De Toekomst

PES5

Administrator
Forumleiding
Rekik minder ver dan Kongolo? Mwoah... Dat zou ik niet durven te beweren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als ik de jeugdploegen van Ajax zie spelen, dan spelen er ook relatief veel donkere spelers in de jeugdteams. Vaak ook de goede voetballers. In dat opzicht ook logisch dat er meer donkere jongens de stap maken dan blanke jongens. Als je vervolgens kijkt wat er bij Ajax zelf doorbreekt, dan klopt de verhouding donkere jongen en blanke jongens ook niet helemaal.
 

SanMark.

Well-known member
Zijn het vooral donkere jongens die hierin trappen of speel ik nu met vuur?

Ik denk dat de gemiddelde donkere jongen het ook iets minder breed heeft en dat zijn ouders/omgeving over het algemeen iets minder opgeleid zijn.
Dus het snelle geld zal voor 'hun' van groter belang zijn. Sowieso is er in hun cultuur meer de pluk de dag mentaliteit en dan is een overstap veel logischer.
 

SanMark.

Well-known member
Volgens mij is Krul op zijn zestiende of zeventiende richting Engeland gegaan. Verder hangt het een beetje af wat slagen is. Rekik, Bruma en Ebecilio zijn bijvoorbeeld wel weer in de eredivisie beland met een beter gevulde portemonnee dan dat ze bij Feyenoord waren gebleven. Sportief gezien heeft Bruma inmiddels een achterstand op leeftijd genoot De Vrij. Ebecilio loopt nu aan te kloten bij FC Twente. Rekik is minder verder dan Kongolo, maar staat nu wel onder contract bij Marseille.

Dan blijft natuurlijk de vraag hoever zouden ze zijn geweest als ze gebleven waren ? Misschien hadden ze dan de ere divisie niet eens gered.

Rekik is natuurlijk wel een stukje verder dan Kongolo maar hij zal denk ik ook wel iets ouder zijn.
 

Keyser S?ze

New member
Rekik is natuurlijk wel een stukje verder dan Kongolo maar hij zal denk ik ook wel iets ouder zijn.

Daarover verschil ik met je van mening. Kongolo heeft laten zien dat hij de klasse heeft om een hele goede CV te worden. Hij kampt nu al wel een behoorlijke tijd met een terugval maar het potentieel is aanwezig.

Rekik heeft in mijn ogen nog nooit laten zien dat hij over de nodige klasse beschikt. In een goed draaiend PSV is hij op zijn hoogst geschikt als een modale eredivisie CV. Hij gaat dan ook bij 'l OM voornamelijk de bank of de tribune warmhouden.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Daarover verschil ik met je van mening. Kongolo heeft laten zien dat hij de klasse heeft om een hele goede CV te worden. Hij kampt nu al wel een behoorlijke tijd met een terugval maar het potentieel is aanwezig.

Rekik heeft in mijn ogen nog nooit laten zien dat hij over de nodige klasse beschikt. In een goed draaiend PSV is hij op zijn hoogst geschikt als een modale eredivisie CV. Hij gaat dan ook bij 'l OM voornamelijk de bank of de tribune warmhouden.

Ik ben het met je eens. Kongolo is in principe medogenlozer (is dat een goed woord?), heeft een betere tackle en is veel sneller. Opbouwend is het allebei niet zoveel. Kongolo maakt nu inderdaad een mindere periode door, maar als hij de juiste keuzes maakt zie ik voor hem een grotere toekomst weggelegd dan voor Rekik. Waarbij ik moet aantekenen dat ik ze beiden niet de absolute top zie halen.
 

SanMark.

Well-known member
Daarover verschil ik met je van mening. Kongolo heeft laten zien dat hij de klasse heeft om een hele goede CV te worden. Hij kampt nu al wel een behoorlijke tijd met een terugval maar het potentieel is aanwezig.

Rekik heeft in mijn ogen nog nooit laten zien dat hij over de nodige klasse beschikt. In een goed draaiend PSV is hij op zijn hoogst geschikt als een modale eredivisie CV. Hij gaat dan ook bij 'l OM voornamelijk de bank of de tribune warmhouden.

Afgelopen jaar heeft Kongolo toch wel zeer weinig laten zien, Rekik daarin tegen heeft zo goed als alle wedstrijden bij de kampioen van Nederland in de basis gestaan.

En als je dan de andere bewering ( niet van jouw maar een bewering die zeer vaak weer erbij word gehaald)

W.b.t. ervaring opdoen als je als jonge speler naar het buitenland verhuisd.

Rekik heeft 68 wedstrijden ervaring opgedaan bij de diverse clubs en Kongolo zit op 48 wedstrijden ( bron Wiki) En is dus nog 9 maand jonger.
 

SanMark.

Well-known member
Ik ben het met je eens. Kongolo is in principe medogenlozer (is dat een goed woord?), heeft een betere tackle en is veel sneller. Opbouwend is het allebei niet zoveel. Kongolo maakt nu inderdaad een mindere periode door, maar als hij de juiste keuzes maakt zie ik voor hem een grotere toekomst weggelegd dan voor Rekik. Waarbij ik moet aantekenen dat ik ze beiden niet de absolute top zie halen.

Ik vond Kongolo in zijn eerste jaar een zeer goede talentvolle voetballer die zeer snel de top leek te bestormen maar daar is in zijn tweede jaar niet zoveel van over gebleven. Dan kan zijn potentie wel beter zijn dan die van Rekik maar op dit moment loopt hij daar wel een stukje op achter.
 

gevegt

Well-known member
Ik ben het met je eens. Kongolo is in principe medogenlozer (is dat een goed woord?), heeft een betere tackle en is veel sneller. Opbouwend is het allebei niet zoveel. Kongolo maakt nu inderdaad een mindere periode door, maar als hij de juiste keuzes maakt zie ik voor hem een grotere toekomst weggelegd dan voor Rekik. Waarbij ik moet aantekenen dat ik ze beiden niet de absolute top zie halen.

Misschien dat hij beter wordt dan Rekik, maar dat was hij tot afgelopen seizoen natuurlijk niet.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dat had ik even gemist. Je hebt gelijk. Ik dacht dat het om de overtreffende trap ging.
 
Bovenaan