De (tijdelijke) trainer van Ajax: John van 't Schip

Max

Administrator
Forumleiding
Van ?t Schip heeft zich goed herpakt. Zou op dit moment niet eens zo gek gedacht.
 

SanMark.

Well-known member
Fantastisch dat opportunisme.

Noem jij dan eens een Nederlandse trainer op, die het komend jaar van EtH zou kunnen overnemen ? Dan zijn van de Brom en Schip niet zulke rare optie's , maar dat komt dan meer omdat er voor de rest niet zoveel voor handen is.
 

Pascallovic

Well-known member
Noem jij dan eens een Nederlandse trainer op, die het komend jaar van EtH zou kunnen overnemen ? Dan zijn van de Brom en Schip niet zulke rare optie's , maar dat komt dan meer omdat er voor de rest niet zoveel voor handen is.
Het is wel logisch hoor dat deze namen dan op het lijstje zullen staan, maar kwalitatief denk ik niet dat je er t.o.v. Ten Hag op vooruit zou gaan. Als van het Schip en v/d Brom de alternatieven zijn dan zou ik lekker de huidige trainer laten zitten.
 

SanMark.

Well-known member
Sowieso vind ik het een speculatie van niets. Lekker EtH zijn gang laten gaan. Zien we volgend jaar wel verder. Alles meer dan de tweede plek is meegenomen.
 

ElSimao

Active member
‘Ik denk dat de fans van Feyenoord wel met Bosz in zee willen’

Jan Everse vindt dat Feyenoord ‘een andere koers’ moet varen en door moet met een andere technisch directeur en trainer. De voormalig coach van onder meer PEC Zwolle stelt in de uitzending van FC Rijnmond dat Peter Bosz een geschikte opvolger zou kunnen zijn voor de geplaagde Giovanni van Bronckhorst.

“Ik vind dat Bosz als trainer een heel mooi visie heeft. Zijn elftallen spelen altijd goed voetbal. Ik denk dat Feyenoord-supporters liever vierde worden met fantastisch mooi voetbal dan zesde met wat we nu zien”, aldus de 64-jarige Everse, die thans technisch adviseur is bij BVCB Bergschenhoek. De tien jaar jongere Bosz zit sinds zijn vertrek bij Borussia Dortmund in december zonder werkgever.


“Ik denk dat de supporters van Feyenoord allemaal wel met hem in zee zouden willen gaan. Als Gio zou opstappen of ze zouden samen beslissen om de samenwerking te stoppen, dan moet je kijken naar een nieuwe trainer. Dan zou ik Bosz halen”, besluit Everse. Bosz werkte al eerder in Rotterdam, want van 2006 en 2009 was hij er technisch manager en als speler speelde hij ook al voor de Kuipbewoners.

De voormalig middenvelder haalde in zijn functie als bestuurder onder anderen Van Bronckhorst, Jon Dahl Tomasson, Karim El Ahmadi, Roy Makaay, Tim de Cler, Kevin Hofland en Denny Landzaat naar De Kuip, maar daar stond het vertrek van onder meer Dirk Kuyt en Salomon Kalou tegenover. Toen Gertjan Verbeek in de winter van 2009 vertrok nadat een deel van de spelersgroep het vertrouwen in de trainer had opgezegd, verklaarde Bosz zich solidair en vertrok ook hij bij Feyenoord.


Zou toch zeer zuur zijn als Feyenoord er met die vent vandoor gaan. Laten we zsm ten Hag eruit gooien en Bosz terughalen.

Lukt Bosz niet, dan nog liever Marcel terug. Betere trainer en ook een betere herkenbaarheid, zeg maar.
-------------
 

JMD

Well-known member
Denk niet dat ze in de Kuip nog op Bosz zitten te wachten sinds zijn TD-periode....
 

