De klassieker: Feyenoord - Ajax

JMD

Well-known member
Die Vejinovic neemt de corners heel mooi... Groot fan er van. Zo scherp.
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Goed uitgespeeld van Feyenoord, maar de verdediging van Ajax stond weer eens lucht te dekken.
 

Eef de Kip

Well-known member
Gelukkig komen we normaal gesproken altijd een stuk scherper uit de kleedkamer.

Wat een kansloos nu al nikszeggend kutseizoen zeg.
 

JMD

Well-known member
Sch?ne geblesseerd, Fischer er nu al in.
Dat is wel erg snel dat Fischer al in komt.

Aha, dus dat is de reden van die hartslag. Feyenoord en Opel willen in samenwerking met de Hartstichting gaan werken aan het feit dat meer mensen kunnen reanimeren. Mooi initiatief.
 

Batigoal

Well-known member
Met De Boer en Overmars ga je de komende 5 jaar geen kampioen meer worden. Zonde weer van dit seizoen.
 

JMD

Well-known member
Gelukkig komen we normaal gesproken altijd een stuk scherper uit de kleedkamer.

Wat een kansloos nu al nikszeggend kutseizoen zeg.

Even terzijde: vind je het ook een kutseizoen als je kampioen wordt??
Het is nu niet veel inderdaad. Waar is het spel van vorige week gebleven?
 

gevegt

Well-known member
Ajax heeft totaal geen grip om het middenveld van Feyenoord, waardoor de linies wel heel ver van elkaar komen.
 

JMD

Well-known member
Mooie aanval... Bijna 2-0.

Oke, Elia buitenspel. Maar de aanval was fraai.
 

Pascallovic

Well-known member
Slechte tactiek, slechte opstelling, geen enkel aanvalsspel, geen schoten op doel en dus een terechte achterstand bij rust. Dat gaat niks meer worden.
 

Eef de Kip

Well-known member
Even terzijde: vind je het ook een kutseizoen als je kampioen wordt??
Het is nu niet veel inderdaad. Waar is het spel van vorige week gebleven?

Los van het feit dat ik er niet in geloof dat we kampioen worden vind ik het qua spel en Europa gewoon erg armoedig. 3 keer een verdwaalde helft dat je redelijk speelt maakt het voor mij steeds lastiger om enthousiast te worden.
Word je nog kampioen dan zal het ongetwijfeld een hoop schelen maar dan nog moet je uitkijken dat het de boel niet maskeert.
Probleem is dat je na dit seizoen niet gek moet staan te kijken als Klaassen en Bazoer het wel gesneden vinden met dit stelletje armoe en pleiterik maken. Dan doe je de komende paar jaar mee voor Europees voetbal.
 

JMD

Well-known member
Los van het feit dat ik er niet in geloof dat we kampioen worden vind ik het qua spel en Europa gewoon erg armoedig. 3 keer een verdwaalde helft dat je redelijk speelt maakt het voor mij steeds lastiger om enthousiast te worden.
Word je nog kampioen dan zal het ongetwijfeld een hoop schelen maar dan nog moet je uitkijken dat het de boel niet maskeert.
Probleem is dat je na dit seizoen niet gek moet staan te kijken als Klaassen en Bazoer het wel gesneden vinden met dit stelletje armoe en pleiterik maken.
Dit ben ik grotendeels wel allemaal met je eens ja.

Punt is alleen dat ook Feyenoord en PSV soms heel eenvoudig punten laten liggen. En Ajax won toch wel overtuigend bij Vitesse (waar de 2e helft gewoon goed was) en Heracles (waar het gewoon niet veel weg gaf)
 

Pascallovic

Well-known member
Nog 1 helft en je hebt in de laatste 4 klassiekers 1 doelpunt gemaakt en dat was ook nog een verdwaalde vrije trap van Ricardo van Rhijn. Dit is geen incident, maar structureel.
 

JMD

Well-known member
Omdat we al twee jaar matig spelen en dit seizoen elke belangrijke wedstrijd verliezen. Dat is geen gekke constatering.

Tsja, en de ploeg die dit seizoen alle belangrijke wedstrijden won stond tot dit weekend 4 punten achter op de koploper. Cruijff zei het al: kampioen word je tegen de kleintjes. Had ie gelijk in.
 
Bovenaan