Go Woke go broke ( voor heen De massa hysterie van BLM)

Max

Administrator
Forumleiding
Wat stel je precies voor van het omver werpen van een systeem behoudens anarchie?
 

JMD

Well-known member
Facebook haalt de cover van Opzij weg, omdat daar een zwarte vrouw op staat...

Ik vind dat wel humor eigenlijk...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Facebook haalt de cover van Opzij weg, omdat daar een zwarte vrouw op staat...

Ik vind dat wel humor eigenlijk...

Nou ja, dat is precies wat ik al zag aankomen dat zou gaan gebeuren. Weet niet of ik het hier had geplempt of in een whatsapp groep, maar je gaat krijgen dat plaatjes met donkere medemensen van Facebook worden verwijderd. Het werkt in principe met een rapporteer functie. Dus als men maar lekker gaat rapporteren, dan halen ze het weg. Zo is Maurice de Hond ook (tijdelijk) van LinkedIn verdwenen en zo verdwijnt er wel meer.
 

JMD

Well-known member
Nou ja, dat is precies wat ik al zag aankomen dat zou gaan gebeuren. Weet niet of ik het hier had geplempt of in een whatsapp groep, maar je gaat krijgen dat plaatjes met donkere medemensen van Facebook worden verwijderd. Het werkt in principe met een rapporteer functie. Dus als men maar lekker gaat rapporteren, dan halen ze het weg. Zo is Maurice de Hond ook (tijdelijk) van LinkedIn verdwenen en zo verdwijnt er wel meer.
Precies. Dus daarom is het ook zo'n onzin om dit soort dingen weg te halen. (tenzij het natuurlijk écht racistisch,discriminerend enz is)
 

SuikerBrood

Well-known member
Wat stel je precies voor van het omver werpen van een systeem behoudens anarchie?

Ik denk dat je flinke opschudding van het systeem nodig hebt om tot gelijkwaardigheid en gelijke kansen voor iedereen te komen. Ook in Nederland heb je minder kansen als je wordt geboren als vrouw, als niet-hetero of als iemand met een andere huidskleur. En dat komt voornamelijk omdat de posities van macht nog altijd grotendeels in handen zijn van één vrij homogene groep Nederlanders.

Wil je daar echt verandering in aanbrengen dan zul je toch een aantal veranderingen in de samenleving aan moeten brengen. Dan heb ik het over niet-anarchistische veranderingen zoals het terugbrengen van de Stufi, het invoeren van quota's bij raad van commissarissen en andere besturen en het nog verder inzetten op emancipatie van minderheden.

Kijk, in Nederland is het echt een stuk minder erg gesteld dan in de VS. Ik durf wel te beweren dat onze politie niet stelselmatig racistisch is. Ik heb best veel vertrouwen in het Nederlandse politiekorps. Die krijgen best wel een degelijke opleiding. Maar, ook in Nederland kun je nog veel meer doen om kansengelijkheid te verbeteren.

Dat je in de VS veel meer systemen omver moet werpen om daartoe te komen lijkt mij evident. Dat land is gebouwd op ongelijkheid, op de American dream. En in een land waar de zwarte bevolking uit een verleden van slavernij komt is die kansengelijkheid nooit opgelost. Dus, in de VS zou dat (en ook volgens BLM (als je al kunt zeggen dat ze één doel hebben, aangezien het niet echt één organisatie is)) betekenen:

- elke stem telt gelijk
- goedkoper en gelijker onderwijs
- totale hervorming politiekorps

Het huidige systeem in de VS is er niet voor iedereen, maar voor de happy few. BLM is niet voor anarchisme, maar voor het omwerpen van het huidige systeem. Daar kan best een ander, niet-anarchistisch, systeem voor in de plaats komen.
 

SuikerBrood

Well-known member
Hoe zie jij die "flinke opschudding"?

Misschien moeten we beginnen met het stoppen van die borstklopperij in Nederland dat we zo tolerant en progressief zijn. Dat is helaas al jaren niet meer waar. Daarna gaat het over de vraag wie de beslissingen neemt in Nederland, wie daar profijt van heeft en hoe we verschillende groeperingen in Nederland (dan heb ik het niet alleen over kleur) meer zeggenschap kunnen geven. Dan heb je het dus over opschudding van adviesraden, besturen, politieke partijen en dergelijke. Een diversere groep maakt ook diversere keuzes.

