Degradatiegevaar, 2017-2018

Bernardo

Well-known member
Zeggen wij ook al maanden. We draaien zo dramatisch seizoen en kunnen nog steeds meespelen om promotie. Lachwekkend is het gewoon, kan alleen in Nederland volgens mij. Ze moeten het gewoon helemaal op de kop gooien. Periode titels afschaffen, 3 rechtstreeks degraderen uit Eredivisie, nummers 1 en 2 rechtstreeks promoveren, nummers 3 t/m 6 spelen om laatste plek in Eredivisie. Desnoods alleen 3 en 4 ook prima.

Maasveld

Well-known member
Precies wat ik dus zei.

Maar dat mag niet van Zwammy en Maasveld, want 30 jaar geleden promoveerden we wel dankzij die belachelijke regels.
Na 2 ontwijkende antwoorden begon ik een beetje te geloven dat je het wel doodnormaal vond.

PES5

Administrator
Forumleiding
Na 2 ontwijkende antwoorden begon ik een beetje te geloven dat je het wel doodnormaal vond.

Ontwijkende antwoorden nog wel.

Dan raad ik je een cursus begrijpend lezen aan.

De regels zijn belachelijk. En dat waren ze 30 jaar geleden ook al. Waar ik tegen ageerde is de 1 op 1 vergelijking van Zwammy met de situatie van toen. Waarom zou dat er ?berhaupt bijgehaald moeten worden?

Maar ik zal het onthouden als VVV of NAC de dupe wordt van beslissing van de scheidsrechter. Of je dan ook even wilt benoemen dat je in 1979 een keer gematst bent door de scheidsrechter.

zwammy

Well-known member
Oh. Twente geen pingel laatste minuut, ado geen pingel na elleboog Beugelsdijk. Feyenoord uit geen pingel met Garcia net na rust. Feyenoord thuis makkelijke pingel mee, excelsior uit onterecht goal afgekeurd en ado uit makkelijke rode kaart mee.

Mocht je meer voorbeelden willen schud ik ze nog wel een keer uit mijn mouw. Wij worden vaak zat genaaid door de scheids. Maar zal niet meer refereren aan de 16e plaats met promotie. Dalik ga je jezelf er nog druk over maken.

Maasveld

Well-known member
Ontwijkende antwoorden nog wel.
Dan raad ik je een cursus begrijpend lezen aan.
Die zou RSDG mij geven, maar ik ben er nog altijd op aan het wachten.

De regels zijn belachelijk. En dat waren ze 30 jaar geleden ook al. Waar ik tegen ageerde is de 1 op 1 vergelijking van Zwammy met de situatie van toen. Waarom zou dat er ?berhaupt bijgehaald moeten worden?
Dat weet ik niet, dat is zwammy zijn afdeling.

Maar ik zal het onthouden als VVV of NAC de dupe wordt van beslissing van de scheidsrechter. Of je dan ook even wilt benoemen dat je in 1979 een keer gematst bent door de scheidsrechter.
In welke wedstrijd precies?

Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
In Belgi? kan de nummer 11 ook promoveren?
Nee, want er spelen maar 8 clubs in de Tweede Klasse. ;)

Maar de nummer 8 zou wel kunnen promoveren als die de 1e of 2e competitiehelft winnen, en vervolgens de promotie play-off.

Itali? komt trouwens ook wel een beetje in de buurt bij de Nederlandse situatie. Daar promoveren 2 clubs direct en gaan er 6 naar de promotie-play-offs. Maar ??n club minder dan in Nederland dus, al zijn er daar geen reserveteams en blijft het dus bij de nummer 8 als laagste die kan promoveren.

Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Nee, want er spelen maar 8 clubs in de Tweede Klasse. ;)

Maar de nummer 8 zou wel kunnen promoveren als die de 1e of 2e competitiehelft winnen, en vervolgens de promotie play-off.

Itali? komt trouwens ook wel een beetje in de buurt bij de Nederlandse situatie. Daar promoveren 2 clubs direct en gaan er 6 naar de promotie-play-offs. Maar ??n club minder dan in Nederland dus, al zijn er daar geen reserveteams en blijft het dus bij de nummer 8 als laagste die kan promoveren.
Hoe zat dat vorig jaar ook alweer, de kampioen promoveerde niet toch? Regionalliga in Duitsland heeft dat overigens ook.

hipp00

New member
Periodetitels zijn gewoon prima, anders spelen meer dan de helft van de clubs vanaf november nergens meer om. Aanvullen met nog eens vier clubs is dubieuzer. Het is daardoor moeilijker om nacompetitie niet te halen dan om de nacompetitie wel te halen..., waardoor de hele competitie van sep t/m mei eigenlijk niet echt belangrijk meer is...
Zonder Hypercube hebben we nu dus ook al een soort Belgisch systeem.

Forza AZ

Well-known member
Hoe zat dat vorig jaar ook alweer, de kampioen promoveerde niet toch? Regionalliga in Duitsland heeft dat overigens ook.

Vorig seizoen had Lierse over het hele seizoen de meeste punten, maar wonnen ze niet de 1e of 2e competitiehelft. En dus was Lierse niet geplaatst voor de promotie play-offs, maar ging die tussen Roeselare (winnaar 1e competitehelft, 2e in totaalstand) en Antwerp (winnaar 2e competitiehelft, 3e in totaalstand).

JMD

Well-known member
Update na de 34e speelronde qua programma nacompetitie
Premissen:
* huidige stand telt, dus FC Twente degradeert en Fortuna Sittard promoveert
* in de JL ga ik er dan even van uit dat de 4e periode bij een club uit het linkerrijtje terechtkomt.

Dan zou de verdeling zo zijn:
1e ronde:
MVV - FC Dordrecht
FC Volendam - Cambuur

2e ronde:
Sparta - winnaar MVV/Dordrecht
NEC - FC Emmen
Roda JC - winnaar FC Volendam/Cambuur
De Graafschap - Telstar

3e ronde:
winnaars bovenste 2 duels tegen elkaar
winnaar onderste 2 duels tegen elkaar

Als het zo blijft lijken de 2 helften wat eerlijker verdeeld qua sterkte vwb de Jupilerploegen.

Bernardo

Well-known member
Kant van NEC is natuurlijk sterker. Mijn inziens de enigste ploeg die kans maakt tegen een Sparta of Roda.

JMD

Well-known member
Kant van NEC is natuurlijk sterker. Mijn inziens de enigste ploeg die kans maakt tegen een Sparta of Roda.

Jep. Eens. Maar toen NEC tegen De Graafschap moest was het oneerlijker verdeeld, want De Graafschap zie ik nog wel in een voor een stunt tegen een eredivisieploeg, Emmen en Telstar niet.

Bovenaan