De (tijdelijke) trainer van Ajax: John van 't Schip

Abubakari

Well-known member
We geven Erik ten Hag gewoon de tijd, ook bij van Gaal vroeg men zich eerst af wat dat nou weer voor halve gare was en die presteerde ook niet gelijk geweldig.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De trainer: Erik ten Hag

Die man is niet helemaal goed bij zijn Paasei.
 

Abubakari

Well-known member
Bij Ten Hag moet alles wijken voor de prestatie, of het nu om des keizers baard is of niet, hij trekt zijn eigen plan en heeft maling aan wat anderen daar van vinden. Vind ik op zich een prima eigenschap voor een toptrainer.
Neemt niet weg dat ik het (deze keer) ook niet handig vind.
Maar de hetze tegen ten Hag vind ik ook onzin. Wint Ajax zondag dan eindigen ze op 82 punten, geen dramatisch aantal. Meeste goals voor, minste tegen, in de eredivisie niet genoeg omdat PSV een zeer degelijk seizoen had, maar ook niet ongelooflijk slecht. Dat Ajax al zo snel uit Europa lag en voor de winter (nota bene door Twente) uit de beker lag is wel slecht, maar daar heeft ten Hag niks mee te maken. Ten Hag moest aan de slag met een team wat niet meer in de titel geloofde en al vrij zeker was dat ze wel tweede zouden worden. En dat ging nogal eens ten koste van de motivatie (die voor de winterstop ook al ver te zoeken was in bepaalde periodes in wedstrijden) Ik heb er nog steeds wel vertrouwen in dat ten Hag gaat slagen bij Ajax. Hij is apart, presenteert zich soms wat vreemd, maar... Louis van Gaal? Begon ook moeizaam, stuk maffer dan ten Hag.
 

Pascallovic

Well-known member
Als we winnen eindigen we op 79 punten. Hoger dan onder de 4 titels van Frank, maar minder dan onder Peter Bosz en het laatste jaar van Frank. Gezien het seizoen van PSV kun je Ten Hag niet verwijten dat ie er niet boven ge?indigd is. Dus dat reken ik hem ook allemaal niet aan. Echter zijn voorkomen schaam ik mij wel als Ajacied voor. Zijn gelul in de ruimte over 'meeste schoten, balbezit, kansen, passes, etc.' Het spel is gewoon in 80% van de wedstrijden kut. Dat mag hij best benoemen, in plaats van hoe hij na FC Groningen uit reageerde. 'PSV is bang voor ons' was ook zo'n goedkope opmerking waarmee je jezelf en de club voor lul zet. Die reactie over Younes en nu weer vandaag nog een korte besloten tactische training doen, terwijl je weet dat het een open training vanwege een schoolvakantie is. Zo kan ik nog wel even doorgaan, met afgelopen zondag in de 89e minuut Kristensen op een 3-0 stand te brengen, terwijl je 5 andere spelers van Jong Ajax die op de bank zaten had kunnen belonen. Na FC Groningen zou het gewoon leuk zijn als je Sierhuis nog een keer zou brengen. Nee hoor, we gaan een back wisselen voor 1 minuut.

Door zijn presentatie en stem kan ik heus wel heenkijken, maar hij neemt nu al veel domme beslissingen, die je met gezond verstand gewoon niet neemt. De beste man lijkt zich in dit half jaar in elk geval bij de supporters al af te branden, dus je weet nu al dat het niet rustig gaat worden volgend seizoen als ie niet vanaf het begin zijn punten pakt. Voorronde CL in de eerste ronde wellicht naar Turkije en dan kun je dus echt op 1 augustus al tegen een crisis aanlopen.
 

ElSimao

Active member
Bij Ten Hag moet alles wijken voor de prestatie, of het nu om des keizers baard is of niet, hij trekt zijn eigen plan en heeft maling aan wat anderen daar van vinden. Vind ik op zich een prima eigenschap voor een toptrainer.
Neemt niet weg dat ik het (deze keer) ook niet handig vind.
Maar de hetze tegen ten Hag vind ik ook onzin. Wint Ajax zondag dan eindigen ze op 82 punten, geen dramatisch aantal. Meeste goals voor, minste tegen, in de eredivisie niet genoeg omdat PSV een zeer degelijk seizoen had, maar ook niet ongelooflijk slecht. Dat Ajax al zo snel uit Europa lag en voor de winter (nota bene door Twente) uit de beker lag is wel slecht, maar daar heeft ten Hag niks mee te maken. Ten Hag moest aan de slag met een team wat niet meer in de titel geloofde en al vrij zeker was dat ze wel tweede zouden worden. En dat ging nogal eens ten koste van de motivatie (die voor de winterstop ook al ver te zoeken was in bepaalde periodes in wedstrijden) Ik heb er nog steeds wel vertrouwen in dat ten Hag gaat slagen bij Ajax. Hij is apart, presenteert zich soms wat vreemd, maar... Louis van Gaal? Begon ook moeizaam, stuk maffer dan ten Hag.

We hadden in de winterstop een achterstand van 5 punten op PSV. Mede gezien het verleden geen onmogelijke opgave om dat in te halen. Als er een gebrek aan motivatie in de spelersgroep heerst, dan is het aan ten Hag om dat om te draaien. Gezien de prestaties met name in de eerste 60 minuten steeds, is ten Hag daar nooit echt in geslaagd. Als de spelersgroep structureel pas na een uur spelen wakker wordt en echt gaat voetballen, is dat de trainer aan te rekenen.

Sowieso krijg ik het idee dat hij de jongens niet echt mee krijgt. Als je ziet hoe makkelijk o.a. Onana, Ziyech, de Ligt en Kluivert met een vertrek spelen en hoe makkelijk Younes hem een Fuck You geeft krijg ik niet de indruk dat hij heel veel waardering afdwingt. En dat is een probleem want de spelers zijn toch degenen die het uiteindelijk moeten doen.
 

Abubakari

Well-known member
Laat die jongens eerst maar eens wat vaker goeie eerste helften spelen. Zowel onder Keizer als onder Ten Hag begonnen ze driekwart van de wedstrijden slecht.

@ Pascallo: Ik zie ook wel dat ie zijn eigenaardigheden heeft, maar om hem nu alweer volkomen af te danken, dat vind ik te vroeg. Ik geef hem het voordeel van de twijfel, echt overtuigd ben ik namelijk ook niet.
 

ElSimao

Active member
Laat die jongens eerst maar eens wat vaker goeie eerste helften spelen. Zowel onder Keizer als onder Ten Hag begonnen ze driekwart van de wedstrijden slecht.

Ja, omdat het allebei matige trainers zijn die de ploeg niet kunnen inspireren. Onder Bosz was het geen issue, kennelijk wist hij de jongens wel te motiveren.
 
Bovenaan