De (tijdelijke) trainer van Ajax: John van 't Schip

Batigoal

Well-known member
Het viel zaterdagavond voor de zoveelste keer op dat nadat Serero was ingevallen het middenveld er nooit meer een bal door liet. Zet hem er a.u.b. vast in voor de op alle facetten overbodige Gudelj. Die heeft werkelijk nog geen minuut iets toegevoegd aan Ajax.
 

Marinos

Well-known member
Het viel zaterdagavond voor de zoveelste keer op dat nadat Serero was ingevallen het middenveld er nooit meer een bal door liet. Zet hem er a.u.b. vast in voor de op alle facetten overbodige Gudelj. Die heeft werkelijk nog geen minuut iets toegevoegd aan Ajax.
Maar hij brengt wel strijd.......
 

Pascallovic

Well-known member
Het viel zaterdagavond voor de zoveelste keer op dat nadat Serero was ingevallen het middenveld er nooit meer een bal door liet. Zet hem er a.u.b. vast in voor de op alle facetten overbodige Gudelj. Die heeft werkelijk nog geen minuut iets toegevoegd aan Ajax.
Gudelj heeft het prima gedaan zaterdag en speelt gewoon redelijk na een zwak begin. Ik heb daar meer vertrouwen in, dan in een Serero die in vijf jaar er niet in is geslaagd een onomstreden basisspeler te worden. Leuk dat ie 10 minuten de boel dicht kan houden. Dat is hem echter nog nooit 90 minuten lang gelukt. Dan brengt Gudelj tenminst nog soms een afstandschot en spelhervattingen mee.
 

DeftonesJP

New member
Ik vind Gudelj an sich geen verkeerde voetballer maar ik vind de samenstelling gewoon verkeerd. Er staan drie krachtpatsers (voor nederlandse begrippen) op het middenveld en niemand met een intelligente dieptepass over de grond. Naar mijn idee is dat een van de oorzaken van het stroperige spel.
 

Mr. Wrong

New member
Bijna geen balbezit en toch zo goed als niets weggeven. Ajax had zaterdag het accent ook niet op het middenveld, maar op de verdediging liggen.
5 a 6 man in de verdediging is misschien niet des Ajax, maar wel rete effectief. Vitesse kon geen vuist maken en rommelde maar wat aan. Kon tot bijna de 16 meter oplopen en liep toen steeds tegen een muur aan.
Was misschien niet om aan te zien en frustrerend voor mij als Vitesse supporter, maar aan het einde kijkt iedereen toch alleen maar naar de resultaten en die zijn gewoon goed voor Ajax.

Ajax heeft pas 11 doelpunten tegen en volgens mij is de helft ook nog een eigen doelpunt van Veltman :p
 

Abubakari

Well-known member
Ajax heeft pas 11 doelpunten tegen en volgens mij is de helft ook nog een eigen doelpunt van Veltman :p

Ik weet dat mensen op dit forum nogal star aan hun wereldbeeld vast blijven houden, maar zo langzamerhand zou men zelfs op DVk toch bijna wel eens de conclusie kunnen trekken dat Veltman zich weer ontpopt heeft tot een degelijke verdediger en daarbij ook nog eens een mooie lange pass in de benen heeft en dat hij zich prima herstelt heeft van zijn mindere opening in dit seizoen waarbij hij met name tegen Rapid in negatieve zin opviel.
 

SanMark.

Well-known member
Ach en Cillessen word door diverse mensen nog steeds afgerekend op zijn akkefietje met Kazim.
 

Kevah

New member
Ik vind Gudelj an sich geen verkeerde voetballer maar ik vind de samenstelling gewoon verkeerd. Er staan drie krachtpatsers (voor nederlandse begrippen) op het middenveld en niemand met een intelligente dieptepass over de grond. Naar mijn idee is dat een van de oorzaken van het stroperige spel.

In de eerste minuten die v.d. Beek maakte had hij mooie passes en diepe steekballen. Inmiddels zijn die er weer uit, Klaassen geeft ze ook niet al te vaak.
Ze kunnen het wel, ik denk alleen dat de Boer zegt: "GEEN risico! Alleen naar voor spelen als het 100% zeker kan." Het is allemaal zo saai en voorspelbaar en dat is het al jaren. De laatste die met regelmaat nog een steekpas gaf was Eriksen en je kan me niet zeggen dat niemand op het Ajax middenveld ze ?berhaupt kan geven en als dat inderdaad het geval is, waarom er in godsnaam niet op getraind wordt.
 

