Go Woke go broke ( voor heen De massa hysterie van BLM)

Max

Administrator
Forumleiding

Geboortebeperking wellicht een idee? Misschien niet heel briljant om met een bijstandsuitkering acht kinderen op de wereld te zetten op een flatje in Utrecht Overvecht. Helpt niet echt met het toekomstperspectief van de jongeren.

Over de kans op banen weet ik niet hoe dat zit in Utrecht. In Amsterdam zoekt men in vrijwel iedere supermarkt wel personeel. Mijn vrouw die nauwelijks Nederlands sprak werd gelijk aangenomen. Nu zullen ze daar uiteraard niet voor zijn opgeleid, maar toen ik in het distributiecentrum van een supermarkt aan het werk was, werkten er daar ook jongeren net zo lang 32-40 uur per week totdat ze die baan bij hun studie hadden. Maar goed, dat levert wellicht problemen op met de toeslagen/uitkeringen van de ouders voor de jongeren in Utrecht. Daar moet dan naar worden gekeken.

Iemand met wat jaren Albert Heijn op zijn CV zal eerder worden aangenomen dan iemand zonder werkervaring. Dat soort baantjes zijn prima geschikt om de basis te leren van wat er komt kijken bij het hebben van een baan.
 

zwammy

Well-known member
Haha geen banen. Nee tuurlijk niet, daarom komen er duizenden Polen hier heen om gewoon met z'n allen op een camping te gaan zitten en te gaan rellen tegen de politie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Haha geen banen. Nee tuurlijk niet, daarom komen er duizenden Polen hier heen om gewoon met z'n allen op een camping te gaan zitten en te gaan rellen tegen de politie.

Heb je gelijk in. In het Westland hebben ze bussen van Rotterdam naar het Westland laten rijden, maar al snel kwam niemand meer opdagen. Naast geboortebeperking is lichte dwang schijnbaar ook nodig.
 

JMD

Well-known member
Het is deels ook wat ik in een vorige post zei. Als je iets wilt bereiken zul je 'onderop' moeten beginnen, dus pak aan dat baantje en ga werken.
Als je verwacht dat er direct een baantje 'op niveau' voor je is, sommigen hebben dat geluk (en ja, dat zal blanken iets vaker gebeuren, dat geloof ik best wel), maar het merendeel heeft dat geluk niet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Niet iedereen kijkt hetzelfde naar CV’s. Ik zie graag dat bijbaantje terug op een CV en vanaf onderaf MBO opstomen naar universiteit vind ik alleen maar voor iemand pleiten. Mijn baas ziet het liefst iemand die net als haar gelijk aan de RUG is gaan studeren. Haar vader was hoogleraar. Langzamerhand zullen er steeds meer mensen op posities komen om mensen aan te nemen die helemaal niet zo elitair zijn. Een ex-collega zoon van twee snackbarhouders is vanaf volgende maand partner van het vijfde accountantskantoor van Nederland.
 

Maasveld

Well-known member
De Amerikaanse sportwereld ligt maar weer eens plat omdat er een zwarte is neergeschoten door de politie. Ze zullen net als bij George Floyd natuurlijk perfect op de hoogte zijn van de omstandigheden waarin dit is gebeurd.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik snap het niet, die man die is neergeschoten, is 37x gevraagd om te blijven staan en niet in de auto te gaan. En dan gaan ze zeiken dat hij wordt neergeschoten?
 

Batigoal

Well-known member
Ik snap het niet, die man die is neergeschoten, is 37x gevraagd om te blijven staan en niet in de auto te gaan. En dan gaan ze zeiken dat hij wordt neergeschoten?

Omdat er tussen hem vragen en hem vervolgens 7 keer van minder dan een meter afstand in de rug schieten ook nog wel een wereld van opties zit? Die man zal ongetwijfeld crimineel zijn geweest, maar het is weer een voorbeeld op video van buitensporig politie-optreden.

Mensen klagen weleens over de politie in Nederland, maar zo debiel als Amerikaanse politie-agenten zijn ze gelukkig niet.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik snap jouw redenatie op zich wel, maar.... stel je voor dat jij die agent bent, je wordt minutenlang uitgedaagd en uitgescholden en degene die je wilt aanhouden luistert niet. Hij loopt naar zijn auto en doet de deur open. Jij weet niet of hij weg wil rijden, of iets wil pakken. Je weet niet of hij een wapen heeft liggen. Ga jij wachten totdat hij begint te schieten?

Mensen moeten eens luisteren.
 

Batigoal

Well-known member
Ik snap jouw redenatie op zich wel, maar.... stel je voor dat jij die agent bent, je wordt minutenlang uitgedaagd en uitgescholden en degene die je wilt aanhouden luistert niet. Hij loopt naar zijn auto en doet de deur open. Jij weet niet of hij weg wil rijden, of iets wil pakken. Je weet niet of hij een wapen heeft liggen. Ga jij wachten totdat hij begint te schieten?

Mensen moeten eens luisteren.

Dat het een bedreigende situatie is met de hele buurt die om het tafereel heen staat en te joelen klopt. Maar volgens mij zijn agenten doorgaans getraind om eerst op armen of benen te schieten. Het zal wel te maken hebben met het wilde westen wat Amerika nog steeds is omdat iedereen een wapen draagt waardoor agenten paranoïde zijn, maar het lijkt me niet meer dan logisch dat de betrokken agent(en) strafrechterlijk vervolgd worden.

Dat een stel anarchisten vervolgens de protesten die volgen aangrijpen om weer van alles te slopen en in de fik te steken lijkt me weer een andere (treurige) discussie.
 

SanMark.

Well-known member
Als je op armen en benen schiet is de kans groot/ grotere dat je een omstander raakt. En ik Amerika word er nooit op benen geschoten volgens mij. En ook in Nederland komt men daar op terug.
 
Bovenaan