De weg naar EURO2024, deel 2 Griekenland & Ierland.

JMD

Well-known member
1-2 gewonnen. Resultaat keurig, spel mwah...

In oktober thuis tegen de Fransen en uit tegen de Grieken. Met 1 zege ben je normaal gesproken wel zeker van het EK met een thuisduel tegen Ierland en een uitduel in Gibraltar voor de boeg... Zeker omdat Griekenland ook nog naar de Ieren moeten en Frankrijk ook nog krijgen
 

Joost

Well-known member
1-2 gewonnen. Resultaat keurig, spel mwah...

In oktober thuis tegen de Fransen en uit tegen de Grieken. Met 1 zege ben je normaal gesproken wel zeker van het EK met een thuisduel tegen Ierland en een uitduel in Gibraltar voor de boeg... Zeker omdat Griekenland ook nog naar de Ieren moeten en Frankrijk ook nog krijgen
Laatste wedstrijd is Griekenland v Frankrijk.

Frankrijk is dan al lang en breed zeker van het EK. Dat is nog een potentieel gevaarlijk duel. Nederland moet uit de dubbel Griekenland / Ierland minstens 4 puntjes halen.
 

JMD

Well-known member
Belangrijk is ook hoe de Grieken het tegen de Ieren door in oktober. Op de avond dat wij tegen Frankrijk spelen, speelt Griekenland in Ierland, dat dan voor zijn allerlaatste kans vecht. Wint Ierland dan is Oranje zo goed als zeker wel geplaatst, tenzij NL dik onderuit gaat in Griekenland.
 

Abubakari

Well-known member
Ierland uit altijd lastig. Gewoon prima score met 6 uit 2, niet verwacht. Al zijn die Ieren voetballend vrij matig, niemand wint daar makkelijk (en met een beetje geluk wint Griekenland daar helemaal niet, al moet je het nu als NL zijnde zelf afmaken en geen hulplijn meer nodig hebben).

Ik had wel het idee dat de mensen voorin niet graag tegen dit soort sterke potige knokkers spelen, Simons leek wel bang voor ze. Die was vrij onzichtbaar vandaag. Uiteindelijk bleek Weghorst toch geschikter.

En Dumfries weer de man, met de penalty die hij forceert en een assist. Direct betrokken bij alle 5 Oranje goals. Knap hoor. Op tv noemden ze hem de beste speler die dit Oranje heeft, zegt ook wel weer wat over deze selectie.

Rest mij nog JFK te bedanken, we hebben het maar mooi even gedaan, hele klus om ze scherp te krijgen en te houden maar het is gelukt. Leuk dat stc ook mee wil helpen maar het is bij hem wat erg ver over de top, dat werkt averechts dus laat in het vervolg maar aan JFK en mij over.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Niet verliezen van Griekenland en van Ierland en Gibraltar winnen en je bent er. In het gunstigste geval kwalificeer je je de komende interlandweek al.
 

Mario

Well-known member
Eerst tegen Frankrijk, en dan een uitwedstrijd in Athene. We zijn er zeker nog niet.
 

Jef400

Well-known member
Wat wel iets is. Nederland heeft nog een wedstrijd te goed op alle andere landen. Dat geeft iets meer ruimte om een slippertje te begaan.
 

Mario

Well-known member
Griekenland moet ook nog eerst naar Ierland. En volgens mij krijgen ze Frankrijk ook nog.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Griekenland moet ook nog eerst naar Ierland. En volgens mij krijgen ze Frankrijk ook nog.

Zeker. Alleen Frankrijk is wel het laatste groepsduel voor Frankrijk. Die willen wedstrijden nog wel eens laten lopen als ze toch al zijn gekwalificeerd. Maar goed, als je zelf niet van Griekenland verliest en de rest wint heb je daar toch geen last van.
 

De Wolf

Well-known member
Sowieso ben je verzekerd van play off. Ik weet niet of je dan de pech kan hebben dat je Italië treft.
 

Maasveld

Well-known member
Zeker. Alleen Frankrijk is wel het laatste groepsduel voor Frankrijk. Die willen wedstrijden nog wel eens laten lopen als ze toch al zijn gekwalificeerd. Maar goed, als je zelf niet van Griekenland verliest en de rest wint heb je daar toch geen last van.
In de kwalificatie winnen ze doorgaans hun laatste wedstrijden wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

JMD

Well-known member
Sowieso ben je verzekerd van play off. Ik weet niet of je dan de pech kan hebben dat je Italië treft.
Als Italië zich niet plaatst (en dat kan zomaar gebeuren in hun poule, want Oekraïne en Noord Macedonië zitten daar op het vinkentouw en Engeland is wel zo goed als zeker van plek 1 in die groep) en NL ook niet dan lomen we in hetzelfde 'pad' uit ja.
 
Bovenaan