De nieuwe indeling 2023-2024 (t/m eerste klasse)

de waan

Well-known member
Een halve competitie met drie clubs is per definitie vrij waardeloos natuurlijk. Maar goed, hier kon het niet anders.
 

Forza AZ

Well-known member
Ah okay. Ook raar dat ze niet eerst de winnaar laten spelen.
Als ze eerst de winnaar van wedstrijd 1 laten spelen in wedstrijd 2 en die speelt dan gelijk, dan krijg je een situatie waarin in wedstrijd 3 al één club uitgeschakeld is, met kans dat die het dan laten lopen. Daarom speelt altijd eerst de verliezer van wedstrijd 1 in wedstrijd 2, zodat in wedstrijd 3 altijd voor beide teams er nog iets op het spel staat.
 

Fregge

Well-known member
Als ze eerst de winnaar van wedstrijd 1 laten spelen in wedstrijd 2 en die speelt dan gelijk, dan krijg je een situatie waarin in wedstrijd 3 al één club uitgeschakeld is, met kans dat die het dan laten lopen. Daarom speelt altijd eerst de verliezer van wedstrijd 1 in wedstrijd 2, zodat in wedstrijd 3 altijd voor beide teams er nog iets op het spel staat.
Ik zie nu dat er geen gelijkspel kan plaatsvinden. Er is altijd verlenging en strafschoppen. Nemelaer won op strafschoppen namelijk
 

Joost

Well-known member
Ik zie nu dat er geen gelijkspel kan plaatsvinden. Er is altijd verlenging en strafschoppen. Nemelaer won op strafschoppen namelijk
Die strafschoppen zijn enkel voor het geval alle drie de duels in dezelfde uitslag eindigen en hebben geen invloed op de wedstrijdvolgorde.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik zie nu dat er geen gelijkspel kan plaatsvinden. Er is altijd verlenging en strafschoppen. Nemelaer won op strafschoppen namelijk
Geen verlenging. Er worden inderdaad wel strafschoppen genomen, om te voorkomen dat als er 2 of 3 clubs gelijk eindigen ze alsnog weer bij elkaar moeten komen voor een beslissingswedstrijd/strafschoppenreeks.
 

bqandy

Well-known member
RKHVV - NEO werd 2-1. RKHVV in de wachtkamer. Donderdag NEO - Nemelaer.
Wat nou als NEO met 1 doelpunt verschil wint van Nemelaer? Aantal doelpunten voor doorslaggevend of de strafschoppenseries? RKHVV won beide strafschoppenseries.
 

Joost

Well-known member
Aantal gescoorde goals voor geeft de doorslag.

En als NEO met 2-1 wint dan hebben zijn doelsaldo 3-3 en de beide andere 4-4, dan telt de penaltyreeks tussen RKHVV en Nemelaer. Die won RKHVV.

Bij gelijkspel of winst voor Nemelaer gaan zij door.
Bij 1-0 of 2-1 voor NEO gaat RKHVV door
Bij 3-2, 4-3 etc voor NEO gaat Nemelaer door.
Bij winst met 2 doelpunten verschil voor NEO gaan zij door.
 

bqandy

Well-known member
Kliksport meent de clubs in de vierde divisie D al te weten. Beetje voorbarig, want als Nemelaer de nacompetitie wint moet er nog wat geschoven worden in "hun" lijstje.

 

Fregge

Well-known member
Is inderdaad gewoon een gok, net als die de waan heeft gemaakt. Breng het als nieuws en je hebt wat clicks
 

de waan

Well-known member
Vindt het ook wel toevallig dat het 100 procent overeenkomt met mijn voorlopige indeling.
 

Joost

Well-known member
Lijkt me helemaal top als de KNVB ook even kijkt naar de sterkte van de clubs. Dan zou ik graag zien dat SHH in een poule komt met de 12 allerslechtste andere teams.
 

de waan

Well-known member
Hoe krijg je het verzonnen: indelen op sterkte, terwijl het allemaal om eersteklassers gaat.
 
  • Haha
Waarderingen: PES5

bqandy

Well-known member
Ik moet voor zondag een radio interview voorbereiden met de trainers van drie Groninger eersteklassers. Ik zal ze dan maar eens vragen of ze vinden dat ze op voldoende sterkte ingedeeld zijn.
Of zou het afgeserveerd worden met: "Dit is de meest stompzinnige vraag..... etc ". :)
 

bqandy

Well-known member
Vindt het ook wel toevallig dat het 100 procent overeenkomt met mijn voorlopige indeling.
Maar die is dan ook behoorlijk logisch.
En nou maar hopen dat NEO donderdag bij de les is. Een club die 2 huidige internationals heeft voortgebracht verdient wel een plekje in de 4e divisie. ;)
 
Bovenaan