De Trainer van PSV

SanMark.

Well-known member
O eens, maar Ajax heeft natuurlijk wel diepe zakken om die te vervangen. Het zal dan misschien niet direct zo draaien als nu, maar dat gebeurt wel later. en ook PSV en Feyenoord en AZ gaan spelers kwijt raken. (Overigens verwachtten velen dat Ajax deze zomer ook in de problemen zou komen, maar uiteindelijk raakte het alleen De Ligt en De Jong kwijt en zelfs die topspelers bleken indirect vervangbaar, niet dat de vervangers beter zijn dan de heren, maar het team is nu minstens net zo goed als vorig jaar)

Ajax heeft al jaren een straatlengte voorsprong maar dat zie je op dit jaar na dan eigenlijk nooit terug. Ik ben er wel van overtuigt dat je dat de komende jaren wel gaat zien maar ik denk dat als bv AZ ( lees dat die geen spelers kwijtraken) en PSV het voor komend seizoen goed voor elkaar hebben ze een geduchte concurrent kunnen zijn voor Ajax, omdat er een grotere leegloop komt dan afgelopen seizoen in combi met het vertrek van de trainer.
 

Abubakari

Well-known member
Het gat wordt eerder groter met de tientallen miljoenen die Ajax elk jaar uitloopt. AZ raakt ook spelers kwijt maar zal daar veel minder voor krijgen dan Ajax wanneer dat speler verkoopt, geldt in mindere mate ook tov PSV. Kortom, voor Ajax zal het makkelijker blijven vervangers te halen met al dat geld. Zie je nu ook, Promes, Tadic, Blind is een categorie die eerder niet naar Ajax kwam. Uit die categoriekan Ajax blijven putten, als enige. Daarnaast heeft Ajax straks of nu al de mogelijkheid om de beste spelers bij de concurrent weg te halen. Plus een goede jeugdopleiding. Ik zie het gat de komende jaren alleen maar groter worden. Het Bayern/PSG/Juve van NL.
 

JMD

Well-known member
Ajax heeft al jaren een straatlengte voorsprong maar dat zie je op dit jaar na dan eigenlijk nooit terug. Ik ben er wel van overtuigt dat je dat de komende jaren wel gaat zien maar ik denk dat als bv AZ ( lees dat die geen spelers kwijtraken) en PSV het voor komend seizoen goed voor elkaar hebben ze een geduchte concurrent kunnen zijn voor Ajax, omdat er een grotere leegloop komt dan afgelopen seizoen in combi met het vertrek van de trainer.

PSV gaat Bergwijn en Malen kwijt raken (zeker als ze geen CL halen), AZ Boadu en Stengs. Ajax idd ongetwijfeld Tagliafico, Onana en Ziyech, maar zoals Abu zegt, Ajax kan gewoon directe vervangers daarvoor halen. PSV en AZ zullen het met eigen jeugd of een 'toekomstige grote speler' moeten halen. En tuurlijk zal PSV of AZ nog wel eens in de buurt komen, dat komt bv Dortmund in Duitsland ook nog wel eens (en nu BMG bv), en Monaco werd ook nog wel een keer kampioen, maar uiteindelijk zal het de komende jaren steeds makkelijker gaan voor Ajax.
Toon Gerbrands wilde de 30e landstitel van PSV voor 2030 hebben (we staan nu op 24), dat gaat echt niet lukken. Ajax haalt eerder de 4e ster dan PSV de 2e, PSV mag blij zijn met 1 of 2 titels het komende decennium. (Tenzij er ineens hele gekke dingen gaan gebeuren in het internationale voetballandschap of Ajax gaat domme dingen doen met het geld, maar met Sar en Overmars lijkt die tijd voorbij)
 

SanMark.

Well-known member
Het gat wordt eerder groter met de tientallen miljoenen die Ajax elk jaar uitloopt. AZ raakt ook spelers kwijt maar zal daar veel minder voor krijgen dan Ajax wanneer dat speler verkoopt, geldt in mindere mate ook tov PSV. Kortom, voor Ajax zal het makkelijker blijven vervangers te halen met al dat geld. Zie je nu ook, Promes, Tadic, Blind is een categorie die eerder niet naar Ajax kwam. Uit die categoriekan Ajax blijven putten, als enige. Daarnaast heeft Ajax straks of nu al de mogelijkheid om de beste spelers bij de concurrent weg te halen. Plus een goede jeugdopleiding. Ik zie het gat de komende jaren alleen maar groter worden. Het Bayern/PSG/Juve van NL.

