De nieuwe indeling 2023-2024 (t/m eerste klasse)

de waan

Well-known member
Omdat door het samenvoegen van de zaterdag- en zondagcompetities tot en met de eerste klassen de nieuwe indeling dit seizoen extra spannend en interessant is heb ik één en ander maar eens vastgelegd in een kaartje. Nu staan in het kaartje alleen de clubs in die al zeker zijn op welk niveau ze komend seizoen spelen. De komende weken komen daar dus stukje bij beetje steeds meer clubs bij.

De indeling in poules is nu dus ook nog uit de losse pols, afhankelijk van welke clubs zich voor welk niveau gaan plaatsen. Maar het geeft alvast een beetje een beeld van wat het zou kunnen worden.

 

Jef400

Well-known member
Ik ben heel erg benieuwd. Zelf volg ik (de uitslagen en artikelen) rond Purmersteijn als lokale vereniging een beetje. Het zou leuk zijn als daar wat attractievere tegenstanders komen en hier een grotere voetbalcultuur zou ontstaan.
 

de waan

Well-known member
HSC moet nog steeds een teringeind reiden. Jeetje
Ja, als Excelsior'31 er ook nog eens een potje van gaat maken, wordt het ook wel lastig. Genemuiden en VVOG zouden er in het beste geval nog bij kunnen komen, maar ook dat is allebei ruim een uur rijden.
 

Fregge

Well-known member
Ze moeten er wel op vooruit gaan volgend jaar. Sprak Nijhof voor TAV na onze thuiswedstrijd. Ik zei dat de club HSC daar wel naar uit zou kijken, lijkt me. Toen zei hij dat hij het wel jammer vond om niet meer bij de gastvrije clubs in het zuiden te komen
 

Joost

Well-known member
Vanuit Haaksbergen is Brabant en zeker de Meierij ook dichterbij dan de Randstad. Zowel qua volksaard als afstand.
 

Fregge

Well-known member
Alleen al om het feit dat de KNVB zo min mogelijk Amsterdamse ploegen tegen Rotterdamse ploegen gaat spelen.
 

Fregge

Well-known member
Mooi dat de A12 waarschijnlijk de scheidingslijn gaat worden. Genemuiden en Odin kunnen we met potlood vast opschrijven
 

JMD

Well-known member
Mooi dat de A12 waarschijnlijk de scheidingslijn gaat worden. Genemuiden en Odin kunnen we met potlood vast opschrijven
Inmiddels met pen... :)

En AWC en Kampong ook erbij ipv JOS en Baronie (al zal 1 van de 2 nog als herkanser 'terugkomen')
 

Fregge

Well-known member
In een groepsapp is een GVVV-er er van overtuigd dat de Veenendaalse clubs bij Noord komen en de Utrechtse bij Zuid. Terwijl de Veenendaalse zuidelijker liggen dan de Utrechtse
 

JMD

Well-known member
In een groepsapp is een GVVV-er er van overtuigd dat de Veenendaalse clubs bij Noord komen en de Utrechtse bij Zuid. Terwijl de Veenendaalse zuidelijker liggen dan de Utrechtse
Waarom denkt hij dat?
Het liep afgelopen jaar uit de hand bij DOVO - GVVV begreep ik, zou mij niks verbazen als ze beide clubs dan in een andere 3e divisie zetten.
 

de waan

Well-known member
In een groepsapp is een GVVV-er er van overtuigd dat de Veenendaalse clubs bij Noord komen en de Utrechtse bij Zuid. Terwijl de Veenendaalse zuidelijker liggen dan de Utrechtse
En heeft ie nog een verklaring voor deze volstrekt onlogische indeling?
 

Joost

Well-known member
De Utrechtse dat zijn Kampong en Sportlust?

Ik vind de gedacht niet zo gek. Vanuit Veenendaal richting het zuiden is eerst flink wat kilometers west of oost voordat je zuidelijk kunt.
Vanuit Oss is hemelsbreed Veenendaal dichterbij dan Kampong maar qua kilometers en reistijd niet. En bij Veenendaal of Kampong naar UNA wordt het verschil alleen maar groter.

En jet steekt vanuit Veenendaal wel zo via de A30 naar het noorden.
 

Joost

Well-known member
Nou, een avondduel met DOVO in Gemert is echt geen onaantrekkelijk affiche.

Lijkt mij zelfs altijd aantrekkelijker dan Kloetinge of ACV uit vanuit DOVO.
 
Bovenaan