De nieuwe indeling 2023-2024 (t/m eerste klasse)

de waan

Well-known member
GOES is trouwens officieel ook nog zondag 1, maar heeft als voorkeurstijd ook zaterdag 14.30 uur. Dat had Halsteren ook gewoon kunnen doen natuurlijk.
 

Joost

Well-known member
Is het niet zo, dat de gewenste speeldag ( voor Halsteren kennelijk zaterdag) van de thuisclub als uitgangspunt wordt genomen ?
Verder begrijp ik dat Halsteren niet tevreden is met de indeling in de 4e divisie C.
En ik kan me voorstellen, dat ook Achilles Veen niet blij is met zijn indeling.

Ja, de thuisclub mag dat bepalen. Halsteren kan dus gewoon een ander moment opgeven.

Zowel Veen als Halsteren kan wel ontevreden zijn maar het bepalen van de indelingen is geen maatwerk. De KNVB stopt alle postcodes in het computerprogramma en dat berekend vervolgens wat voor alle clubs samen de meest gunstige indeling is. Dan kan het wel eens zo zijn dat je een jaar in een klasse speelt die niet je voorkeur heeft.
 

Fregge

Well-known member
Dus er zijn voor zover bekend officieel 3 zondagploegen die zaterdag als voorkeursdag hebben aangegeven nu?
 

de waan

Well-known member
Zowel Veen als Halsteren kan wel ontevreden zijn maar het bepalen van de indelingen is geen maatwerk. De KNVB stopt alle postcodes in het computerprogramma en dat berekend vervolgens wat voor alle clubs samen de meest gunstige indeling is. Dan kan het wel eens zo zijn dat je een jaar in een klasse speelt die niet je voorkeur heeft.

Achilles Veen heeft nog nooit zoveel tegenstanders uit de buurt gehad. Als ze nieuwe spelers zoeken weten ze de clubs waar ze nu tegen spelen ook prima te vinden, dus ik zou niet weten waarom die ontevreden zouden zijn.
 

Fregge

Well-known member
5 zie ik inmiddels: VVSB en RKAV Leidschendam ook. Nemelaer en Dongen hebben geen voorkeursdag opgegeven
 

Fregge

Well-known member
Maar je moet dan niet als feit gaan brengen dat Achilles Veen ontevreden is want daar weet je geen donder van.
 

Jef400

Well-known member
Purmersteijn speelde in 2019/20 ook al in de zaterdaghoofdklasse mee. Ik heb het idee dat die ook weer zaterdag gaan ballen.
 

Fregge

Well-known member
Maar ze wilden het voordeel van het hebben van 2 teams in een standaardcompetitie , waarvan vele zondagverenigingen gebruik maken, niet opgeven.
Hoogste tijd, dat men per vereniging niet meer dan 1 team in een standaardcompetitie mag inschrijven.
Nogmaals: Je weet dat zaterdagploegen meer profijt hadden (/ hebben) van een extra team in de piramide?
 

de waan

Well-known member
Nogmaals: Je weet dat zaterdagploegen meer profijt hadden (/ hebben) van een extra team in de piramide?

Neeeee, off topic.

Maar goed, Halsteren heeft dus gewoon zelf dit risico genomen, door het tweede standaardteam te willen behouden. Het is ook weer niet dat het zo raar is dat ze gezien hun locatie tegen voornamelijk tegen clubs met een zondagvoorkeur spelen.
 

Joost

Well-known member
We hoeven niet meer lang op te blijven.
De KNVB heeft laten weten dat de indeling komende zaterdag om 9:00 zullen worden gepubliceerd.
 
Bovenaan