Let wel, ik wil op geen enkele manier roepen dat Nederlanders racistisch of intolerant zijn. Dat stoort mij namelijk ontzettend aan het huidige debat over racisme en discriminatie. Maar, ook mensen die niet racistisch zijn kunnen bewust of onbewust racistische dingen doen. Naar mijn mening staat de eigenwaarde van de Nederlander een goede discussie over dit onderwerp vaak in de weg. Ik ben daar zelf ook een voorbeeld van. Ik voel mij ook aangevallen als mensen ook maar de insinuatie maken dat ik niet de juiste keuzes zou kunnen maken. Dan kun je nog zo progressief en tolerant zijn, maar elke in-group zal keuzes maken die redeneren vanuit datzelfde perspectief. Dit is dus onder andere een betoog voor bepaalde quota.

Een verandering van de koers van een samenleving heeft wat mij betreft te maken met het toevoegen van verschillende perspectieven. En soms gaat dat geleidelijk en soms is daar een anarchistisch relletje voor nodig.
 

zwammy

Well-known member
Je hebt helemaal niet minder kansen, misschien vooral meer kansen. Zoveel projecten worden opgezet, toeslagen en belastingvoordelen waar je akelig van word.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je hebt helemaal niet minder kansen, misschien vooral meer kansen. Zoveel projecten worden opgezet, toeslagen en belastingvoordelen waar je akelig van word.

Daar moeten we juist mee stoppen. Mijn vrouw werkt nu in de supermarkt tot ze een baan bij haar diploma kan krijgen, maar ze heeft veel collega’s die afgemeten op de toeslagen en andere voordeeltjes precies het juiste aantal uren werken. Voor mij is dat systeem te ingewikkeld, maar zij hebben er een studie van gemaakt hoe goed uit te komen. Dat zorgt er echter voor dat ze ook niet echt vooruit gaan komen. Want dan zal je moeten investeren, maar gelukkig kunnen we dat wellicht fixen met quota’s.
 

Deathprod

Active member
Wat is jouw oplossing voor de ongelijkheid?

De oplossing is denk ik dat de zwarte mannen bij hun vrouw en kinderen moeten blijven en een gezin vormen. Kinderen hebben dan een goede opvoeding zonder financiele problemen, waardoor ze kunnen studeren. Na verloop van tijd krijg je dan steeds meer hoog opgeleide donkere mensen. Die krijgen dan hogere functies waardoor ze in de algehele opinie meer respect zullen krijgen, denk aan artsen, ceo's, wetenschappers en dergelijke, en het probleem langzamerhand zal verdwijnen. De oplossing ligt dus niet bij ons blanken maar bij hun zelf.
 

SuikerBrood

Well-known member
De oplossing is denk ik dat de zwarte mannen bij hun vrouw en kinderen moeten blijven en een gezin vormen. Kinderen hebben dan een goede opvoeding zonder financiele problemen, waardoor ze kunnen studeren. Na verloop van tijd krijg je dan steeds meer hoog opgeleide donkere mensen. Die krijgen dan hogere functies waardoor ze in de algehele opinie meer respect zullen krijgen, denk aan artsen, ceo's, wetenschappers en dergelijke, en het probleem langzamerhand zal verdwijnen. De oplossing ligt dus niet bij ons blanken maar bij hun zelf.

Ja, grote reden waarom Antillianen gemiddeld genomen ontzettend matig presteren in onze maatschappij. Zeker als je het vergelijkt met bijv. Turken (en tegenwoordig zelfs Marokkanen).

Binnenkort maar even wat studies lezen over hoe dit kan en wat er aan ten grondslag ligt.
 

zwammy

Well-known member
Marokkanen en Turken presteren niet omdat ze ook niet opgevoed worden, vader zit in het theehuis en moeder is minderwaardig. Misschien moet je wat meer in de grote steden gaan kijken dan in je boekjes.
 

SanMark.