Fabian

Active member
Ik weet dat mensen op dit forum nogal star aan hun wereldbeeld vast blijven houden, maar zo langzamerhand zou men zelfs op DVk toch bijna wel eens de conclusie kunnen trekken dat Veltman zich weer ontpopt heeft tot een degelijke verdediger en daarbij ook nog eens een mooie lange pass in de benen heeft en dat hij zich prima herstelt heeft van zijn mindere opening in dit seizoen waarbij hij met name tegen Rapid in negatieve zin opviel.

Het grote Ajax is tevreden dus met een verdediger die nu een aardige reeks heeft tegen tegenstanders van middelmatig niveau en het laat afweten tegen de betere tegenstanders. Zo kun je het ook bekijken.

En voor je verwijst naar Feyenoord... Nee, wij hebben niet beter. Maar wij zitten nu nog niet, en heel lang nog niet gezien ons beleid en scouting, op dat niveau. Maar mochten wij daar komen, verwacht ik een betere verdediger dan Veltman.

Ja maar hij heeft wel is in eigen goal geschoten.

Ach en Cillessen word door diverse mensen nog steeds afgerekend op zijn akkefietje met Kazim.

Ja maar die hoort ook niet in Oranje.

Altijd dezelfden. Heren met een grote mond over alles en iedereen, maar owee als het over hun eigen spelers gaat. Heren waar het cynisme van afdruipt, afgezien dan van de lange teentjes (geleend van gevegt) m.b.t. hun eig en club. Als het over lievelingetjes gaat bij Ajax treedt men oneindig in herhaling dat ze oh zo goed zijn en vele andere forumleden op DVK zo oneerlijk zijn in hun mening. Iemand zegt iets kleins over Veltman en dezelfden voelen de behoefte om erop te reageren, weer cynisch (niet Abu, hij onderbouwt) en bovenal lange tenerig. Zelfs Cillessen wordt erbij gehaald. Even je punt maken door dat als extra bonus er bovenop te gooien. Niemand anders begint erover, maar toch.

De man met de grote mond die ervan houdt om vanuit het vrolijke Meppel zijn grote internetwaffel open te trekken naar half het forum omdat hij zich dan een grote jongen voelt. De ander die zo erg in zichzelf gelooft, maar jammert als een kip zonder kop wanneer iemand ook maar een beetje tegen zijn clubje aanpist. Het zit toch diep h? Eef? (Tip: herhaal dat weer een flink aantal keer op dit forum, dan kun je lekker met die veren schudden. Ik wens je daar succes mee.)

Maar bovenal, veel plezier nog met jullie meninkjes over Veltman en Cillessen en het daarbij behorende cynisme. (of het gescheld soms bij SanMark)
 

Maasveld

Well-known member
Altijd dezelfden. Heren met een grote mond over alles en iedereen, maar owee als het over hun eigen spelers gaat. Heren waar het cynisme van afdruipt, afgezien dan van de lange teentjes (geleend van gevegt) m.b.t. hun eig en club. Als het over lievelingetjes gaat bij Ajax treedt men oneindig in herhaling dat ze oh zo goed zijn en vele andere forumleden op DVK zo oneerlijk zijn in hun mening. Iemand zegt iets kleins over Veltman en dezelfden voelen de behoefte om erop te reageren, weer cynisch (niet Abu, hij onderbouwt) en bovenal lange tenerig. Zelfs Cillessen wordt erbij gehaald. Even je punt maken door dat als extra bonus er bovenop te gooien. Niemand anders begint erover, maar toch.

De man met de grote mond die ervan houdt om vanuit het vrolijke Meppel zijn grote internetwaffel open te trekken naar half het forum omdat hij zich dan een grote jongen voelt. De ander die zo erg in zichzelf gelooft, maar jammert als een kip zonder kop wanneer iemand ook maar een beetje tegen zijn clubje aanpist. Het zit toch diep h? Eef? (Tip: herhaal dat weer een flink aantal keer op dit forum, dan kun je lekker met die veren schudden. Ik wens je daar succes mee.)

Maar bovenal, veel plezier nog met jullie meninkjes over Veltman en Cillessen en het daarbij behorende cynisme. (of het gescheld soms bij SanMark)

Het zit wel diep he.
 

Eef de Kip

Well-known member
Het grote Ajax is tevreden dus met een verdediger die nu een aardige reeks heeft tegen tegenstanders van middelmatig niveau en het laat afweten tegen de betere tegenstanders. Zo kun je het ook bekijken.

Nee hoor, hij is gewoon niet zo slecht als sommigen hier doen beweren en die aardige reeks heeft hij al eerder gehad.



De rest van je post vind ik een tikje sneu dus dat laat ik maar even voor wat het is. Ik hoop iig dat het oplucht.


Het zit wel diep he.

Ik kan me voorstellen dat je nu helemaal zit te bedenken waar dit over gaat.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Het grote Ajax is tevreden dus met een verdediger die nu een aardige reeks heeft tegen tegenstanders van middelmatig niveau en het laat afweten tegen de betere tegenstanders. Zo kun je het ook bekijken.

