De week van de waarheid (Wit Rusland uit en Zweden thuis)

De week van de waarheid (Wit Rusland uit en Zweden thuis)


  • Totaal aantal stemmers
    17
  • Opiniepeiling gesloten .

ElSimao

Active member
Mentaliteit is ook een kwaliteit. Maar goed, jij mag bijvoorbeeld best vinden dat het verschil tussen thuis winnen van Schalke en Lyon en twee keer verliezen van Rosenborg te wijten is aan kwaliteit.

Deels ja, maar het is natuurlijk complexer dan alleen 1 variabele. Ik vind het alleen te makkelijk om te stellen dat het allemaal niet gelukt is omdat ze er met de pet naar gooien terwijl alle andere landen er wel voor zouden werken. Veel spelers willen naar mijn mening dolgraag, maar zijn gewoon niet zo goed.
 

gevegt

Well-known member
De verloren partij tegen Bulgarije heeft niets met mentaliteit. De ( verdedigende ) fouten die toen gemaakt werden was puur een gebrek aan kwaliteit.
 

Pascallovic

Well-known member
De verloren partij tegen Bulgarije heeft niets met mentaliteit. De ( verdedigende ) fouten die toen gemaakt werden was puur een gebrek aan kwaliteit.
Als je los van de verdedigende fouten 0 kansen kunt cre?ren tegen Bulgarije speelt er mentaal ook wel iets hoor. Ik heb onder andere dat middenveld met Strootman, Klaassen en Wijnaldum totaal zien falen. Dat zijn geen spelers die op basis van kwaliteit horen te verzuipen tegen Bulgarije. Dan liep er voorin nog een aanvoerder in de persoon van Robben die op individuele basis meer had mogen brengen. Bulgarije was los van de verdedigingsfouten die waren gebrek aan kwaliteit. De rest was mentaliteit.
 

erka

Well-known member
De verloren partij tegen Bulgarije heeft niets met mentaliteit. De ( verdedigende ) fouten die toen gemaakt werden was puur een gebrek aan kwaliteit.

Mentaliteit is ook een kwaliteit. 90 minuten kunnen concentreren, ten koste van alles een doelpunt willen voorkomen, dat zit tussen de oren.
 

gevegt

Well-known member
Mentaliteit is ook een kwaliteit. 90 minuten kunnen concentreren, ten koste van alles een doelpunt willen voorkomen, dat zit tussen de oren.
Dat weet ik. Toch denk ik niet dat de gemaakte fouten daar mee te maken hebben.
 

gevegt

Well-known member
Als je los van de verdedigende fouten 0 kansen kunt cre?ren tegen Bulgarije speelt er mentaal ook wel iets hoor. Ik heb onder andere dat middenveld met Strootman, Klaassen en Wijnaldum totaal zien falen. Dat zijn geen spelers die op basis van kwaliteit horen te verzuipen tegen Bulgarije. Dan liep er voorin nog een aanvoerder in de persoon van Robben die op individuele basis meer had mogen brengen. Bulgarije was los van de verdedigingsfouten die waren gebrek aan kwaliteit. De rest was mentaliteit.

Dan was het een gelijkspel geweest. Net dat ene puntje...
 

Batigoal

Well-known member
Wel tekenend, het resultaat is niet goed genoeg en alles dat met Feyenoord te maken heeft of uit de buurt van Rotterdam komt (Batigoal - Ridderkerk) vindt dat het aan de mentaliteit ligt, terwijl de meeste Ajax-minded posters het op kwaliteit gooien.

Lol, wel heel vergezocht. Mijn complimenten daarvoor. :duim:

Misschien moet je eens minder in hokjes denken en een keertje buiten je eigen woonwijk komen, dat zal een verrijking voor je zijn. En het feit dat je mentaliteit niet onder kwaliteiten schaart laat blijken dat je nog niet zo thuis bent in de visie van Cruyff. Je weet dat mentaliteit een belangrijk onderdeel is van zijn visie?
 

Janssen

Well-known member
Haha, laten we in deze tijd niet meer doen alsof je moet kunnen voetballen om een WK te halen.
 

Eef de Kip

Well-known member
De verloren partij tegen Bulgarije heeft niets met mentaliteit. De ( verdedigende ) fouten die toen gemaakt werden was puur een gebrek aan kwaliteit.

En gebrek aan inzicht bij een BC die een 17 jarige na een paar aardige potjes laat debuteren in een belangrijke wedstrijd. Maar goed, ik geloof dat ik voor elke verdediger in het Nederlands elftal knoeperds van fouten kan herinneren in de afgelopen 4 jaar.
 

ElSimao

Active member
Lol, wel heel vergezocht. Mijn complimenten daarvoor. :duim:

Dank je wel! Ridderkerk klopte toch? :)

Misschien moet je eens minder in hokjes denken en een keertje buiten je eigen woonwijk komen, dat zal een verrijking voor je zijn. En het feit dat je mentaliteit niet onder kwaliteiten schaart laat blijken dat je nog niet zo thuis bent in de visie van Cruyff. Je weet dat mentaliteit een belangrijk onderdeel is van zijn visie?

Nee dank je, wat denk je wel niet.

Als je los van de verdedigende fouten 0 kansen kunt cre?ren tegen Bulgarije speelt er mentaal ook wel iets hoor. Ik heb onder andere dat middenveld met Strootman, Klaassen en Wijnaldum totaal zien falen. Dat zijn geen spelers die op basis van kwaliteit horen te verzuipen tegen Bulgarije. Dan liep er voorin nog een aanvoerder in de persoon van Robben die op individuele basis meer had mogen brengen. Bulgarije was los van de verdedigingsfouten die waren gebrek aan kwaliteit. De rest was mentaliteit.

Alsof zaken als vermoeidheid, vorm, fysieke gesteldheid en niet te vergeten de tegenstand er niet toe doen.
 

Susa

New member
Kwaliteit of mentaliteit er werd gisteren echt waanzinnig slecht gevoetbald door het Nederlands elftal.

En dan is er 1 die wel hard wil knokken en vechten maar gewoon niet zo goed kan voetballen in de vorm van Vincent Jansen (arme knul).

Hopen dat Koeman, van Marwijk of weet ik veel wie dit zootje weer een beetje aan het voetballen krijgt en er een team van kan maken. Ik moet er trouwens niet aan denken dat ze die clown van een Gullit doorschuiven (zal toch niet ?)

Het worden weer zware maanden voor ons Nederlanders, wederom het lachertje van Europa als het om voetballen gaat...
 

Mario

Well-known member
Morgen eerst die Zweden 2 rode kaarten aannaaien en dan 7x scoren ... appeltje, eitje :duim:
 

Eresd?g?

Banned
Waar slapen die Zweden? Kunnen de koks in dat hotel niet gewoon een flinke voedselvergiftiging regelen? Gewoon ipv sushi rauw kippenvlees opdienen ofzo....
 
Bovenaan