Well-known member
Misschien moeten we beginnen met het stoppen van die borstklopperij in Nederland dat we zo tolerant en progressief zijn. Dat is helaas al jaren niet meer waar. Daarna gaat het over de vraag wie de beslissingen neemt in Nederland, wie daar profijt van heeft en hoe we verschillende groeperingen in Nederland (dan heb ik het niet alleen over kleur) meer zeggenschap kunnen geven. Dan heb je het dus over opschudding van adviesraden, besturen, politieke partijen en dergelijke. Een diversere groep maakt ook diversere keuzes.

Let wel, ik wil op geen enkele manier roepen dat Nederlanders racistisch of intolerant zijn. Dat stoort mij namelijk ontzettend aan het huidige debat over racisme en discriminatie. Maar, ook mensen die niet racistisch zijn kunnen bewust of onbewust racistische dingen doen. Naar mijn mening staat de eigenwaarde van de Nederlander een goede discussie over dit onderwerp vaak in de weg. Ik ben daar zelf ook een voorbeeld van. Ik voel mij ook aangevallen als mensen ook maar de insinuatie maken dat ik niet de juiste keuzes zou kunnen maken. Dan kun je nog zo progressief en tolerant zijn, maar elke in-group zal keuzes maken die redeneren vanuit datzelfde perspectief. Dit is dus onder andere een betoog voor bepaalde quota.

Een verandering van de koers van een samenleving heeft wat mij betreft te maken met het toevoegen van verschillende perspectieven. En soms gaat dat geleidelijk en soms is daar een anarchistisch relletje voor nodig.
Misschien moeten we alles wel terug eisen naar de staat en aan de negers geven, dat ging ook circa 1 jaar goed in Zimbabwe , Zuid Afrika draait ook als een tierelier sinds daar de negers de macht hebben.

Wij zijn simpelweg ontzettend tolerant en royaal naar alles gelukszoekers en andere klaplopers die met subsidie van de Staat de staat kunnen aanklagen dat ze gediscrimineerd worden en geen kansen krijgen.

Nu ook weer met alle rellen in Den Haag en Utrecht , het word allemaal met de mantel der liefde bedekt want ze kunnen er allemaal niets aan doen.
 

JMD

Well-known member
Wil je daar echt verandering in aanbrengen dan zul je toch een aantal veranderingen in de samenleving aan moeten brengen. Dan heb ik het over niet-anarchistische veranderingen zoals het terugbrengen van de Stufi, het invoeren van quota's bij raad van commissarissen en andere besturen en het nog verder inzetten op emancipatie van minderheden.
Sorry hoor, het klinkt ongetwijfeld mooi in de droomwereld waarin je leeft, maar quota's werken niet. Want dan ga je juist krijgen dat er vraagtekens worden gezet bij het feit dat er een vrouw/allochtoon etc op een positie zit. Dan vraagt men zich af of hij/zij daar enkel zit vanwege het geslacht of de huidskleur.

Aboutaleb en Marcouch behoren tot de beste burgemeesters van Nederland. Punt. DIe zijn daar neergezet omdat ze goed zijn (en het enige minpunt wat ik daar over heb is dat ze er door het (lelijk woord, I know) partijkartel zijn gekomen, maar dat verwijt heb ik ook als het een 'blanke' is), niet omdat er een allochtoon burgemeester moest worden. Een van de beste rectoren die ik ooit heb meegemaakt was een vrouw. (een van de slechtste ook trouwens) De hele school had vertrouwen in haar omdat zij daar zat omdat ze de beste was, niet omdat zij vrouw was. Ik heb overigens niks tegen een standpunt 'bij gelijke geschiktheid geven wij de voorkeur aan een vrouw (of aan iemand die voor diversiteit kan zorgen)', maar wel aan 'de volgende moet een vrouw/allochtoon zijn'.

Verder word ik er ook een beetje misselijk van hoe (jij ook) blanken ook over 1 kam worden geschoren. Sorry hoor, maar mijn vader deed MTS, mijn moeder moest op haar 14e van school (simpelweg omdat haar vader stenensjouwer was) en moest gaan werken. Mijn zus en ik hebben door hard werken allebei een HBO-studie kunnen afmaken, zij makelaar, ik leraar. Maar mijn ouders konden niet helpen, noch intellectueel, noch financieel. Als ik dan zie hoe een flink aantal van mijn leerlingen allerlei 'kruiwagens' (financieel, politiek, intellectueel) hebben waar ik het zonder heb moeten stellen (ouders die hun kind gewoon t/m 6VWO kunnen meehelpen met wiskunde ofzo), dan vind ik het een gotspe om te zeggen dat alle blanken het ook zo makkelijk hadden. Ja, sommigen komen snel aan de top (pappie helpt wel), maar voor de meesten is de top bereiken gewoon hard werken. Dat moet je er ook voor over hebben, om 'onderaan' te beginnen, en ik vraag me bij sommige groepen af of ze dat wel willen.

