Noordooster, even een vraag: heb ik het goed onthouden dat jij wel eens aangegeven hebt hier dat je niet gelovig bent?
Indien ja, waarom ben jij dan tegen spelen op de zondag? Wat weerhoudt je er van om dat te doen? (en dan even je individuele mening, niet die van jouw club)
Als je gelovig bent snap ik nog dat je niet op zondag wilt spelen, maar als je niet gelovig bent snap ik dat namelijk niet.
Laat ik er dit over zeggen. En ik zie wel weer hoe erop geschoten wordt.
Mijn reacties maken soms nogal wat los hier.

mg:
Ik heb geen principi?le bezwaren tegen voetballen op zondag. Heb het zelf ook gedaan.
En als mijn zoon op zondag wil voetballen , dan doet hij zijn best maar.
Het gaat mij om andere zaken.
Ik heb ook op zaterdag gevoetbald en daar speelden ook jongens die principieel niet op zondag wilden voetballen.
Zij wisten dat ze bij onze club die garantie ook hadden.
Zulke leden zou ik niet buiten willen sluiten door wedstrijden op zondag te spelen.
En ik zou het waarderen als andere niet/minder-principi?le leden dezelfde mening hebben.
Ook clubs waarbij om welke reden dan ook in de statuten staat dat ze niet op zondag spelen of waarvan de meerderheid der leden het niet wil, zou ik niet willen verplichten.
Verder geeft de ervaring dat het zaterdagvoetbal lange tijd met de nek aangekeken werd door het zondagvoetbal en nu opeens nodig schijnt te zijn om het zondagvoetbal er bovenop te helpen ook niet veel animo om op zondag te voetballen.
Ook persoonlijke ervaringen met bejegeningen in za-zo-derby's, in za-zo fusieprocessen en bv ook in de taal die sommigen hier uitslaan puur om te shockeren maken mij niet enthousiast.
De ervaringen van de tweede divisie in het vorige en dit seizoen bij HHC doen mij terugverlangen naar 2015-2016, met fatsoenlijke aanvangstijden, meer aansprekende tegenstanders en veel publiek.
De manier waarop op DVK de discussie wordt gevoerd en de gebruikte "argumenten" maken me eerder minder dan meer enthousiast.
Dat spelers en trainers wel op zondag willen voetballen vind ik geen doorslaggevend argument.
Zij gaan er niet alleen over en ze behoren te weten hoe er binnen hun club over zulke zaken wordt gedacht.
Overigens vergis je niet. Ik ken veel voetballiefhebbers die niet of niet streng gelovig zijn , die geen principi?le bezwaren hebben tegen voetballen op zondag , die toch niet willen dat hun zaterdagclub op zondag gaat spelen.
Je hoeft dus niet zelf een principi?le zaterdagvoetballer te zijn om toch voor jouw club tegen het voetballen op zondag te zijn .