Wat Eef zegt en wat ik daaraan toe voeg: het kan (en moet) altijd beter.

Maar ik vind het onzin om spelers doorlopend als enorme prutsers neer te zetten, daar hou ik niet zo van
Ook niet als ze bij Feyenoord of PSV voetballen trouwens. Of het nou om Bruma, Veltman of van Beek gaat (of om Blind of Depay), dat geroep over prutsers als iemand -vaak zijn het ook nog vrij jonge gasten- eens een mindere periode heeft, daar hebben sommige mensen hier nogal een handje van. Vandaar mijn opmerking.
 
Laatst bewerkt:

DeftonesJP

New member
Veltman is toch ook geen prutser? Het is een zelfkritische speler die het meeste uit zijn kwaliteiten haalt. Dat hij fysiek te kort komt kan hij enkel compenseren met postionering en techniek. Naar mijn idee doet hij dat al vanaf zijn debuut. Het verklaart ook waarom hij relatief laat doorbrak. Het is in de eredivisie een leuke verdediger en voetballend zelfs een goede verdediger maar als hij een sterke spits tegen zich heeft krijgt hij het moeilijk. Dat laatste is vervelend maar ik heb wel het idee dat hij daar stappen in maakt en ik zie hem altijd nog liever dan Mike van der Hoorn die speelt alsof je naar de herhaling zit te kijken.
 

SanMark.

Well-known member
Het grote Ajax is tevreden dus met een verdediger die nu een aardige reeks heeft tegen tegenstanders van middelmatig niveau en het laat afweten tegen de betere tegenstanders. Zo kun je het ook bekijken.

En voor je verwijst naar Feyenoord... Nee, wij hebben niet beter. Maar wij zitten nu nog niet, en heel lang nog niet gezien ons beleid en scouting, op dat niveau. Maar mochten wij daar komen, verwacht ik een betere verdediger dan Veltman.







Altijd dezelfden. Heren met een grote mond over alles en iedereen, maar owee als het over hun eigen spelers gaat. Heren waar het cynisme van afdruipt, afgezien dan van de lange teentjes (geleend van gevegt) m.b.t. hun eig en club. Als het over lievelingetjes gaat bij Ajax treedt men oneindig in herhaling dat ze oh zo goed zijn en vele andere forumleden op DVK zo oneerlijk zijn in hun mening. Iemand zegt iets kleins over Veltman en dezelfden voelen de behoefte om erop te reageren, weer cynisch (niet Abu, hij onderbouwt) en bovenal lange tenerig. Zelfs Cillessen wordt erbij gehaald. Even je punt maken door dat als extra bonus er bovenop te gooien. Niemand anders begint erover, maar toch.

De man met de grote mond die ervan houdt om vanuit het vrolijke Meppel zijn grote internetwaffel open te trekken naar half het forum omdat hij zich dan een grote jongen voelt. De ander die zo erg in zichzelf gelooft, maar jammert als een kip zonder kop wanneer iemand ook maar een beetje tegen zijn clubje aanpist. Het zit toch diep h? Eef? (Tip: herhaal dat weer een flink aantal keer op dit forum, dan kun je lekker met die veren schudden. Ik wens je daar succes mee.)

Maar bovenal, veel plezier nog met jullie meninkjes over Veltman en Cillessen en het daarbij behorende cynisme. (of het gescheld soms bij SanMark)

Opgelucht ?
 

Cees

New member
Ik kan me voor een deel wel vinden in de post van Fabian. Mr Wrong is in zijn post niet negatief over Ajax en hij geeft aan dat Ajax goed is in het spel dat ze nu spelen. Vervolgens maakt hij een halve grap over Veltman en dan wordt er door sommigen meteen weer van alles bijgehaald over Cillessen, terwijl het daar totaal niet over gaat (behalve dat een persoon in een ander topic daar een opmerking over maakt, en dat moet je al helemaal niet al te serieus nemen). Ja dan ben ik het met Fabian eens dat ik daar net zo goed heel erg moe van wordt.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ja dan ben ik het met Fabian eens dat ik daar net zo goed heel erg moe van wordt.

Als dat de maatstaf is dan kunnen we dit forum wel dichtgooien, ik vind het nogal over de top. Typisch voorbeeld van meer van iets maken dan dat het is.

Edit , maar ik vind het wel best hoor en OT dan maar, ik heb niet de indruk dat mr wrong erg gecharmeerd is van Veltman, dat kan en mag natuurlijk maar in de post van Abu en mij later wordt alleen maar getracht eea te nuanceren maar laten we ons vooral focussen op 2 posts over Cillessen, daar word ik persoonlijk een beetje moe van.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan