De (tijdelijke) trainer van Ajax: John van 't Schip

De Wolf

Well-known member
Co Adriaanse was nog slechter.

Laagste puntengemiddelden Ajax-coaches​

1. Vic Buckingham - 1,17 per duel
2. Jack Rowley - 1,57 per duel
3. Keith Spurgeon - 1,62 per duel
4. Jan Wouters - 1,71 per duel
5. Karl Humenberger - 1,78 per duel
6. Joseph Gruber - 1,87 per duel
7. Co Adriaanse - 1,88 per duel
8. Alfred Schreuder - 1,89 per duel
(Alle punten omgerekend naar drie punten voor een overwinning)
 

Pascallovic

Well-known member
Co Adriaanse was nog slechter.

Laagste puntengemiddelden Ajax-coaches​

1. Vic Buckingham - 1,17 per duel
2. Jack Rowley - 1,57 per duel
3. Keith Spurgeon - 1,62 per duel
4. Jan Wouters - 1,71 per duel
5. Karl Humenberger - 1,78 per duel
6. Joseph Gruber - 1,87 per duel
7. Co Adriaanse - 1,88 per duel
8. Alfred Schreuder - 1,89 per duel
(Alle punten omgerekend naar drie punten voor een overwinning)

Volgens VI.nl niet.
 

Abubakari

Well-known member
De nieuwe trainer komt in een gespreid bedje. Die heeft Ajax de laatste maanden zien stuntelen en hoeft feitelijk maar 1 ding te doen; de zwakste spelers uit die periode niet meer opstellen en vervangen door beteren. Dus geen plek meer voor de beide backs en Tadic en je kunt vrolijk verder. .
Ja, die Tadic is het probleem.

E4893B5A-6D4B-4E9E-A748-C787678CE836.jpeg
Zowel tegen NEC als Volendam geef je 1 kans weg, dat is gelijk een goal. Lijkt mij een geoter probleem. Hoge ballen vanaf de flanken kunnen ze sowieso niet verdedigen.
Paar keer winnen en het vertrouwen terugwinnen en weer terug naar het spel van het begin van het seizoen. Lijkt mij mij niet onmogelijk. Serie neerzetten na de winterstop heeft Ajax vaker gedaan. Blijft jammer dat ze nu pas ingrijpen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij idd ook geen gelopen race. Alleen het is gek dat ze niet voor de winterstop hebben ingegrepen. Duidelijk dat niet alleen Blind een probleem heeft met de trainer. Dan moet je ofwel nog meer schoon schip gaan maken qua spelers of wat makkelijker de trainer vervangen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Toch bizar dat Tadic en Bergwijn zo hoog staan terwijl we allemaal kunnen zien dat die 2 er helemaal niets van bakken dit seizoen.
 

Abubakari

Well-known member
Had je Schreuder na Emmen uit weggestuurd dan was Blind ook niet weg gegaan. Verdedigend kwetsbaar, maar wel de man van de passing. Sinds hij uit de basis verdwenen is er niet meer gewonnen.
 

Fregge

Well-known member
Ik vind het bizar dat Bergwijn gehaald is, want je wist eigenlijk al dat hij niet in het systeem paste.
 

Abubakari

Well-known member
Toch bizar dat Tadic en Bergwijn zo hoog staan terwijl we allemaal kunnen zien dat die 2 er helemaal niets van bakken dit seizoen.
Bergwijn begon heel goed, daar dankt ie het aan. Tadic begon juist slecht, is niet meer de Tadic van een paar jaar terug, maar die zou ik nog niet afdanken.
 

Abubakari

Well-known member
Ik vind het bizar dat Bergwijn gehaald is, want je wist eigenlijk al dat hij niet in het systeem paste.
En dat ie het best rendeert op de plek van Tadic die gemiddeld zes minuten per seizoen mist. Betaal je dan 35 miljoen voor.

Bergwijn paste in het begin van het seizoen schijnbaar nog wel in het systeem want hij begon geweldig. Maar die is langzaam maar zeker totaal uit vorm geraakt.
Toen Overmars nog bij Ajax zat zat Ajax trouwens ook al achter hem aan. Beetje snelheid en diepgang op de flanken was de bedoeling.
 

Abubakari

Well-known member
Tja Bergwijn. Die niet zo blij was met zijn wissel. "Flikker op man!"
We moeten ook geen spelers die blij zijn met hun wissel. Al was ik gister ook niet blij met het spel van Bergwijn. Conceicao liet in 5 minuten meer zien dan Bergwijn in het uur daarvoor. Die Bergwijn maakt sowieso geen al te beste indruk, op het WK met die persconferentie ook al niet. Toen wist ie te beweren dat ie geen vormcrisis had, zelfkritiek komt in zijn woordenboek niet voor want hij speelt al maanden dramatisch en bakte er in Qatar ook niks van.
 

Pascallovic

Well-known member
Inmiddels kun je bij iedereen vraagtekens stellen die gehaald is. Zo´n Bassey doet toch pijn aan je ogen? Circus Atouba was er niks bij. Niet alleen op de backpositie, maar centraal is het toch ook niks. Kijk hoe hij bij die 0-1 gisteren dat duel verliest. Dat kan echt niet. 23 miljoen mensen. Een Brobbey, is die wel geschikt voor het niveau wat je nastreeft? Zelfs in een pot tegen FC Volendam speelt hij zich fysiek helemaal kapot en kan hij amper lopen na afloop. Dat is het trio B3 (Bassey, Bergwijn, Brobbey) waar je echt al je twijfels bij moet hebben. Wijndal is weer typisch zo'n troep aankoop die je uit Alkmaar haalt. Kan nog niet eens een Bassey uit de basis spelen. Alfred heeft in de geest van Martin Jol ook zijn Teemu Tainio aangetrokken. Meneer Florian Grillitsch. De man die een hele zomer transfervrij was en uit zijn neus gevreten heeft om op 1 september pas bij Ajax te tekenen voor miljoenen salaris en tekengeld. Geen seconde echt wedstrijdfit geweest.
 
Bovenaan