De Toekomst

Abubakari

Well-known member
Augustus 2013 speelde Jong Ajax zijn eerste wedstrijd ooit in de eerste divisie (net als vanavond) tegen Telstar.
Dit was de opstelling:
Cillessen, Ligeon, Veltman, Denswil, Tete, Bazoer, Serero, Klaassen, De Sa, Hoesen, Andersen
 

Pascallovic

Well-known member
Heb al eerder aangegeven het grote/bijzondere talent dat aan hem wordt toegeschreven nog niet gezien te hebben t.o.v. wat er eerder bij Jong Ajax onder de lat stond natuurlijk. Het is niet dat hij niks kan, maar afgelopen seizoen is ie uitgeroepen tot 'Grootste talent van de toekomst'. Dat zie ik er niet in, gelet ook op wat ik van een Silvano Vos en Jorrel Hato zie. Heb de contractstatus van Setford niet in de gaten gehouden, dus in die zin wel verrast dat zijn contract afloopt en dat deze nog niet verlengd is. Je hebt tijd genoeg gehad om dat de afgelopen maanden te regelen. Maar wie weet vraagt hij te veel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als je het niveau toch niet hebt, kun je beter voor vijf jaar in Engeland tekenen voor een veelvoud van het Ajax salaris en daarna weer terugkeren naar Nederland.

Vos zijn naam zie ik wel veel voorbij komen. Sowieso schijnt die generatie Nederland breed best aardig te zijn. Ik ben benieuwd.
 

Batigoal

Well-known member
Die paar keer in de Youth League beviel mij juist wel. Je weet op die leeftijd toch nog niet of het topkeepers worden of niet. Wel jammer als hij transfervrij weg zou gaan. Is toch wel een steeds terugkerende erfenis van Overmars gebleken; niet op tijd contracten hebben verlengd.
 

Pascallovic

Well-known member
Die paar keer in de Youth League beviel mij juist wel. Je weet op die leeftijd toch nog niet of het topkeepers worden of niet. Wel jammer als hij transfervrij weg zou gaan. Is toch wel een steeds terugkerende erfenis van Overmars gebleken; niet op tijd contracten hebben verlengd.
Ik vond hem juist de reden dat Ajax vorig seizoen in de Youth League werd uitgeschakeld. Zag er in de beslissende poulewedstrijd tegen Sporting bij de 2-1 niet lekker uit en de beslissende 2-3 in blessuretijd was een blunder van zijn kant. Het is maar 1 wedstrijd natuurlijk, maar dit soort momenten zag ik in andere wedstrijden van hem bij Jong Ajax ook voorbij komen. Nu hebben meer keepers dat gehad (Onana bijvoorbeeld), dus het is ook zeker niet beslissend voor eventueel succes om het eerste te halen. Echter het talent van de jeugdopleiding, is wellicht wat veel eer.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ben wel benieuwd wat het eisenpakket was.
Zo'n zaakwaarnemer zal ook wel weten dat hij met een Brits paspoort goud geld kan verdienen dus wellicht zat hij qua salariseisen erg hoog in de boom.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ben wel benieuwd wat het eisenpakket was.
Zo'n zaakwaarnemer zal ook wel weten dat hij met een Brits paspoort goud geld kan verdienen dus wellicht zat hij qua salariseisen erg hoog in de boom.

Tsja, in vrijwel ieder verhaal over hem ging het over zijn Britse paspoort. Lijkt deels zijn talent te zijn.

Maar goed, het talent van keepers vind ik ook altijd lastig. Ik heb er iig geen oog voor. Die Jansen van Feyenoord die nu bij TOP Oss het vrij aardig doet, daar was ik nou ook niet direct van onder de indruk. Bij Jong Feyenoord viel hij opeens wel op met name door wat gestopte pingels. In de voorbereiding deed hij het ook vrij aardig en nu zou ik niet eens uitsluiten dat hij op termijn Bijlow kan opvolgen.

Onana is bij Ajax een bekend voorbeeld van gammel bij Jong Ajax en goed bij Ajax 1. Dudek begon bij Feyenoord waardeloos en groeide uit tot topkeeper.

Als je puur naar de feiten kijkt, is het opleiden van eigen keepers ook best lastig. PSV heeft deze eeuw alleen Zoet gebracht? Ajax met Stekelenburg en met een ruime definitie ook Onana. Feyenoord Mulder en Bijlow.
 

