De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

noordooster

Well-known member
Het is toch schandalig dat Feyenoord zich meet met de rechterrijtje en de Jupiler clubs in plaats van met Ajax en PSV of desnoods AZ en FC Utrecht.

Misschien is dat het niveau van Feyenoord 2.
Ze speelden de laatste wedstrijd gelijk tegen Heracles en een week ervoor verloren ze met 4 - 0 van ADO.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wees gerust, Feyenoord maakt echt de beste keuze.

Ik betwijfel het. In het eerste krijgen jeugdspelers geen speeltijd, dan is de piramide een beter idee dan oefenpotjes spelen tegen Jong Helmond Sport. Ook qua uitstraling met je jeugdopleiding verlies je terrein. De winst die Feyenoord hiermee zou kunnen boeken is heel veel kleiner dan de schade die we hiermee kunnen oplopen. Feyenoord zou eigenlijk volop in de opleiding moeten investeren i.p.v. een paar miljoen per jaar aan tribuneklanten weggooien.

Misschien is dat het niveau van Feyenoord 2.
Ze speelden de laatste wedstrijd gelijk tegen Heracles en een week ervoor verloren ze met 4 - 0 van ADO.

Die potjes hebben ze grotendeels met A1 en A2 spelers gespeeld tegen ploegen met eredivisie ervaring. De rest van de competitie hebben ze haast iedere pot met tien vingers in de neus gewonnen.
 

noordooster

Well-known member
Die potjes hebben ze grotendeels met A1 en A2 spelers gespeeld tegen ploegen met eredivisie ervaring. De rest van de competitie hebben ze haast iedere pot met tien vingers in de neus gewonnen.
Ook van Heerenveen 2 konden ze niet winnen. 1x gelijk en 1x verloren.
Heerenveen eindigt dik boven Feyenoord 2
 

Max

Administrator
Forumleiding
De piramide

Ook van Heerenveen 2 konden ze niet winnen. 1x gelijk en 1x verloren.
Heerenveen eindigt dik boven Feyenoord 2

Je hebt het nu allemaal over de kampioenspoule. Nog steeds een enorme wanprestatie van Feyenoord, maar in de kampioenspoule heeft Feyenoord wel veelvuldig gebruik gemaakt van eerste en tweede jaars A-spelers. Aangevuld met toppers als Tapia.

Nee, wat dat betreft is het een buitengewoon droevig jaar op alle vlakken. Feyenoord 1 presteerde kut, Jong Feyenoord presteerde kut en Feyenoord A1 presteerde weer kut. Zelfs de trots Feyenoord B1 wist de titel niet te pakken.
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
Je hebt het nu allemaal over de kampioenspoule. Nog steeds een enorme wanprestatie van Feyenoord, maar in de kampioenspoule heeft Feyenoord wel veelvuldig gebruik gemaakt van eerste en tweede jaars A-spelers. Aangevuld met toppers als Tapia.

Nee, wat dat betreft is het een buitengewoon droevig jaar op alle vlakken. Feyenoord 1 presteerde kut, Jong Feyenoord presteerde kut en Feyenoord A1 presteerde weer kut. Zelfs de trots Feyenoord B1 wist de titel niet te pakken.
3e plaats en bekerwinst, noem dat maar kut. Iedere andere subtopper zou daarmee de polonaise lopen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De piramide

3e plaats en bekerwinst, noem dat maar kut. Iedere andere subtopper zou daarmee de polonaise lopen.

Welke subtopper heeft nog meer afgelopen zomer en winter zoveel geld in haar selectie gepompt? Verder een godswonder dat er niemand over ons is heen gesprongen op de ranglijst en laten we het over het vertoonde spel al helemaal niet hebben. Als klant moet je kritisch blijven op het product.
 

Forza AZ

Well-known member
Welke subtopper heeft nog meer afgelopen zomer en winter zoveel geld in haar selectie gepompt?
OK, het aantal punten is misschien niet waarop Feyenoord gerekend had. Maar meedoen met PSV en Ajax was evengoed niet re?el geweest, dus qua eindpositie heeft Feyenoord het maximale gehaald.
 

Forza AZ

Well-known member
Tussenstand instomingstabel beloften na 3 mei:

1 FC Utrecht 9,75
-------------------------
2 AZ 9,75
3 Vitesse 9,00
4 FC Groningen 8,00
5 FC Twente 7,50
-------------------------
6 Sparta Rotterdam 7,25
7 Almere City FC 4,00
8 FC Volendam 4,00
9 De Graafschap 3,25
10 Brabant United 2,75
11 Achilles'29 1,00


Clubs in het rood zijn al zeker van de divisie waarin ze gaan instromen.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Even voor mijn duidelijkheid of ik het goed heb:
de nummer 1 stroomt in de JL in (neemt eigenlijk de plek van Jong Twente in), de nummers 2 t/m 5 dus in de 2e divisie en dan de rest in de 3e divisie (verdeeld over zat/zon)?

En hoe wordt dan bepaald wie van de Jong-teams er in de 3e div zat/zon speelt?

Was deze hoeveelheid instromers qua Jongteams wat de KNVB verwachtte of hadden ze meer Jongteams gepland in de 3e div?
 

