De weg naar EURO2024, deel 1. Frankrijk & Gibraltar.

Maasveld

Well-known member
Depay ook thuislaten. Blind thuislaten. Malen thuislaten. Weghorst thuislaten. Andere speelstijl zoals op het WK. Van Gaal heeft met de kwartfinale een wonder geleverd.
Blind had je gisteren goed kunnen gebruiken. Had een stuk meer kunnen toevoegen dan De Ligt.
 

Jef400

Well-known member
Blind had je gisteren goed kunnen gebruiken. Had een stuk meer kunnen toevoegen dan De Ligt.
De Ligt ben ik nooit een grote fan van geweest. Maar Blind is ook al veel te oud voor Oranje. Leuk dat je dan wat toevoegt aan een kneuzenelftal (ik geloof heilig dat een gemiddelde KKD-club er meer in had gelegd gisteren) maar die kan ook niet meer. Zelfs niet bij Ajax.
 

Jef400

Well-known member
Blind kwam er in tegen Frankrijk en voor het eerst kwamen er passes vooruit aan.
Een paas van de 10 naar de 20 meter lijn van het eigen doel is er ook een vooruit. Misschien ben ik te negatief over blind. Maar ik vind het heel ernstig wat ik gezien heb de afgelopen dagen.
 

Susaa

Well-known member
Jongens hou eens op met Blind.
De beste man sjokt over het veld als en routinier, daar gaan we de oorlog niet mee winnen.

De rest van het elftal is trouwens ook middelmaat. We hebben een paar aardige verdedigers en Frankie de Jong misschien, maar vooral aanvallend is het niet veel soeps.
Ik denk dat we allemaal ook wat meer van Simons hadden verwacht, toch ?
 

Pascallovic

Well-known member
Denk niet dat iemand hier nog heel geschokt is of op de bres springt als Blind gepasseerd wordt voor de selectie. Heeft zijn tijd gehad. Gunde hem zijn 100e interland en die heeft ie gehad. Voor de rest is het klaar, of hij moet bij zijn club de pannen van het dak gaan spelen dat je niet om hem heen kan. Tegen Gibraltar kan het natuurlijk, hoeft ie weinig te lopen en tegen Frankrijk deed ie het wel aardig, maar op zich een prima tijd om door te selecteren. Op linksback is dat al het geval met Ake en Malacia. Als middenvelder hebben we wel minder kwetsbare spelers om op te roepen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

erka

Well-known member
Jongens hou eens op met Blind.
De beste man sjokt over het veld als en routinier, daar gaan we de oorlog niet mee winnen.

De rest van het elftal is trouwens ook middelmaat. We hebben een paar aardige verdedigers en Frankie de Jong misschien, maar vooral aanvallend is het niet veel soeps.
Ik denk dat we allemaal ook wat meer van Simons hadden verwacht, toch ?

Dit is de spijker op de kop. Middelmaat troef. Aanvallend zwak.

Waarbij Van Gaal echt nog wel meer inzicht heeft dan Koeman op dit moment heeft en er het maximale uit heeft gehaald. Denk dat Koeman zijn verwachtingspatroon moet gaan bijstellen en realistischer moet gaan spelen.
 

Maasveld

Well-known member
Aan de bal is Blind nog altijd 1 van de betere voetballers van ons land. Zijn problemen zitten 'm in verdedigend opzicht, maar die waren gisteren totaal niet van toepassing.
 

JMD

Well-known member
Waarbij Van Gaal echt nog wel meer inzicht heeft dan Koeman op dit moment heeft en er het maximale uit heeft gehaald. Denk dat Koeman zijn verwachtingspatroon moet gaan bijstellen en realistischer moet gaan spelen.
Jep. inderdaad. Deed me denken aan dat duel onder Advocaat ooit in het Stade de France, ook toen gingen we kansloos onderuit en besefte Dickie dat die tactiek toch niet werkte. Daarna paste hij de tactiek aan en haalden we bijna nog het WK... (niet geholpen doordat Zweden ineens van Frankrijk won en flink uithaalde tegen Luxemburg)
 

Pascallovic

Well-known member
Waarbij Van Gaal echt nog wel meer inzicht heeft dan Koeman op dit moment heeft en er het maximale uit heeft gehaald. Denk dat Koeman zijn verwachtingspatroon moet gaan bijstellen en realistischer moet gaan spelen.
Denk dat heel veel mensen in Nederland momenteel meer inzicht dan Koeman hebben. Die tactiek en opstelling tegen Frankrijk kan echt niet. Ja, daar verliezen met een aantal goals verschil is logisch en normaal. Maar de schrijnende manier waarop hadden velen wel kunnen voorkomen. Louis had gelijk maar sloeg ook weer te ver door. Tegen toplanden als Frankrijk is 5-3-2 niet zo gek als systeem. Echter tegen ploegen als Qatar kan 4-3-3 wel gewoon en dat deed Louis dan weer niet. Een beetje schipperen. Dus Griekenland en Ierland thuis altijd 4-3-3 en als je dan uit speelt, waarom dan niet bij 1 van de twee 5-3-2 spelen? Dat moet zo'n Koeman toch ook zien? Bij Barcelona zag ie het wel en wisselde hij indien nodig ook van systeem.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je kan gewoon een bepaald vast spelprincipe hebben en de verdere invulling afstemmen op de tegenstander. Feyenoord speelt ook niet iedere wedstrijd exact hetzelfde. Maar dat je per se 5-3-2 tegen Frankrijk moet spelen vind ik onzin.
 

Pascallovic

Well-known member
Je kan gewoon een bepaald vast spelprincipe hebben en de verdere invulling afstemmen op de tegenstander. Feyenoord speelt ook niet iedere wedstrijd exact hetzelfde. Maar dat je per se 5-3-2 tegen Frankrijk moet spelen vind ik onzin.
Als het je eerste wedstrijd is als bondscoach in jaren, met ook nog eens een gemankeerde selectie vanwege kipkerrie, dan heb je ook nog geen vast spelprincipe. Los van dat je bij clubs een vast spelprincipe makkelijker inslijpt omdat je met dezelfde groep traint en speelt over een langere periode.
 

Abubakari

Well-known member
Ach er zijn er ook die een soortgelijk krediet alleen maar bij Ajax-spelers uitspreken.
Taylor speelt bij Ajax, de speler waar ik het meest kritisch over was.
Zou voor de rest niet weten over wie ik positief zou moeten zijn na deze twee draken, ook al omdat ik van beide wedstrijden vrij weinig gezien heb.

Maar dit is natuurlijk de sneer die je even uit moest delen omdat ik geen zin heb in je zaterdag-zondag herhalen in District Noord, mooi, hebben we dat ook weer gehad.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Daarbij zou ik van de huidige Ajacieden geen eentje kunnen noemen die dermate in vorm is dat ik zeg ‘die moet je als bondscoach selecteren of anders ben je ongeloofwaardig.’ Ik snap dat er een paar bij zitten, maar als je Timber een keer had overgeslagen had ik dat niet zo heel gek gevonden. Centrale verdedigers genoeg.
 
Bovenaan