De Voetbalquiz

Max

Administrator
Forumleiding
Nou, dan mag je een eventueel leeftijdsverschil zeker niet als excuus aanvoeren voor het niet kennen van Willy Carbo. :p

Moet die ouwelul inderdaad gewoon weten.

Sowieso Sporting en CSKA Moskou, ervan uitgaande dat je Europese finales bedoelt en niet noodzakelijk de EC1 / CL.

Gezien de formulering zou ik voor Braga, Sporting, Porto en Benfica gaan. Al lijkt het mij erg onwaarschijnlijk dat er maar vier clubs in de Portugese bekerfinale hebben gestaan gespeeld in Lissabon.

Maar CL/EL1 finales lastig.
 

erka

Well-known member
Dat zijn dan weer van die feitjes die ik weet.
Real Madrid-Atletico Madrid 2014
Celtic-Inter 1967
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een beetje volger van de Feyenoordsectie kent hem wel. Vrijwel iedere mislukte spits is daar wel aan bod gekomen.

Kun je uren over lullen over mislukte Feyenoord spelers. Ook daarin zal hij niet de beste in geweest zijn.
 

De Wolf

Well-known member
Over Feyenoord historie gesproken. Volgens mij waren er in 1974 twee finales als ik het mij goed herinner.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In de film All Stars was er ook een scene waarin ze een spelletje deden wie de meeste mislukte Feyenoord-spitsen kon opnoemen. En er was ook een scene met Ricky Koole als schaatsster.

Ricky Koole maakt wel leuke theathershows met haar man Leo Blokhuis. Zij zingt met band en Leo Blokhuis vertelt de achtergrond verhalen. Door de jaren heen beginnen haar zangkwaliteiten toe te nemen.

Die scène van All Stars staat mij wel bij. De vraag is of Carbo daarin voor kwam. Mocht dat niet zo zijn, dan kunnen we overwegen om Atreides het te vergeven.
 

erka

Well-known member
Milaan is zelfs de enige stad die ooit in 1 seizoen 2 bekers won (1993-94 AC Milan in de CL en Inter in de Uefacup).

Lissabon is ook fout. Toch moeilijker dan ik dacht :)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Op Rome na weet ik denk ik geen opties meer. Maar zo succesvol zijn AS en Lazio Roma dat ik weet niet geweest.
 
Bovenaan