Pascallovic

Well-known member
Wij ook Vermeer die lange tijd een goeie keeper was.
Wat bij Vermeer wel als een rode draad door zijn carrière loopt is dat hij nergens echt lang 1e doelman is geweest. Bij Ajax na 2 seizoenen uit de basis verdwenen en bij Feyenoord was dat eigenlijk ook het geval. Dat waren zijn langste periodes als 1e doelman. Ook de laatste jaren weer in de MLS dat hij niet onomstreden was en naar de bank verdween.
 

Batigoal

Well-known member
Wat bij Vermeer wel als een rode draad door zijn carrière loopt is dat hij nergens echt lang 1e doelman is geweest. Bij Ajax na 2 seizoenen uit de basis verdwenen en bij Feyenoord was dat eigenlijk ook het geval. Dat waren zijn langste periodes als 1e doelman. Ook de laatste jaren weer in de MLS dat hij niet onomstreden was en naar de bank verdween.
Klopt, maar vind hem wel ongeveer hetzelfde niveau hebben als de meeste Nederlandse doelmannen van de topclubs/Oranje van de laatste jaren. Allemaal prima met af en toe een periode waarin ze een piek hebben in hun prestaties, maar nooit over langere periode een topper.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Bij Feyenoord zijn plaats verloren door blessures en niet teruggekregen door functioneren van zijn vervangers.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik vind dat hij er net iets onder zit, juist omdat hij uiteindelijk meerdere keren de concurrentiestrijd op de langere termijn verloren heeft van een Cillessen en van een Bijlow. Als ie bij AZ had gezeten een paar jaar terug had ik hem ook maar zo maar op de langere termijn de concurrentie van Bizot zien verliezen.
 

Pascallovic

Well-known member
Ajax onder 18 is door naar de laatste 16 van de UEFA Youth League. Ze hebben in Budapest gewonnen van MTK met 0-1. Doelpunt viel uit een dubieuze strafschop. Overtreding leek buiten de 16 te zijn ingezet. In de blessuretijd kreeg MTK nog een penalty, maar Tommy Setford (broertje van Charlie Setford) had hem klemvast.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik geloof best dat het wellicht niet meer feest is op De Toekomst, maar ik zou dat niet aan deze wedstrijd gaan ophangen. Met jeugdvoetbal kan de prestatie van wedstrijd tot wedstrijd verschillen. Daarnaast gaat het uiteindelijk om de enkele talenten die het wel redden en niet die honderden die het niet redden.
 

Batigoal

Well-known member

Toch wel een jeugdopleiding waar je je aan wilt kunnen meten als Ajax. Ga je er kansloos met 5-1 vanaf. Ben benieuwd wanneer ze wakker worden op de opleiding, want er komen mij toch een paar matige lichtingen aan.
Die uitslagen zeggen natuurlijk niet alles en het zijn juist vaak niet de toptalenten die doorbreken in Ajax 1. Mazraoui, Timber en Taylor behoorden zeker niet tot de grootste talenten van hun lichting, maar wisten wel die stap te maken, terwijl hoger aangeschreven jongens als Ünüvar, Regeer, Hansen die stap voorlopig nog niet kunnen maken.

Overigens, een 18-jarige Ghanees met al 14 A-interlands die er ver bovenuit steekt bij zijn leeftijdsgenoten? Daar zou je zomaar bepaalde twijfels bij kunnen hebben.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik geloof best dat het wellicht niet meer feest is op De Toekomst, maar ik zou dat niet aan deze wedstrijd gaan ophangen. Met jeugdvoetbal kan de prestatie van wedstrijd tot wedstrijd verschillen. Daarnaast gaat het uiteindelijk om de enkele talenten die het wel redden en niet die honderden die het niet redden.
Het is wederom een bevestiging van hetgeen je nationaal ook met regelmaat ziet bij de jeugd. Dat het als team niet zo veel voorstelt, maar ook individueel lopen er niet zo veel hoogvliegers rond. Zeker aanvallend niet. Bij Jong Ajax, onder 18 en onder 17 loopt voor de aanval vrij weinig rond.
 

Abubakari

Well-known member
Het is wederom een bevestiging van hetgeen je nationaal ook met regelmaat ziet bij de jeugd. Dat het als team niet zo veel voorstelt, maar ook individueel lopen er niet zo veel hoogvliegers rond. Zeker aanvallend niet. Bij Jong Ajax, onder 18 en onder 17 loopt voor de aanval vrij weinig rond.
En daarvoor kwamen er veel toppers qua aanval uit de jeugd?
Er blijft altijd wel talent bovendrijven bij Ajax, ik maak me daar niet zoveel zorgen om.
 
Bovenaan