Ik geloof best dat allochtonen het in het algemeen lastiger hebben, maar individueel kan je dat zeker niet zeggen.
En verder vwb vrouwen in de top: je leest ook heel vaak dat vrouwen niet zo veel in de top zitten omdat ze zelf kiezen voor 3 dagen p/w werken, zelfs als ze (nog) geen kinderen hebben. Dat mag iedereen voor zichzelf bepalen, maar het gevolg is dan wel dat je het kunt vergeten (of je nou man of vrouw bent) om met 3 dagen p/w werken die top te bereiken. Maar die vrouw die de top wil bereiken, en goed is, moet daar natuurlijk alle kansen voor krijgen.

En als allerlaatst: geloof je daadwerkelijk dat een groot bedrijf dat gericht is op zo veel mogelijk winst enz een goede kandidaat zou laten afvallen omdat het geen blanke man is?
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Marokkanen en Turken presteren niet omdat ze ook niet opgevoed worden, vader zit in het theehuis en moeder is minderwaardig. Misschien moet je wat meer in de grote steden gaan kijken dan in je boekjes.
En in de boekjes kijken hoe het komt dat de Chinezen en bv Hindoestanen weinig met de politie in aanraking komen.

En wat een zeer mooi voorbeeld is, zijn de Molukkers de eerste generaties veroorzaakten problemen en hadden het moeilijk om te aarden maar vanaf de 3de generatie zie je ze steeds beter integreren zoals het eigenlijk ook hoort, maar bij vooral de Marokkanen en in minder mate de Turken zie je juist vanaf de 3de generatie een steeds grotere afstand komen naar Nederland toe omdat ze alleen maar omgaan met 'landgenoten' en als je dan continue tegen elkaar zegt dat het kut is en dan Nederland een kutlland is waar je geen kansen krijgt, ja dan ga je het vanzelf geloven. Kom je in de moskee word die haat ook niet afgezwakt alleen maar versterkt dat je tegen alle ongelovigen moet zijn.
 

JMD

Well-known member
Misschien moeten we alles wel terug eisen naar de staat en aan de negers geven, dat ging ook circa 1 jaar goed in Zimbabwe , Zuid Afrika draait ook als een tierelier sinds daar de negers de macht hebben.

Dat vroeg ik gister ook al aan hem, maar daar praat hij overheen...
Vraag anders even hoezeer het bv in Zimbabwe of Zuid Afrika bevalt dat het hele systeem omvergeworpen werd...
 

JMD

Well-known member
En in de boekjes kijken hoe het komt dat de Chinezen en bv Hindoestanen weinig met de politie in aanraking komen.
Precies. En ook die houden hun cultuur (en hun taal) hier. Niks mis mee. Maar ze staan wel voor de volle 100% achter hoe het in Nederland gaat.
 

Max

Administrator
Forumleiding
@SanMark. Misschien moet we niet zo racistisch doen, ze gewoon voor vol aanzien en die mantel der liefde verbranden.

@JMD: Herkenbaar verhaal. Mijn vader is de eerste generatie die echt heeft kunnen studeren. Een groot deel daarvan in de avonduren. Heeft de universiteit niet kunnen afmaken. Dat is mij inmiddels wel gelukt. Die hele welvaart die wij dankzij slavernij hebben opgebouwd, heeft mijn familie in ieder geval niet van geprofiteerd. Het verhaal van de gastarbeiders die het land op hebben gebouwd voor mijn voorvaderen is ook flauwekul. Mijn opa heeft in de metaalverwerking gezeten en is daardoor niet oud geworden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Precies. En ook die houden hun cultuur (en hun taal) hier. Niks mis mee. Maar ze staan wel voor de volle 100% achter hoe het in Nederland gaat.

Zolang men verder geen gezeik oplevert en zichzelf kan bedruipen, dan kun je je veel veroorloven in dit land.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan