Dat lijkt me idd de reden. Maar waar rekken ze naartoe? Als je nou zag dat er beweging kwam dan kon ik het me nog voorstellen, maar dit zit al jaren muurvast, daar gaat echt geen beweging in komen.Om het nog wat langer te kunnen rekken waarschijnlijk.
Zijn er toch 6? (West I, West II, Zuid I, Zuid II, Noord en Oost?)Van de andere kant is het onzin om in totaal vijf landelijke afdelingen te hebben. Als je stopt met die speeldagenonzin en na de Eerste Divisie verder gaat met 2-4-8 afdelingen heb je ook in de top van het amateurvoetbal weer heel veel derby's.
En alle clubs die niet mee willen doen gaan maar lekker in hun eigen competitiespelen buiten de piramide. Is in andere landen ook niet ongebruikelijk. Na enkele jaren komt men dan schoorvoetend terug.
Zijn er toch 6? (West I, West II, Zuid I, Zuid II, Noord en Oost?)
Ik zou nog wel voor een enkele 2e divisie zijn, maar daarna idd 2x 3e, 4x HK etc.
Jij pleit voor helemaal geen landelijke afdelingen meer? Wat zou er op tegen zijn om die wel te behouden? Zo veel invloed heeft dat toch niet op wel/geen derby's? Er wordt nu ook al af en toe wat geschoven in de grensploegen, zo speelt Hillegom dan weer West I, dan weer West II, net als Van Nispen uit buurdorp De Zilk.
Dus maak harde regels over p/d, versoepel de licentie-eisen (wat JMD zegt, als je met grotendeels amateurspelers in de JL kans denkt te maken, veel succes), en maak een nieuwe open competitie met daarin geen zaterdag/zondagonderscheid maar regionale indelingen. Laat elke club kiezen of ze daaraan meedoen. Thuisclub bepaalt speeldag. Punt.
Iedereen die zich daar niet aan wil conformeren doet niet mee met de landelijke voetbalpiramide. Begin maar je eigen zaterdag- of zondagcompetitie. Dat gelul en compromis gezoek. En als je spijt krijgt mag je alsnog meedoen, maar dan wel onderaan beginnen en dan ??k echt ipv dat gemarchandeer.
Zullen wij ons aanmelden als verkenner voor de KNVB?Dus maak harde regels over p/d, versoepel de licentie-eisen (wat JMD zegt, als je met grotendeels amateurspelers in de JL kans denkt te maken, veel succes), en maak een nieuwe open competitie met daarin geen zaterdag/zondagonderscheid maar regionale indelingen. Laat elke club kiezen of ze daaraan meedoen. Thuisclub bepaalt speeldag. Punt.
Iedereen die zich daar niet aan wil conformeren doet niet mee met de landelijke voetbalpiramide. Begin maar je eigen zaterdag- of zondagcompetitie. Dat gelul en compromis gezoek. En als je spijt krijgt mag je alsnog meedoen, maar dan wel onderaan beginnen en dan ??k echt ipv dat gemarchandeer.
Aha, op die manier. Ik zou dan voor 1x ere, 1x eerste, 1x tweede zijn. En dan vanaf de 3e divisie verdelen over noord en zuid. 5 is idd teveel. Maar als je 3e divisie splitst in NZ dan valt het wel mee lijkt me.Met landelijk bedoel ik in dit geval een afdeling die het hele land dekt (daar zijn er nu vijf van tot en met de derde divisie). Wat ik bedoel is dus 1 Eredivisie, 1 Eerste Divisie, 2 Tweede Divisies, 4 Derde Divisie en zo verder.
Aha, op die manier. Ik zou dan voor 1x ere, 1x eerste, 1x tweede zijn. En dan vanaf de 3e divisie verdelen over noord en zuid. 5 is idd teveel. Maar als je 3e divisie splitst in NZ dan valt het wel mee lijkt me.
Denk dat je best een eind kan komen hoor, want de aantallen veranderen 'bovenin' niet (even er van uitgaande dat iedereen mee wil blijven doen), je hebt nog steeds 18x ere, 20x 1e, 18x 2e, 36x 3e. Het enige verschil zou zijn dat je die 36 derdedivisionisten niet op zat/zon verdeelt maar gewoon noord/zuid. Dat is gewoon een kwestie van een lijntje trekken, waarbij je wel een beetje moet proberen regioclubs bij elkaar te laten. Alle bollenstreekclubs bv (als dat er weer meer dan de huidige 1 zijn) in ?f noord ?f zuid.Het punt is inderdaad dat je er niet uitkomt als je de huidige structuur blijft aanpassen.
Als het aan mij lag, zou ik de 2e Divisie ook al opsplitsen in Noord en Zuid. Dus 1-1-2-4 enz. Wat Waan ook zegt.
Denk dat je best een eind kan komen hoor, want de aantallen veranderen 'bovenin' niet (even er van uitgaande dat iedereen mee wil blijven doen), je hebt nog steeds 18x ere, 20x 1e, 18x 2e, 36x 3e. Het enige verschil zou zijn dat je die 36 derdedivisionisten niet op zat/zon verdeelt maar gewoon noord/zuid. Dat is gewoon een kwestie van een lijntje trekken, waarbij je wel een beetje moet proberen regioclubs bij elkaar te laten. Alle bollenstreekclubs bv (als dat er weer meer dan de huidige 1 zijn) in ?f noord ?f zuid.
Hetzelfde kan je doen met de 4 hoofdklassen.
Enzovoort.
Ik denk dat je geen van de 2-en de standaard moet noemen. Gewoon 1 competitie en idd zoals je zegt: thuisclub bepaalt de speeldag. Dat kan bij andere sporten ook.Ja, maar je gaat er vanuit dat iedereen dat dan ook wil. Maar dan blijf je verdeeldheid houden. Ik zou aan elke club een duidelijke keus bieden. Of je doet mee in de nieuwe piramide, of je gaat buiten de piramide om voetballen. In het eerste geval krijg je meer ondersteuning, in het tweede geval minder. Maar daar staat dan ook een lagere afdracht tegenover. etc... werk dat nou eens uit.
Je zou eventueel ook kunnen zeggen dat de zondagcompetitie de standaard wordt en dat zaterdagteams mogen kiezen. Maar dat vind ik al weer minder.
Toch opvallend dat de KNVB nu stelt dat er helemaal geen promotie zal zijn vanuit de Tweede Divisie dit seizoen. Nu zitten waarschijnlijk de meeste clubs daar inderdaad niet echt op te wachten, maar het lijkt me voor Achilles'29 toch vreemd dat ze nu niet direct terug kunnen keren in de Eerste Divisie.