Max

Administrator
Forumleiding
OK, het aantal punten is misschien niet waarop Feyenoord gerekend had. Maar meedoen met PSV en Ajax was evengoed niet re?el geweest, dus qua eindpositie heeft Feyenoord het maximale gehaald.

Ik had ook niet gerekend op het slechtste voetbal in elf jaar seizoenkaarthouderschap.
 

Forza AZ

Well-known member
Even voor mijn duidelijkheid of ik het goed heb:
de nummer 1 stroomt in de JL in (neemt eigenlijk de plek van Jong Twente in), de nummers 2 t/m 5 dus in de 2e divisie en dan de rest in de 3e divisie (verdeeld over zat/zon)?

Correct.

En hoe wordt dan bepaald wie van de Jong-teams er in de 3e div zat/zon speelt?

3 teams op zowel zaterdag als zondag.

Nummers 6 t/m 8 mogen kiezen. Blijft er dan nog keuze over hebben de nummers 9 en/of 10 de keus. Nummer 11 moet het doen met de plek die over blijft.

Was deze hoeveelheid instromers qua Jongteams wat de KNVB verwachtte of hadden ze meer Jongteams gepland in de 3e div?

De KNVB heeft de promotie/degradatie regelingen aangepast op het aantal belofte teams dat zich inschreven voor de piramide. Hadden zich meer teams ingeschreven dan waren er waarschijnlijk meer in de Derde Divisie ingestroomd ten koste van clubs uit de Hoofdklasse.
 

noordooster

Well-known member
Nummers 6 t/m 8 mogen kiezen. Blijft er dan nog keuze over hebben de nummers 9 en/of 10 de keus. Nummer 11 moet het doen met de plek die over blijft.

Ik dacht dat elk beloftenteam zijn keuze al bekend had gemaakt. Zaterdag of zondag.
Kunnen ze hun eerder gedane keuze alsnog veranderen ?
 

Forza AZ

Well-known member
Ik dacht dat elk beloftenteam zijn keuze al bekend had gemaakt. Zaterdag of zondag.
Kunnen ze hun eerder gedane keuze alsnog veranderen ?
Ja, de teams hebben hun keus inderdaad al gemaakt. Ik bedoelde alleen dat de nummers 6 t/m 8 hun voorkeur direct krijgen en de nummers 9 t/m 11 moeten afwachten of hun keus nog vrij is.
 

noordooster

Well-known member
En dat komt natuurlijk doordat er nauwelijks teams komen uit Noord, Oost en Zuid Nederland.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Wat grappig, bijna alle clubs liggen in een cirkeltje. Overigens moet Twente eruit volgens mij en Sparta erin.
 

Forza AZ

Well-known member
Wat grappig, bijna alle clubs liggen in een cirkeltje. Overigens moet Twente eruit volgens mij en Sparta erin.


Met de huidige standen zit Jong Twente in de Tweede Divisie:

Tussenstand instomingstabel beloften na 3 mei:

1 FC Utrecht 9,75
-------------------------
2 AZ 9,75
3 Vitesse 9,00
4 FC Groningen 8,00
5 FC Twente 7,50
-------------------------
6 Sparta Rotterdam 7,25
7 Almere City FC 4,00
8 FC Volendam 4,00
9 De Graafschap 3,25
10 Brabant United 2,75
11 Achilles'29 1,00


Clubs in het rood zijn al zeker van de divisie waarin ze gaan instromen.
 

Forza AZ

Well-known member
VoZ houdt al geen rekening meer met Twente, maar dat is toch nog niet helemaal definitief?

http://www.voetbalopzaterdag.com/nieuws/9179/De_virtuele_Tweede_Divisie

Als Twente z'n licentie behoud dan gaat Jong Twente gewoon nog instromen lijkt me, en ze maken nog een goede kans om dat in de Tweede Divisie terecht te komen. Als ze thuis niet van Jong Achilles'29 verliezen dan blijven ze op de 6e plek staan en houden dus een totaal van 7,50.
Of dat genoeg is voor de Tweede Divisie hangt af of Jong Sparta nog een plek stijgt of niet, en of Groningen nog 0,25 punten verliest door de resultaten van de A1 en B1 of niet.

Huidige standen van de A1 en B1 die nog van belang zijn:

B1 (nog 1/2 speelrondes)
Groningen 17-28 (+3)
Almere City 16-25 (+12)

Brabant United 16-17 (-15)
Twente 16-16 (-8)

A1 (nog 2 speelrondes)
Groningen 16-17 (-11)
Twente 16-11 (-9)

Bij huidige standen hebben zowel Twente als Groningen 39 punten over 3 seizoenen A1 + B1 (en daarmee beide 1,75 punten voor de instromingstabel).

Als Twente nog punten erbij krijgt (doordat Twente A1 Groningen A1 inhaalt en/of Twente B1 Brabant United B1 inhaalt) of Groningen nog punten kwijtraakt (doordat Twente A1 Groningen A1 inhaalt en/of Almere City B1 Groningen B1 inhaalt) dan houdt Twente 1,75 punten, maar heeft Groningen nog maar 1,50 voor de instromingstabel.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan