Nee natuurlijk niet. Maar van mij mag dat periodekampioen systeem verdwijnen.Toen jullie als 16e promoveerde was het nog niet erg?
Weet ik, maar het is toch alvast leuk om te kijken hoe het uit zou pakken bij de huidige stand.Nog wel beetje vroeg in JL kan nog heel veel veranderen.
Toen jullie als 16e promoveerde was het nog niet erg?
Ik vind het sowieso altijd leuk als er een 'nieuwe' ploeg in de eredivisie komt. Telstar speelde tot 1978 eredivisie en daarna niet meer, dat mag je dan een nieuwe ploeg noemen.
Zo hoop ik ook altijd op Eindhoven, Helmond Sport en Emmen. Almere City valt hier buiten, die mogen wat mij betreft degraderen...
Eindhoven en Helmond Sport hebben wel Eredivisie gespeeld vroeger. Eindhoven 3 seizoenen (laatste keer 76-77) en Helmond Sport 2 seizoenen (laatste keer 83-84)
Als 11de de nacompetitie halen is schandalig, als 16de de nacompetitie halen niet. Toch apart.
Als 11de de nacompetitie halen is schandalig, als 16de de nacompetitie halen niet. Toch apart.
Dus ook toen was het schandalig?Wie zegt dat dat niet schandalig is dan?
Ook van mij mogen die periodetitels gewoon verdwijnen.
Maar m.i. niet te vergelijken met de situatie van nu.
SC Heerenveen degradeerde een jaar later weer. Om twee jaar later weer terug te keren. Toen waren ze wel klaar voor de eredivisie. Natuurlijk is het raar als de nr.16 promoveert maar het is echt geheel volgens de regels gegaan. Net zoals het volgens de regels is als straks de nr.11 promoveert.
Het zou natuurlijk kunnen dat die regels belachelijk zijn.
Het zou natuurlijk kunnen dat die regels belachelijk zijn.