Derde divisie B seizoen 2020/21

De Groene Scout

Well-known member
Nou, we missen zelf de eerste kans voor open goal weer eens en komen kort erna direct al weer met 1-0 achter.
Wat een teringzooi is het toch ook. Gaat niet goed komen dit seizoen vrees ik.
 

De Groene Scout

Well-known member
Koud uit de kleedkamer de 2-0 om de oren. Iets met scherpte of zo...
Inmiddels terug in de race (2-1 via Diego v.d. Weide). Nog 20 minuten te gaan.
 

Unregistere

Well-known member
Pijnlijke kennismaking met Unitas voor @Fregge vanmiddag. Als verslaggever van dienst hield hij de achterban keurig op de hoogte, maar hij had niet kunnen voorzien dat de roodbroeken na rust keihard zouden terugkomen van een achterstand. Uiteindelijk 4-1 voor de Gorcumers, die zich dus toch wel op hun plek lijken te voelen in de derde divisie na een aarzelende start. En dan waren ze nog niet eens op volle sterkte.

Leuk verslag kunnen lezen op Twitter, enige minpunt was dat de namen van de goalgetters uit Eritrea niet werden genoemd. Dat hoort toch eigenlijk wel, zeker als je heel de week al kon oefenen. ;)
 

De Groene Scout

Well-known member
Meeste andere ploegen onderin wonnen echter, waardoor we niet veel opschieten met het puntje.
Maar ja, voor het vertrouwen misschien wel goed voor de komende wedstrijden.

Favoriet OSS ging er bij ADO met maar liefst 4-0 af.
 

Unregistere

Well-known member
Is OSS wel de favoriet? Dat is al sinds de zomer de grote vraag.

Koploper Hercules verspeelde de eerste punten: 2-2 tegen Hoogland. Nog wel bovenaan, drie punten boven Blauw Geel, OFC (dat een 2-0 voorsprong door een dubbelslag van mijn maatje Bilal verspeelde tegen Groene Ster en met 2-3 verloor) en, daardoor, Groene Ster.

Dan komt OSS '20 en daarna is Unitas nu keurig zesde. Knap werk!

Uiteraard wel de felicitaties aan @de waan en @De Groene Scout met het eerst punt voor HSC. Dat er nog maar veel mogen volgen!
 

Unregistere

Well-known member
Ja tuurlijk is OSS de favoriet.

Okee, dan zal het wel. ;)

Ik vind dat er misschien wat makkelijk voorbij wordt gegaan aan de impact van de teleurstelling én de vernieuwde status die de club door vorig seizoen nu heeft. Het mogen is ineens moeten geworden en iedereen zegt dat ze favoriet zijn, dus iedere ploeg loopt net wat harder tegen zo'n tegenstander. Heeft Sparta Nijkerk ook mee te maken in A. Dat is lastiger voetballen.
 

Fregge

Well-known member
OSS stond 14 punten voor. Dan lijkt het me dat je in het nieuwe seizoen de nieuwe favoriet bent. Het is een tweede vraag of ze die favorietenrol waarmaken
 

Joost

Well-known member
Groene Ster heeft een prima selectie, vandaag ook weer knap gewonnen. Die zie ik echt meedoen bovenin.
 

Unregistere

Well-known member
Groene Ster heeft een prima selectie, vandaag ook weer knap gewonnen. Die zie ik echt meedoen bovenin.

Met dus toch wél de aanwinst uit ASWH 2, zag ik bij het lezen van de Nationale Voetbal Gids. Al vraag ik me af of hij al speelminuten heeft gekregen in de competitie. Wel een basisnummer gekregen, hoewel dat tegenwoordig niet veel meer zegt.
 

JMD

Well-known member
Opvallend: al flink wat duels afgelast in de 2e divisie en 3e divisie zaterdag, maar in de 3e divisie zondag zijn de eerste 5 speelrondes compleet afgewerkt.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Hercules (2-2) Hoogland

Voor het tweede weekend achter elkaar kon de koploper thuis niet winnen van een laagvlieger, waar vorige week dat gelijkspel wel terecht was deed Hercules zichzelf ernstig tekort.

