De Voetbalquiz

Atreides

Well-known member
Ik mis nog een speler met een sterke binding met PSV en een speler met een sterke binding met Feyenoord.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Philip Cocu natuurlijk wat betreft PSV. Die is er ook lang bij geweest.

Nog een Feyenoorder die aan zoveel toernooiwedstrijden is gekomen? Dat kan dan alleen nog Kuyt zijn. Zoveel internationals hebben wij niet en in de oude betere tijden speelde we minder toernooiwedstrijden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Cocu had ik eigenlijk wel moeten weten. Kuyt was ik zonder hulp minder snel opgekomen.

In het kader van interlandcarrières: welke vijf internationals hebben de langste interlandcarrière in het kleurentelevisietijdperk?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zijn gehele carrière valt binnen het Nederlandse kleurentelevisie tijdperk. Maar hij valt buiten de top vijf.
 

Max

Administrator
Forumleiding
We mogen Ryan Babel stilaan dus wel de meest onderschatte international noemen.

Die ja. Voor Atreides zijn vraag kwam hij met één invalbeurt op een WK niet in aanmerking.

Die gaat Sneijder nog wel inhalen. Kan zelfs nog Jan Jongbloed inhalen. Dan zou hij de nog levende international met de langste interlandcarrière worden. Een interland in 2021 is voldoende.
 
Laatst bewerkt:

Atreides

Well-known member
Er zijn 15 spelers geweest die tenminste 20 goals hebben gemaakt voor het Nederlands elftal. Noem er minstens 14.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Kluivert, Van Nistelrooy, Robben, Van Persie, Huntelaar, Lenstra, Bakhuys, Bergkamp, Sneijder, Rep, Rensenbrink, Cor van der Gijp, Van Basten, Gullit en Wilkes.

Dat zijn er vijftien. Hopelijk zijn er vijf goed. Deze vind ik echt lastig.
 

Atreides

Well-known member
van Persie, Huntelaar, Kluivert, Bergkamp, Robben, Wilkes, van Nistelrooy, Lenstra, Sneijder, Backhuys, van Basten zijn goed.

Je mist nog twee 'recente' helden, één van voor de oorlog en een redelijk grote naam.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Correct. Wel mooi dat je eerst aan Cor van de Gijp denkt en niet aan Johan Cruijf.

Johan Cruijff is bij mij ergens blijven kleven dat hij een hoop interlands heeft overgeslagen. Maar ik zie dat hij ruimschoots die doelpunten heeft gemaakt en dat Cor van der Gijp niet eens in de buurt is gekomen.
 
Bovenaan