Pascallovic
Well-known member
Vitesse en FC Utrecht thuis waren toch redelijk zaaddodend. Zo waren er wel meer wedstrijden.Het was onder Keizer niet bepaald zaaddodend toch? 51 goals in 16 wedstrijden, noem het maar niets.
Vitesse en FC Utrecht thuis waren toch redelijk zaaddodend. Zo waren er wel meer wedstrijden.Het was onder Keizer niet bepaald zaaddodend toch? 51 goals in 16 wedstrijden, noem het maar niets.
Het geheel was geen kwalificatie voor de poulefase CL/EL, uitschakeling in de beker en 5 punten achterstand in de titelstrijd. Met fatsoenlijk spel was hij niet weggestuurd. Af en toe een leuke periode, maar ook vaak dat het gewoon heel matig was. Bijvoorbeeld eerste helft tegen Roda JC en Feyenoord. Thuis tegen FC Groningen, PEC en Excelsior ook niet overtuigend gespeeld.Dat is natuurlijk onzin, zelfs het Gouden Ajax speelde wel eens een saaie wedstrijd. Je moet niet naar twee wedstrijden kijken maar naar het geheel.
Tactisch.Neuh, maar Bosz heeft zich vorig jaar wel bewezen lijkt mij. Dit boze ventje zou taktisch heel sterk moeten zijn, maar neem dan goede beslissingen. Hij verneukt het hier echt opzichtig, dus dat scoort geen punten. Daarnaast is hij ook wat defensief ingesteld en nou niet bepaald goed in de presentatie. Je kunt geen lulletje rozenwater als trainer van Ajax hebben.
Ik was ook niet heel erg onder de indruk, maar gezien het scorend vermogen onder keizer kun je niet van zaaddodend voetbal spreken, was het punt wat ik wilde maken. Na het mogelijke begin zette hij hoe dan ook een prima serie neer waarin flink werd gescoord.Het geheel was geen kwalificatie voor de poulefase CL/EL, uitschakeling in de beker en 5 punten achterstand in de titelstrijd. Met fatsoenlijk spel was hij niet weggestuurd. Af en toe een leuke periode, maar ook vaak dat het gewoon heel matig was. Bijvoorbeeld eerste helft tegen Roda JC en Feyenoord. Thuis tegen FC Groningen, PEC en Excelsior ook niet overtuigend gespeeld.
Het geheel was geen kwalificatie voor de poulefase CL/EL, uitschakeling in de beker en 5 punten achterstand in de titelstrijd. Met fatsoenlijk spel was hij niet weggestuurd. Af en toe een leuke periode, maar ook vaak dat het gewoon heel matig was. Bijvoorbeeld eerste helft tegen Roda JC en Feyenoord. Thuis tegen FC Groningen, PEC en Excelsior ook niet overtuigend gespeeld.
Het was Overmars tegen Bergkamp. En de eerste won en stelde een maatje aan als trainer.
Juist andersom, Keizer is een jeugdvriend van Bergkamp.
Ik denk dat ALenstra doelt op ten Hag die een vriendje is van Overmars.
Overigens houdt het qua fatsoenlijke Nederlandse trainers wel zo'n beetje op na Ten Hag. Dat betekent dat de volgende trainer of door onszelf is opgeleid of een buitenlander is. Aangezien dat tweede waarschijnlijk niet gaat gebeuren kom je dan uit bij Reiziger, Bogarde, Heitinga en dat soort lui. Ook niet echt iets waar je naar uit kijkt.
Nou, ach, vorig jaar was er ook een Nederlander trainer die niet door ons opgeleid. Ging wel redelijk.
Dat snap ik, maar je hebt nu wel alle fatsoenlijke trainers al een keertje gehad. Buiten de club zie ik niemand meer die in potentie een Nederlandse Ajax-trainer is.
Dat je iemand al gehad hebt, is geen reden om die persoon niet nog een keer te nemen toch?
Het oorspronkelijke idee was toch dat trainers van Ajax altijd intern opgeleid worden? En dat de trainer altijd een Ajax-verleden moet hebben?
Dat was het idee, om de speelstijl gewaarborgd te houden en dat soort dingen. Maar goed, als je ziet wat de Boer als echte Ajax-man met de speelstijl gedaan heeft, gaat dat argument simpelweg niet meer op.
Qua identiteit zou het nog wel een goed idee kunnen zijn. Kijk, kwaliteit gaat voor maar erg vrolijk word je er niet van als je deze woeste Tukker hoort brabbelen over de kansen in de omschakeling. Met zn tongval.
Keizer kon er niet zoveel van, maar hij wekte wel de indruk een van ons te zijn.