog wel zonder doelpunt.
Na afloop nog even leuk met Fregge bijgekletst en de nabespreking gedaan, ook de scheidsrechter en andere ASR werden hierin betrokken. Ze vonden jou ook wel een prima kerel. Helaas was de jong belegen kaas op, maar ook de belegen kaas blokjes waren van prima kwaliteit! Het was alleen jammer dat het kaasplankje op een gegeven moment buiten bereik kwam te liggen, omdat bestuursleden er ook zo nodig van moesten hebben. Toen ik na een kwartiertje door had dat ze er weinig van aten, ben ik opgestaan en heb het kaasplankje terug gepakt. Ook het balletje was prima verzorgd en van goede kwaliteit!
Na de wedstrijd doorgereden naar Heelsum waar ik één nacht in een Fletcher Hotel ben verbleven. Uiteraard nog even gebruik gemaakt van het zwembad. De volgende dag uitgerust naar de Veluwe gereden waar ik 22 kilometer gewandeld heb in het Deelerwoud. Schitterende omgeving, vele bizons ook van dichtbij mogen zien. Ondanks het wat trieste weer (grijs, lichte regen soms en beetje mist) toch nog mooie foto's kunnen maken.
Vannacht rapport ontvangen van de rapporteur met als resultaat een 8, het cijfer wat ook je startpunt is. Een gemiddelde beoordeling dus met geen verbeterpunten. Ik had niet anders verwacht, tweede helft stond hij tegenover mij en heb ik hem eigenlijk alleen maar zien praten met z'n buurman. Dus dan mis je ook wel eens wat.
Goh, dit moet echt wel mijn langste bericht ooit geweest zijn op DVK. Maar ja, ik moest met een verslag komen dus dan kan je hem krijgen ook. ;-)