De (tijdelijke) trainer van Ajax: John van 't Schip

Pascallovic

Well-known member
Onbegrijpelijk. Van der Gaag had deze prijs moeten krijgen.
Ik vind ook dat van der Gaag hem meer had verdient, of anders Gio. Vanwege een hele mooie Europese reeks hoef je nog niet meteen trainer van het jaar te worden. Maar goed als hij de Europa League wint, dan kan Bosz zomaar Coach van het jaar worden en Ajax sportploeg van het jaar. Zo gaat dat dan ook wel weer.
 

Ceephax

New member
Zou het er niet een piepklein beetje mee te maken kunnen hebben dat de selectie aan de nieuwe speelwijze moest wennen?

Dat probleem heb je in Nederland dus elk seizoen aangezien het vrijwel geen club lukt om de selectie bijelkaar te houden. Op deze manier wordt hij natuurlijk nooit kampioen. Iets minder naief aanvallen levert gewoon meer punten op.
 

Eresd?g?

Banned
Dat probleem heb je in Nederland dus elk seizoen aangezien het vrijwel geen club lukt om de selectie bijelkaar te houden. Op deze manier wordt hij natuurlijk nooit kampioen. Iets minder naief aanvallen levert gewoon meer punten op.
Het ging er niet om dat hij nieuwe spelers moest inpassen. Hij moest een nieuwe speelstijl inpassen. En zo waardeloos was eerste seizoenshelft ook weer niet. Alleen thuiswedstrijden Roda en Willem II waren erg zuur....
 

Janssen

Well-known member
Ik vind ook dat van der Gaag hem meer had verdient, of anders Gio. Vanwege een hele mooie Europese reeks hoef je nog niet meteen trainer van het jaar te worden. Maar goed als hij de Europa League wint, dan kan Bosz zomaar Coach van het jaar worden en Ajax sportploeg van het jaar. Zo gaat dat dan ook wel weer.

Dus de conclusie is dat ze de volgende keer beter even wachten met uitreiken van die prijs. Tenzij ze hem puur op de competitie baseren, maar dan had iemand anders moeten winnen.
 

Batigoal

Well-known member
Ik vind ook dat van der Gaag hem meer had verdient, of anders Gio. Vanwege een hele mooie Europese reeks hoef je nog niet meteen trainer van het jaar te worden. Maar goed als hij de Europa League wint, dan kan Bosz zomaar Coach van het jaar worden en Ajax sportploeg van het jaar. Zo gaat dat dan ook wel weer.

Gezien de karige recente jaren met het Nederlands clubvoetbal is het bereiken van de slotfase (halve finale of verder) van een Europees toernooi door een Nederlandse club wel degelijk al een topprestatie, zeker omdat het winnen of verliezen van een finale simpelweg afhangt van de vorm van de dag. In het geval van Peter Bosz is het niet bereiken van de Champions League tegen een club als Rostov gewoon een teleurstellende prestatie, dus ook dat moet je meewegen. Nationaal zou je moeten kijken naar wie het beste presteert met het huidige spelersmateriaal. Dat zouden dus Mitchell van der Gaag, Erik ten Hag en Ren? Hake zijn.
 

Ceephax

New member
Nieuwe spelers moeten dus ook die nieuwe speelstijl aanleren, dus dat gaat ook weer punten kosten volgend seizoen.
Er is een duidelijke trend bij Bosz dat hij maar 1 seizoenshelft goed kan presteren. Dat is voor een kampioenschap te weinig.
Ik zet 'm geld in ieder geval niet op Ajax komend seizoen.
 

Batigoal

Well-known member
Dus de conclusie is dat ze de volgende keer beter even wachten met uitreiken van die prijs. Tenzij ze hem puur op de competitie baseren, maar dan had iemand anders moeten winnen.

Vorig jaar was de flater dat Erik ten Hag die prijs kreeg vlak voordat hij onderuit ging in zowel de bekerfinale als de playoffs.
 

Pascallovic

Well-known member
Dat probleem heb je in Nederland dus elk seizoen aangezien het vrijwel geen club lukt om de selectie bijelkaar te houden. Op deze manier wordt hij natuurlijk nooit kampioen. Iets minder naief aanvallen levert gewoon meer punten op.
Waarom reken jij Bosz het niet presteren in de eerste seizoenshelft meer aan dan Ten Hag? Ten Hag begon ook heel zwak aan het seizoen, omdat zijn team nog niet ingespeeld was. Die haalde ook maar 1 overwinning in de eerste 8 wedstrijden. In 15/16 had hij precies hetzelfde verhaal, om vervolgens in de competitie, bekerfinale en de playoff finale een Europees ticket te verspelen.