Pascallovic

Well-known member
Zou je uit kunnen leggen waarom dat relevant is?
Zijn beleid heeft Feyenoord aan de rand van een faillsement gebracht. Dat is na 10 jaar eindelijk opgeruimd en sportief worden er in elk geval weer prijzen gewonnen, wat door zijn beleid jarenlang niet mogelijk was. Dan ga je hem nu weer binnen halen, terwijl je net klaar bent met zijn rotzooi van de vorige keer op te ruimen. Los van het feit dat hij een garantie op het niet winnen van prijzen is.
 

Hankie

Well-known member
Zijn beleid heeft Feyenoord aan de rand van een faillsement gebracht. Dat is na 10 jaar eindelijk opgeruimd en sportief worden er in elk geval weer prijzen gewonnen, wat door zijn beleid jarenlang niet mogelijk was. Dan ga je hem nu weer binnen halen, terwijl je net klaar bent met zijn rotzooi van de vorige keer op te ruimen. Los van het feit dat hij een garantie op het niet winnen van prijzen is.

Dit dus!

O ja en off topic
 

ElSimao

Active member
Zijn beleid heeft Feyenoord aan de rand van een faillsement gebracht. Dat is na 10 jaar eindelijk opgeruimd en sportief worden er in elk geval weer prijzen gewonnen, wat door zijn beleid jarenlang niet mogelijk was. Dan ga je hem nu weer binnen halen, terwijl je net klaar bent met zijn rotzooi van de vorige keer op te ruimen. Los van het feit dat hij een garantie op het niet winnen van prijzen is.

Als trainer doe je toch de aankopen niet? Dus maw, als je daar niet goed in was, dan boeit dat in je rol als trainer niet zoveel.

Iemand kan bijvoorbeeld een zeer matige vakkenvuller zijn, en al mening schap in de supermarkt verneukt hebben. Maar wellicht is die persoon wel heel geschikt om de vulploeg aan te vuren. Maakt het dan uit dat hij als vakkenvuller er een janboel van maakte?
 

Pascallovic

Well-known member
Als trainer doe je toch de aankopen niet? Dus maw, als je daar niet goed in was, dan boeit dat in je rol als trainer niet zoveel.

Iemand kan bijvoorbeeld een zeer matige vakkenvuller zijn, en al mening schap in de supermarkt verneukt hebben. Maar wellicht is die persoon wel heel geschikt om de vulploeg aan te vuren. Maakt het dan uit dat hij als vakkenvuller er een janboel van maakte?
Als trainer wil je wel een vinger in de pap hebben en bij Bosz is dat al gebleken toen hij Ajax verliet omdat hij een andere invulling van de technische staf wenste en onvoldoende zou hebben gekregen. Daar bemoeide hij zich dus al met de taak van de TD. Met zijn ego gaat ie dat ook doen in Rotterdam.

Wat een slecht voorbeeld. Bij een vakkenvuller is er geen kritisch publiek van tienduizenden personen dat meekijkt en die naar hun mening jarenlang gebukt zijn gegaan omdat de schappen waren verneukt. Klanten in een supermarkt zijn meestal niet zo emotioneel als het gros van de voetbalfans. Als je van de Jumbo naar de AH overstapt wordt er tenslotte ook geen opblaaspop opgehangen aan een strop met jouw naam erop.
 

ElSimao

Active member
Als trainer wil je wel een vinger in de pap hebben en bij Bosz is dat al gebleken toen hij Ajax verliet omdat hij een andere invulling van de technische staf wenste en onvoldoende zou hebben gekregen. Daar bemoeide hij zich dus al met de taak van de TD. Met zijn ego gaat ie dat ook doen in Rotterdam.

Randzaken, Pascal. Waar het bij de trainer om draait, is om hoe ie het doet als trainer. En hij is de enige trainer die er sinds 18 jaar ofzo wat van gebakken heeft bij Ajax. Ik denk dat dat zwaarder zou moeten wegen dat dat ie roept dat een falende assistent weg moet.

Wat een slecht voorbeeld. Bij een vakkenvuller is er geen kritisch publiek van tienduizenden personen dat meekijkt en die naar hun mening jarenlang gebukt zijn gegaan omdat de schappen waren verneukt. Klanten in een supermarkt zijn meestal niet zo emotioneel als het gros van de voetbalfans. Als je van de Jumbo naar de AH overstapt wordt er tenslotte ook geen opblaaspop opgehangen aan een strop met jouw naam erop.