PSV gaat Bergwijn en Malen kwijt raken (zeker als ze geen CL halen), AZ Boadu en Stengs. Ajax idd ongetwijfeld Tagliafico, Onana en Ziyech, maar zoals Abu zegt, Ajax kan gewoon directe vervangers daarvoor halen. PSV en AZ zullen het met eigen jeugd of een 'toekomstige grote speler' moeten halen. En tuurlijk zal PSV of AZ nog wel eens in de buurt komen, dat komt bv Dortmund in Duitsland ook nog wel eens (en nu BMG bv), en Monaco werd ook nog wel een keer kampioen, maar uiteindelijk zal het de komende jaren steeds makkelijker gaan voor Ajax.
Toon Gerbrands wilde de 30e landstitel van PSV voor 2030 hebben (we staan nu op 24), dat gaat echt niet lukken. Ajax haalt eerder de 4e ster dan PSV de 2e, PSV mag blij zijn met 1 of 2 titels het komende decennium. (Tenzij er ineens hele gekke dingen gaan gebeuren in het internationale voetballandschap of Ajax gaat domme dingen doen met het geld, maar met Sar en Overmars lijkt die tijd voorbij)

Dat zeg ik toch ook dat het verschil alleen maar groter gaat worden.
Alleen komend seizoen zal het nog wat afhankelijk zijn of je veel keyplayers kwijt raakt bij Ajax en wie bij PSV en AZ.

Tot dusver heeft Ajax mij wel verrast de afgelopen jaren met hun aankopen. Aan de andere kant als Psv Bergwijn kwijt raakt komt daar toch wel tussen de 20 en 30 miljoen voor binnen. Malen verwacht ik nog wel minimaal 1 jaar langer bij Psv .

Als een Stengs en Boadu slim zijn blijven die nog een jaar bij AZ , want die zijn wel toe aan een tussenstap naar bv Ajax maar niet voor de stap naar het buitenland. Dus Az kan het geluk hebben dat het volgend jaar allemaal net goed gaat vallen.
 

Pascallovic

Well-known member
Het begint een beetje lachwekkend te worden met al kutsmoesjes elke week. Hij was het zelf die Lozano in augustus regelmatig liet banken, want dat was de beste manier om resultaat te halen. Hij was zelf degene die in september riep dat deze selectie beter was dan vorig seizoen en nu mis je plotseling 50 doelpunten en 20 assists.

Tegen FC Utrecht en AZ ging het mis door domme rode kaarten. Daarna was het de schuld van de afwezigheid van Malen Bergwijn. Hij heeft na de afstraffing in Linz alleen zijn keeper gewisseld (wat ie nog kut regisseerde ook), want toen lag het schijnbaar daar aan. Na Willem II kon hij niemand iets verwijten om vervolgens een andere aanvoerder te benoemen. Nu tegen Sporting was iedereen weer beschikbaar en was er geen pech met rode kaarten, maar ligt het aan het vertrek van bepalende spelers afgelopen zomer. Wanneer gaat ie eens de schuld bij zichzelf leggen? Elke keer weer een ander lulverhaal waarom het niet aan hem zou liggen. 'In topsport bestaan toch geen excuses' Mark? Dat heb je in het verleden zelf aangegeven.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Op zich is het nu wat minder slecht in de zin dat de linies wat dichter op elkaar staan. Maar het spel van Feyenoord is nou ook bepaald niet goed te noemen.

Ik zou Van Bommel dus contractverlenging aanbieden.
 

Abubakari

Well-known member
Op zich is het nu wat minder slecht in de zin dat de linies wat dichter op elkaar staan. Maar het spel van Feyenoord is nou ook bepaald niet goed te noemen.

Ik zou Van Bommel dus contractverlenging aanbieden.

Laatst thuis tegen RKC had Feyenoord na een half uur met 0-4 ipv 0-2 achter kunnen staan. Er zit wel eens een betere fase of wedstrijd tussen maar net als bij PSV is het over het algemeen gewoon slecht. Verschil is dat PSV op zich nog wel goed begon maar dat daar na Utrecht uit opeens helemaal niks meer lukt. Ik denk dat een andere trainer bij PSV meer zin heeft als je kijkt naar PSV voor Utrecht uit.
Is het nog geen wonderploeg, maar presteren ze in elk geval niet zo dramatisch als de laatste dik anderhalve maand onder van Bommel.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan