De (tijdelijke) trainer van Ajax: John van 't Schip

ElSimao

Active member
Ja, voor fans van andere clubs is het genieten denk ik sinds Ten Hag trainer bij ons is.

Als je je opstelt zoals ten Hag, dus alsof je het allemaal uitgevonden hebt, moet je of een carriere hebben of heel veel charisma / overtuigingskracht. Heb je beiden niet, dan kun je beter net als Keizer gewoon sympathiek en vriendelijk zijn. Een sociaal onhandige man die van Utrecht komt en het de Ajaxjeugd even uit gaat leggen? Onbestaanbaar, zelfs al zou de man briljant geweest zijn.
 

JMD

Well-known member
Als je je opstelt zoals ten Hag, dus alsof je het allemaal uitgevonden hebt, moet je of een carriere hebben of heel veel charisma / overtuigingskracht. Heb je beiden niet, dan kun je beter net als Keizer gewoon sympathiek en vriendelijk zijn. Een sociaal onhandige man die van Utrecht komt en het de Ajaxjeugd even uit gaat leggen? Onbestaanbaar, zelfs al zou de man briljant geweest zijn.
Mee eens, maar het vreemde is dat als je de naam Van Gaal invult op de plaats van Ten Hag dat jouw bovenstaande post ook helemaal klopt. Toch ging het met hem wel goed...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mee eens, maar het vreemde is dat als je de naam Van Gaal invult op de plaats van Ten Hag dat jouw bovenstaande post ook helemaal klopt. Toch ging het met hem wel goed...

Louis van Gaal is een Amsterdammer en was al in dienst als assistent en hoofd opleidingen bij Ajax toen hij hoofdtrainer werd. Niet te vergelijken met provinciaal Ten Hag.
 

JMD

Well-known member
Louis van Gaal is een Amsterdammer en was al in dienst als assistent en hoofd opleidingen bij Ajax toen hij hoofdtrainer werd. Niet te vergelijken met provinciaal Ten Hag.
Had over 'Utrechter' heengelezen inderdaad. Maar voor de rest: 'doen alsof je het allemaal uitgevonden hebt', 'sociaal onhandig', vind het toch allemaal wel bij Van Gaal passen.
Vooral omdat Van Gaal natuurlijk wel briljant was, en dat sluit dan weer aan bij de laatste woorden van ElSimao.
 

Batigoal

Well-known member
Over 2 jaar schreeuwt Ten Hag met zijn schorre stem dat wij de beste zijn van Amsterdam, Tukkerland en Europa na het winnen van de CL.
 

Atreides

Well-known member
De meest impopulaire trainer sinds Frank de Boer heeft in elk geval een serieus succesje weten te halen door dit jaar minimaal 10 Europese duels te mogen spelen. Waarbij ondanks de vele aankopen er opnieuw twee jeugdspelers zijn doorgebroken als serieuze selectiespeler en misschien wel basisspeler.

Een zwaluw in de zomer maakt nog geen zomer. Maar de duels tegen Sturm Graz deden me sterk aan het spel onder Bosz denken. Iets minder pressing, maar wel zeer vermakelijk.

Overigens ook wel fijn dat ten Hag nu gewoon zijn wissel goed gebruikt. Dat was vorig jaar nog wel eens anders. Ik ben zelf van mening dat je altijd zoveel mogelijk spelers wat speelminuten moet gunnen als de omstandigheden dat toelaten. Zeker bij een superbrede selectie zoals Ajax heeft.

Waarschijnlijk maakt dat ook geen verschil en daarom vind ik het zonde dat je een transfersom voor Alfred Schreuder moet betalen.

Heeft twee jaar mogen samenwerken met de ??n van de belangrijkste voetbalvernieuwers. Dat is toch wel een pluspuntje. Enfin, Schreuder heeft samen met Veldmate Tadic over de streep weten te trekken. Is mij best wel wat geld waard.
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
De meest impopulaire trainer sinds Frank de Boer heeft in elk geval een serieus succesje weten te halen door dit jaar minimaal 10 Europese duels te mogen spelen. Waarbij ondanks de vele aankopen er opnieuw twee jeugdspelers zijn doorgebroken als serieuze selectiespeler en misschien wel basisspeler.

Frank de Boer is niet een impopulaire trainer, men waardeert hem zeer vanwege de resultaten. Alleen men (waaronder ik) was na 5,5 jaar wel klaar met het geestdodende voetbal en vond het tijd voor een andere wind.
 
Bovenaan