De weg naar Qatar deel 5: Denemarken en Duitsland

Batigoal

Well-known member
De blik van Oranje gaat nu echt op het WK van komende winter; met vanavond de wedstrijd tegen Denemarken en komende dinsdag een pot tegen de Duitsers. Het WK is nog ver weg, maar toch wordt nu voor het eerst gespeeld in het nieuwe systeem van Van Gaal. Hoe gaat het 1-3-4-1-2 systeem worden ingevuld door de bondscoach?
 

De Groene Scout

Well-known member
Als ik naar de poppetjes kijk lijkt het wel erg op een bekendere 1:5:2:3 variant
Wijndal en Dumfries zijn natuurlijk ook gewoon een beetje links en rechts back, maar lijken door het vele opkomen nu ineens de buitenste middenvelders. Om ruimte te maken voor het loopwerk, moeten dan de vleugels iets naar binnen en om daardoor de diepste spits niet in de weg te lopen, mag die wat inzakken.
Zo spectaculair is deze variant niet.
 

Batigoal

Well-known member
Ben wel benieuwd naar de koppeltjes op het middenveld en in de aanval. Ik zie naast Frenkie graag Koopmeiners. Voorin lijkt me Depay natuurlijk een zekerheidje (alhoewel ik wel hoop dat hij komende zomer naar een club gaat waar hij speeltijd krijgt; zelfde geldt voor Wijnaldum), daarnaast zie ik het liefste Danjuma.

En dan niet na een week waarin het nog niet vlekkeloos loopt gelijk de boel overhoop gooien graag.
 

Mario

Well-known member
Van Gaal houd vast aan zijn filosofie, die gaat niet snel iets veranderen als het niet meteen loopt. Hij is overtuigd van zijn gelijk, en zal daar niet snel van afstappen. Mooie tegenstanders ook op weg naar het WK ipv Burkina Faso en zo...
 

Mario

Well-known member
De opstelling tegen Denemarken :

Flekken
De Ligt, Van Dijk,Aké
Dumfries, Koopmeiners, F de Jong, Blind
Bergwijn, Berghuis, Depay
 

gevegt

Well-known member
Toch wel opvallend dat iedereen nu een statement maakt.
Ik kijk reikhalzend uit of ze dat ook Tijdens het WK doen.
 
Bovenaan