Van de Jumbo naar de AH kan inderdaad wel, maar andersom is het een heel ander verhaal natuurlijk. Iedereen weet hoe AH-supporters met "verraders" omgaan.
 

Fregge

Well-known member
Zou toch zeer zuur zijn als Feyenoord er met die vent vandoor gaan. Laten we zsm ten Hag eruit gooien en Bosz terughalen.

Lukt Bosz niet, dan nog liever Marcel terug. Betere trainer en ook een betere herkenbaarheid, zeg maar.

Fucking hel. Echt, laten we Ten Hag minimaal een seizoensvoorbereiding beginnen en gewoon een kans geven. Verwachten dat er binnen 3 maanden een hoop is veranderd is voorbarig.
 

Abubakari

Well-known member
Inderdaad. Dit seizoen was al goeddeels naar de kloten. Met de gedachte dat teams onder Ten Hag tijd nodig hebben voor ze er staan is het geen slechte gedachte om hem vast de tweede helft van een toch al verloren seizoen zijn speelstijl in te laten slijpen in plaats van dat dat in juli/augustus nog moet waardoor je net als dit en vorig seizoen in september alweer 5 punten achter staat.
In de hoop dat Ajax nu eens niet punten verspeelt voor de lente komt (want dat deden ze in voorgaande seizoenen ook al regelmatig). Daarnaast halen ze nu eens niet nieuwe spelers in juli maar hebben ze Band?, Tagliafico en Kristensen nu al binnen, lijkt mij ook positief. Ten Hag moet je inderdaad de tijd geven, ik heb er ook wel vertrouwen dat er nog wel een lente offensief komt bij Ajax, dat we de tweede plek veilig stellen en het seizoen op een betere manier afsluiten dan we 2018 zijn begonnen. Na twee maanden de trainer er alweer uit willen gooien is meer iets voor Palermo (of voor bernardo's), niet voor Ajax.
 

ElSimao

Active member
Ten Hag: ‘Dat we punten verloren in de duels die hij miste, zegt genoeg’


Klaas-Jan Huntelaar tekende afgelopen zomer een eenjarige contract bij Ajax, maar de spits lijkt ook volgend seizoen in de Johan Cruijff ArenA actief te zijn. Nadat eerder deze week al het gerucht opdook dat beide partijen met elkaar in gesprek zijn over een extra seizoen, laat trainer Erik ten Hag donderdagmiddag tijdens een persconferentie ook weten na de zomer nog graag een beroep te kunnen doen op Huntelaar.

Klaas heeft een onvoorstelbaar rendement. Bovendien is hij belangrijk in het sturen van het elftal. Dat we punten hebben verloren tijdens wedstrijden dat hij geblesseerd was, zegt wat dat betreft genoeg”, laat hij optekenen door het Algemeen Dagblad. “Je ziet gewoon dat hij nog elke dag plezier heeft. Ik heb hem er graag bij. Hij heeft de drive en de ambitie.”

Huntelaar begon het seizoen als tweede keus en verdreef Kasper Dolberg, die de afgelopen maanden vanwege een hardnekkige voetblessure aan de kant stond, na een aantal maanden uit de basis. De routinier is met twaalf treffers clubtopscorer van de Amsterdammers en zou nog graag een keer kampioen willen worden met Ajax. De kleine kans dat dat dit seizoen nog gaat lukken vormt ook een motivatie voor de spits om er nog een jaar aan vast te plakken.

----------------------

Ik ben het eens met de beslissing om Huntelaar te verlengen, maar een onvoorstelbaar rendement? Onvoorstelbaar slecht? De man staat op 1 in de Eredivisie wat betreft het missen van grote kansen en zo heel veel goals staan daar niet tegenover.

Die ten Hag zegt echt gewoon maar wat.
 
Bovenaan