Vlak voor het betreden van het veld kregen we als arbitrage een Tony Chocolonely reep aangeboden door de aanvoerder (doelman) van Hoogland. Een erg mooi gebaar, je zou ook bijna vergeten dat het deze week Week van de scheidsrechter is.

Het eerste kwartier leverde nog weinig problemen op voor de thuisclub, met zorgvuldig opgezette aanvallen werden de gasten al snel onder druk gezet. Maar na ruim een kwartier spelen leverde het eerste (afstand)schot gelijk een doelpunt op voor Hoogland, tevens het eerste tegendoelpunt voor Hercules dit seizoen.

10 minuten later stond het zelfs 0-2. Iedereen bij Hercules boos op de scheidsrechter, omdat de doelman aangevallen zou zijn door de aanvaller in het doelgebied. De scheidsrechter en (mijn collega) ASR aan die kant deelden die mening echter niet.

Door het vele gezeur van Hercules haalde het zichzelf enorm uit de wedstrijd. Hierdoor volgden ook nog wat opstootjes. Hoogland had de zaakjes goed voor elkaar en haalde ongeschonden de pauze.

Aangezien de kleedkamer van Hercules naast ons zat, konden wij daarom mee krijgen dat de coach zei dat ze zich niet met de scheidsrechter bezig moesten houden maar met hun spel. Dit bleek de tweede helft over te zijn gekomen.

In die tweede helft kwam Hoogland er niet meer aan te pas, sporadisch kwamen ze nog voor het doel van Hercules. Veel kansen leverde het de thuisclub op, maar uiteindelijk slechts 2 goals. Enkele scrimmages voor de goal, waarbij je je afvroeg hoe het geen doelpunt kon opleveren.

Er was dus geen publiek welkom, bij de ingang werd hier goed op gecontroleerd. Ze hadden ereleden benoemd tot stewards, zodat zij toch de wedstrijd konden bekijken. De man (volgens mij oud voorzitter) die ons ontving, stond de eerste helft achter mij. En al snel leek het erop of ik een supporter achter mij had staan. Constant commentaar op de scheidsrechter met een nogal luid stemgeluid. Op een gegeven moment vond ik het wel welletjes en vroeg hem of hij wel helemaal lekker was. Eraan toevoegend dat publiek niet welkom is, maar dat hij zich zo wel gedroeg. Hij mompelde nog iets over de scheidsrechter, maar de boodschap was wel duidelijk. In de tweede helft stond hij namelijk gezellig met alle stewards bij elkaar, en nee ze stonden niet op anderhalve meter afstand. Hierdoor zagen toch nog een man of 10 hun kans schoon en konden daardoor toch nog illegaal de wedstrijd uitkijken.

Na afloop moest ik het ook nog eens doen met slechts één kaasblokje. Ze hebben daar nog een hoop te leren. ;-)
 

Fregge

Well-known member
Vlak voor het betreden van het veld kregen we als arbitrage een Tony Chocolonely reep aangeboden door de aanvoerder (doelman) van Hoogland. Een erg mooi gebaar, je zou ook bijna vergeten dat het deze week Week van de scheidsrechter is.
Ze kochten jullie om dus?
 

Fregge

Well-known member
Uh nee, het is gebruikelijk om de scheidsrechter in het zonnetje te zetten tijdens de Week van de scheidsrechter. Bij Hoogland waren ze daarvan goed op de hoogte, Hercules en jij wat minder blijkbaar.
Oh nee hoor. Ik heb onze scheidsrechter ook een presentje gegeven. Ik doe het alleen niet voor een wedstrijd
 

SC Heerenveen

Well-known member
Kijkend naar het programma komende 2 weken is de kans redelijk aanwezig dat ik HSC '21 krijg. Over 10 minuten weet ik het in ieder geval voor 18 oktober.
 
Bovenaan