De weg naar EURO2024, deel 2 Griekenland & Ierland.

JMD

Well-known member
Ik heb een beetje bij dit duel hetzelfde gevoel als PSV tegen Rangers. In de basis ben je op klasse gewoon beter en sta je eenmaal voor dan win je makkelijk omdat ze dan ruimtes moeten weggeven, maar tot die tijd maken ze het je zo verschrikkelijk lastig met hun inzet, het doordekken, het jagen enz en kan je gewoon verliezen...

Ake is vanavond overigens geen schim van hoe hij speelt bij City
 

Joost

Well-known member
Precies. O.a. Van Basten was altijd fel tegen rode kaarten voor dit soort situaties, noemde dat triple punishment (penalty, rood en schorsing). Alleen als echt geen poging gedaan wordt de bal te spelen wordt het nog rood en een strafschop. En de keeper was gewoon te laat maar deed wel een poging de bal te spelen.
Je draait het verkeerd om, alleen als er echt een poging wordt gedaan de bal te spelen is het geen rood. In alle andere gevallen wel.

En ik zag echt geen poging de bal te spelen.
 

JMD

Well-known member
Van Dijk slecht hier... Die is de laatste jaren toch niet meer de 'oude'...
 

Jacco

Well-known member
Nederland moet gewoon rustig counteren, dan geeft het kwaliteitsverschil echt wel de doorslag
 

JMD

Well-known member
Je draait het verkeerd om, alleen als er echt een poging wordt gedaan de bal te spelen is het geen rood. In alle andere gevallen wel.

En ik zag echt geen poging de bal te spelen.
IK wel... Hij probeert met zijn voet de bal te spelen, maar Dumfries tikt die net weg.

Dit is de precieze regel:
"Where a player commits an offence against an opponent within their own
penalty area which denies an opponent an obvious goal-scoring opportunity
and the referee awards a penalty kick, the offender is cautioned if the offence
was an attempt to play the ball or a challenge for the ball; in all other
circumstances (e.g. holding, pulling, pushing, no possibility to play the ball etc.),
the offending player must be sent off"

An attempt to play the ball or a challenge for the ball... Ja, daar kan ik me wel in vinden...
 

JMD

Well-known member
Nederland moet gewoon rustig counteren, dan geeft het kwaliteitsverschil echt wel de doorslag
Jep.

Alleen is het achterin zo onzeker, steeds zoveel balverlies achterin...

Zonde, want na de 1-1 was NL even beter, maar nu de Ieren weer.
 

Hankie

Well-known member
Flekken maakt het erg onrustig met hoekschoppen omdat hij niet durft uit te komen. Verdedigend wieffer erg matig.
 

JMD

Well-known member
Flekken maakt het erg onrustig met hoekschoppen omdat hij niet durft uit te komen. Verdedigend wieffer erg matig.
En hier ook... Zo verschrikkelijk slecht uitvoetballen... Maar ook moet je als spelers dat snappen dat hij niet lekker in de wedstrijd zit en dus hem ook niet elke keer aanspelen
 

Joost

Well-known member
IK wel... Hij probeert met zijn voet de bal te spelen, maar Dumfries tikt die net weg.

Dit is de precieze regel:
"Where a player commits an offence against an opponent within their own
penalty area which denies an opponent an obvious goal-scoring opportunity
and the referee awards a penalty kick, the offender is cautioned if the offence
was an attempt to play the ball or a challenge for the ball; in all other
circumstances (e.g. holding, pulling, pushing, no possibility to play the ball etc.),
the offending player must be sent off"

An attempt to play the ball or a challenge for the ball... Ja, daar kan ik me wel in vinden...
Vooruit dan maar.
 

stc

Well-known member
Achterin is het gewoon bagger vandaag. Xavi Simons is ook gewoon ondermaats. Zijn maten op het middenveld en in de aanval zijn niet veel beter.
 
Bovenaan