Derde Divisie A 2021/2022

noordooster

Well-known member
Staphorst is bij lange na nog niet klaar voor de competitie die over dik 2 weken al begint.
En ik vraag me af of ze met de huidige selectie wel op derde divisie niveau gaan komen.
De nieuwkomers maken het verlies aan kwaliteit vanwege de vertrokken spelers, zoals van 't Ende, Bakker, Brakke , Benjamins bij lange na niet goed.
In de voorbereiding werd er eerst kansloos ( 2-4 ) verloren van competitiegenoot Harkemase Boys en gisteren werd met moeite 1-1 gespeeld tegen zondag hoofdklasser Hoogeveen. Het voetbal was zwak en onsamenhangend.
 

De Groene Scout

Well-known member
Zorgwekkend !
Vandaag verliest Staphorst kansloos met 2-7 van competitiegenoot Excelsior '31 .
In Haaksbergen schrokken we ook van die uitslag. Volgende week is Excelsior onze tegenstander voor de beker en bij ons loopt het nog niet zo. Zou zo maar weer 7-2 kunnen worden.
 

de waan

Well-known member
Mooi, die denken dus dat het makkie wordt volgende week vanwege zo'n flut-oefenpotje. Perfect.
 

JMD

Well-known member
Zaterdag a.s. wordt er al begonnen aan de 3e divisie zaterdag, GOES - Sportlust '46 is van de 7e speeldag naar voren gehaald.
 

André

Well-known member
Acv goed begonnen aan het seizoen
2-3 bij Lisse

 

noordooster

Well-known member
Prima overwinning van ACV.
Na de oefenwedstrijden en vooral ook de dikke bekerzege bij Hollandia lijkt het erop, dat de club er t.o.v. die paar wedstrijden in het vorige seizoen op vooruit is gegaan.
De 3-3 van Harkemase Boys tegen Goes vond ik tegenvallend voor de Friezen.
De winst van Excelsior '31 tegen ter Leede was niet onverwacht en gezien de povere oefencampagne van Staphorst was de 0-0 tegen VVSB zo slecht nog niet ( Hoewel Staphorst volgens de berichten genoeg kansen heeft gehad om te winnen )
 

De Groene Scout

Well-known member
Na 2 duels alleen Excelsior'31 nog zonder puntverlies. Verschillen lijken klein in deze klasse. Veel gelijke spelen al en allemaal kleine uitslagen.
 

noordooster

Well-known member
Staphorst, ACV en Harkemase Boys spelen alle drie gelijk.
Voor Staphorst, uit tegen DVS'33, lijkt me dat een gewonnen punt.
Bij ACV - Hoek en Stedoco - HB had ik stiekem op wat meer gehoopt voor de noordelijke ploegen.
 

noordooster

Well-known member
De enige 3 noordelijke teams in de derde divisie wonnen allen.
VVOG - ACV 2-4 vind ik niet verrassend, Harkemase Boys - DVS '33 2 -1 is netjes en Staphorst - Goes werd 4-0 .
Staphorst was veel beter ( een heel verschil met de voorbereiding ) en Goes viel me tegen ( hoe kon Harkemase Boys daartegen eerder niet verder komen dan een gelijkspel ?).
Jammer alleen dat trainer Weerman na de 4-0 met nog een half uur te spelen 5 spelers wisselde.
Verdedigend kwam men verder niet in problemen, maar veel uitgespeelde kansen kreeg Staphorst ook niet meer.
 

noordooster

Well-known member
Van de andere kant , het mooie voetbal van het eerste uur was toen wel grotendeels over en de toeschouwers werden na de 4-0 gewoon minder verwend.
Overigens kwamen niet alle wissels tegelijk na een uur, maar vanaf de 4-0 begon het wisselen wel.
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Staphorst wint nu met 0-2 van Barendrecht en staat momenteel tweede.
ACV speelde 2-2 tegen Sparta Nijkerk. Die twee clubs staan nu op 3 en 4 .
En ook Harkemase Boys deelde met 2-2 de punten . Uit tegen Hoek.
 

noordooster

Well-known member
In de Derde Divisie Zaterdag werd het bij Staphorst - Excelsior '31 2-2.
Een veel beter resultaat voor Staphorst dan in de voorbereiding tegen deze ploeg.

ACV en Harkemase Boys winnen beide.
Nu 3 noordelijke teams in de top 5 .
Wat zou het mooi zijn als er minstens 1 zou promoveren naar de Tweede Divisie.
 
Terechte uitslag tussen Staphorst en Excelsior ‘31. Al had het na vijf minuten ook al 0-2 kunnen en moeten staan. Het was een leuke middag op Sportpark het Noorderslag.
 

De Groene Scout

Well-known member
Harkemase Boys wint de topper van ACV en schuift door naar plek 2 op de ranglijst.
Sportlust zakt na een goede start wat weg. Vandaag ook er kansloos met 4-1 af tegen Excelsior'31.
 

De Groene Scout

Well-known member
Sparta Nijkerk heeft een gaatje. Het won zelf de topper tegen Staphorst en de andere ploegen bovenin ACV, Harkema en Excelsior'31 verloren allen.
 

noordooster

Well-known member
Gisteren maar weer eens gekeken bij ACV . Ik las goede berichten en zag leuke samenvattingen van hun eerste wedstrijden.
Tegen Ter Leede viel het niet mee wat ik zag. ACV had wel bijna de hele wedstrijd een overwicht, maar kreeg weinig echte kansen.
De achterhoede van Ter Leede hield vrij gemakkelijk stand. Voorin creëerden zij ook niets.
Een kwartier voortijd werd het vrij onverwacht 0-1 .
Daarna speelde ACV een soort alles of niets . Toen kregen ze nog een paar goede mogelijkheden, maar de verdiende gelijkmaker kwam er niet.

Helaas verloren Staphorst ( 1-0 tegen Sparta Nijkerk ) en Harkemase Boys ( 2-4 tegen Barendrecht ) ook
 
Bovenaan