Vorig jaar was de flater dat Erik ten Hag die prijs kreeg vlak voordat hij onderuit ging in zowel de bekerfinale als de playoffs.
Laatste competitiewedstrijd dat seizoen had hij ook plaatsing voor Europees voetbal in eigen hand. Gewoon 3 finales niet winnen.
 
Laatst bewerkt:

Ceephax

New member
Waarom reken jij Bosz het niet presteren in de eerste seizoenshelft meer aan dan Ten Hag? Ten Hag begon ook heel zwak aan het seizoen, omdat zijn team nog niet ingespeeld was. Die haalde ook maar 1 overwinning in de eerste 8 wedstrijden. In 15/16 had hij precies hetzelfde verhaal, om vervolgens in de competitie, bekerfinale en de playoff finale een Europees ticket te verspelen.

Laatste competitiewedstrijd dat seizoen had hij ook plaatsing voor Europees voetbal in eigen hand. Gewoon 3 finales niet winnen.

4e plek met Utrecht met een flink gat naar de concurrentie is gewoon een uitstekende prestatie. (9e begroting)
 

Eresd?g?

Banned
Nieuwe spelers moeten dus ook die nieuwe speelstijl aanleren, dus dat gaat ook weer punten kosten volgend seizoen.
Er is een duidelijke trend bij Bosz dat hij maar 1 seizoenshelft goed kan presteren. Dat is voor een kampioenschap te weinig.
Ik zet 'm geld in ieder geval niet op Ajax komend seizoen.
Welke helft heeft hij dan niet goed gepresteerd? Met name dankzij de goede prestaties in Europa voor de winterstop leverde de eerste plek op in de poule waardoor loting gunstig uitviel. Mijn inziens praat jij een beetje poep.
 

Ceephax

New member
Welke helft heeft hij dan niet goed gepresteerd? Met name dankzij de goede prestaties in Europa voor de winterstop leverde de eerste plek op in de poule waardoor loting gunstig uitviel. Mijn inziens praat jij een beetje poep.

5 punten achter op de koploper is een flink gat.
 

Pascallovic

Well-known member
4e plek met Utrecht met een flink gat naar de concurrentie is gewoon een uitstekende prestatie. (9e begroting)
Heeft ie nog steeds 1 goede seizoenshelft en 1 zwakke seizoenshelft, hetgeen je Bosz ook in zijn Vitessetijd toen hij prima presteerde verwijt.
 

Maasveld

Well-known member
Dat probleem heb je in Nederland dus elk seizoen aangezien het vrijwel geen club lukt om de selectie bijelkaar te houden. Op deze manier wordt hij natuurlijk nooit kampioen. Iets minder naief aanvallen levert gewoon meer punten op.
De na?ef aanvallend spelende Bosz behaalde met Ajax het afgelopen jaar meer punten en kwam verder in Europa dan het niet na?ef aanvallend spelende Ajax van De Boer. Hoe verklaar je dat?
 

Pascallovic

Well-known member
Ik vod vorig jaar niemand er bovenuitsteken.

Dit seizoen had de prijs naar Van Bronckhorst moeten gaan.
Vorig jaar had ik hem aan John Stegeman gegeven. Linkerrijtje eindigen met Heracles en de play-offs voor Europees voetbal winnen. Meer is niet mogelijk bij die club.
 

Ceephax

New member
De na?ef aanvallend spelende Bosz behaalde met Ajax het afgelopen jaar meer punten en kwam verder in Europa dan het niet na?ef aanvallend spelende Ajax van De Boer. Hoe verklaar je dat?

Het gaat mij er om dat je met Bosz nooit een prijs zal winnen. Het ziet er wel leuk uit, maar daar koop je helaas niets voor.
 

Eresd?g?

Banned
5 punten achter op de koploper is een flink gat.
Dat valt in de winterstop wel mee hoor. Nogmaals, hij heeft prima seizoen gedraaid zowel voor als na winterstop. Alleen in beginfase liep t wat minder door nieuw systeem dat gespeeld werd. En uiteindelijk heeft hij Ajax naar finale E.L. geloodst. Erg knap en vooral daarom is deze prijs terecht.
 

De Wolf

Well-known member
Vorig jaar had ik hem aan John Stegeman gegeven. Linkerrijtje eindigen met Heracles en de play-offs voor Europees voetbal winnen. Meer is niet mogelijk bij die club.

Die stond er niet eens bij. Soms vraag ik mij ook af wat bepaalde kandidaten bij de vijf genomineerden moeten.
 
Bovenaan