De weg naar Qatar deel 5: Denemarken en Duitsland

Batigoal

Well-known member
Goed interview van Van Dijk. Probeert niet alles glad te praten en geeft eerlijk aan dat dit nog een work-in-progress is.
 

stc

Well-known member
Blind is een zwakke schakel bij Oranje. Linkerkant is trouwens ook zwak bij Oranje. Zoals v Dijk zou zeggen; work in progress aan de linkerkant.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 

gevegt

Well-known member
Blind is een zwakke schakel bij Oranje. Linkerkant is trouwens ook zwak bij Oranje. Zoals v Dijk zou zeggen; work in progress aan de linkerkant.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Goede analyse.
Helemaal mee eens! (y)
 

Mario

Well-known member
Leuk potje, maar wel 3 goals tegen. Work in progress begrijp ik. Ook de keepers discussie zal nog wel even doorgaan.
 

Abubakari

Well-known member
Leuk met 90% balbezit tegen rechterrijtje eredivisie, maar opa Blind kan echt niet meer.
Blind is juist in de wedstrijden tegen het rechterrijtje vaak nonchalant en slordig en in de topwedstrijden op zijn best.

Gister ook betrokken bij de 1-0 met een assist en bij de 2-1 met een voorassist zag ik in de samenvatting.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Blind is juist in de wedstrijden tegen het rechterrijtje vaak nonchalant en slordig en in de topwedstrijden op zijn best.

Gister ook betrokken bij de 1-0 met een assist en bij de 2-1 met een voorassist zag ik in de samenvatting.
In de Klassieker was hij de slechtste man op het veld.
 

Abubakari

Well-known member
Hij is de laatste weken sowieso niet in beste doen, maar voor de winterstop speelde hij in de cl en in de topwedstrijden prima.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zag de tegengoals terug. Blind was bij beide tegengoals betrokken. Blind was zoals Jamel aangeeft ook tegen Feyenoord behoorlijk matig. Gezien de Ajax supporters het aardig op hem hadden gemund zal het vast niet zijn eerste slechte wedstrijd geweest zijn. Van Bronckhorst kon het het laatste seizoen bij Feyenoord niet meer bijbenen, maar sloot zijn carrière af met een uitstekend WK. Ik vraag mij af of Blind daar ook toe in staat is. Ik vind hem bij het Nederlands elftal ook regelmatig zijn Ajax niveau halen.
 

Maasveld

Well-known member
In balbezit kan ie nog altijd makkelijk mee. Verdedigend gezien wordt het echter steeds schrijnender.
 

Batigoal

Well-known member
Ik zag de tegengoals terug. Blind was bij beide tegengoals betrokken. Blind was zoals Jamel aangeeft ook tegen Feyenoord behoorlijk matig. Gezien de Ajax supporters het aardig op hem hadden gemund zal het vast niet zijn eerste slechte wedstrijd geweest zijn. Van Bronckhorst kon het het laatste seizoen bij Feyenoord niet meer bijbenen, maar sloot zijn carrière af met een uitstekend WK. Ik vraag mij af of Blind daar ook toe in staat is. Ik vind hem bij het Nederlands elftal ook regelmatig zijn Ajax niveau halen.
Blind is momenteel slecht in vorm en zou bij Ajax gewoon even op het bankje moeten zitten.

Het is echter wel raar dat hij gisteravond bij de 1-1 als niet-kopper degene zou moeten zijn die de goeie kopper Vestergaard moet oppakken terwijl we 3 lange centrumverdedigers hadden staan. Dat is natuurlijk niet zo. Gezien welk kant het was zou Aké daar moeten zijn, maar ja die speelde gisteravond, los van zijn goal, sowieso verstoppertje.
 

Abubakari

Well-known member
Bij de tweede goal dus kwetsbaar en bij 2 oranje goals betrokken. Valt dus wel mee.
De kritiek op Blind is altijd wat overdreven geweest, zeker op dvk.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat we beter de Nederlands elftal supporters weer in de rij kunnen laten staan voor de lauwe kroket in De Kuip. Begint een beetje uit de hand te lopen met kinderen die het veld op rennen bij Nederlands elftal wedstrijden. In De Kuip is dat tenminste onmogelijk met de gracht ertussen.
 
Bovenaan