De (tijdelijke) trainer van Ajax: John van 't Schip

Max

Administrator
Forumleiding
Peter Bosz, Ajax trainer

Peter Bosz, Ajax trainer

Waar krijgen we spijt van? Dat Bosz op de bank zit bij Ajax?

Wat kunnen wij daar aan doen dan?

Hem vorig seizoen aanstellen in plaats van de alom geroemde Van Bronckhorst. Ik ontken overigens iedere betrokkenheid.
 

Fabian

Active member
Hem vorig seizoen aanstellen in plaats van de alom geroemde Van Bronckhorst. Ik ontken overigens iedere betrokkenheid.

De man die de financi?le chaos mede heeft veroorzaakt, aanstellen op het moment dat die ellende net is opgeruimd.

Ja, dat was een goed idee geweest. Nu zit Feyenoord vol met andere goede idee?n, dus het had zomaar gekund. Ik kijk nergens meer van op.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ach Van Geel doet zoals je al aangeeft al genoeg goed werk. Hadden we Bosz er prima bij kunnen hebben.
 

De Wolf

Well-known member
Laat hem maar wegblijven

Nou vooruit, hij mag komend seizoen een keer terugkomen als hij maar daarna met een chagrijnig gezicht vertrekt.
 

Pascallovic

Well-known member
Een trainer is net zo goed als zijn materiaal.
Als trainers als Rutten met FC Twente in 2002, Van der Looi bij FC Groningen, Jans bij PEC en Stegeman bij Heracles wel prijzen kunnen pakken, waarom lukt een Bosz dat dan niet. Of hadden de genoemde trainers met hun club zoveel beter materiaal dan Bosz bij Vitesse of in Isra?l?
 

Fregge

Well-known member
Totaal onvergelijkbaar. Bij Heracles en Vitesse liet die de ploeg ontzettend goed voetballen. Ver van z'n goal af. En laten we eerlijk zijn: Dat moet je niet doen met Van der Heijden en Kashia. De trainers die jij noemt speelden simpelweg anders dan Bosz deed. Laat bijvoorbeeld Bruma maar met 40 meter in z'n rug spelen. Dan haalt die Oranje ook niet hoor.
 

Maasveld

Well-known member
Als trainers als Rutten met FC Twente in 2002, Van der Looi bij FC Groningen, Jans bij PEC en Stegeman bij Heracles wel prijzen kunnen pakken, waarom lukt een Bosz dat dan niet. Of hadden de genoemde trainers met hun club zoveel beter materiaal dan Bosz bij Vitesse of in Isra?l?
Hij had pech dat ie wel een fatsoenlijke tegenstander in de bekerfinale trof.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik kan me niet herinneren dat Ajax in 2012 de beker heeft gewonnen.

Oh die finale. Maakt weinig uit voor de rest want PEC had bijvoorbeeld met de landskampioen van dat seizoen wel een fatsoenlijke tegenstander ook al doet de uitslag anders vermoeden. Feit blijft dat voor een goede trainer Bosz toch wel erg weinig wint, terwijl er de laatste seizoenen toch wel mogelijkheden zijn voor de kleinere clubs.
 

Abubakari

Well-known member
Wie had het dan wel moeten worden?

Ik vind het een beetje zeuren om het zeuren dat Bosz nog nooit een prijs gepakt heeft.
 

Abubakari

Well-known member
Ik ben blij dat we een trainer krijgen die avontuurlijk voetbal wil spelen. Worden we geen kampioen (al ga ik daar niet van uit, gewoon lekker voetballen ?n kampioen worden, niet omdat het moet maar omdat het kan) dan is dat jammer, maar een jaartje voornamelijk mooi voetbal en veel doelpunten is me na jaren droogte ook wel wat waard. Ik geef Bosz gewoon een kans en zie het ook wel zitten met hem. Als het niks wordt zaag ik hem dan wel af.
 

Pascallovic

Well-known member
Wie had het dan wel moeten worden?

Ik vind het een beetje zeuren om het zeuren dat Bosz nog nooit een prijs gepakt heeft.
Ik zie niet wat Bosz speciaal maakt dat hij meer geschikt is dan een Ron Jans, John van den Brom, Fred Rutten, Erik ten Hag of Gertjan Verbeek. Het is een hype dat het zo'n goede trainer is, terwijl iedereen die ik opnoem net zulke of zelfs betere resultaten kan overleggen. Hij kan harakirivoetbal spelen, alsof dat een verdienste is.

Ik vind dat je rust moet krijgen en Peter Bosz zal snel onder vuur liggen als hij 3 van de eerste 5 wedstrijden niet wint. Ik denk niet dat hij bij de achterban voldoende vertrouwen geniet. Ik had gegaan voor gokjes als Jans, Stam of Seedorf. Ook geen zekerheidjes, maar wel trainers die met meer krediet bij de achterban beginnen.
 

Abubakari

Well-known member
Nou, ik ben op mijn beurt blij dat Jans, Seedorf of Stam geen trainer bij Ajax wordt.
Om er nu gelijk vanuit te gaan dat Bosz 3 van zijn eerste 5 wedstrijden niet wint... Tsja, dan krijgt zelfs Frank de Boer of Jari Litmanen het moeilijk bij Ajax. Daarnaast ben ik niet zo'n doemdenker.
 
Bovenaan